Te Warm In Tent Bij 600 Watt/ Help ?!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Amsterdamnedd
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Apr 2017
    • 13

    #1

    Te Warm In Tent Bij 600 Watt/ Help ?!

    Korting op 420shop
    Beste fellow liefhebbers

    Ik heb nu in mijn 240x120 tent, 1; 600w Hps lamp en 1; 450w Led hangen.
    De temperatuur loopt uiteraard nogal hoog op, vooral hoe de zomer nadert.
    Ik heb mijn Prima Klima afzuiging gekregen en moet de filter er nog voor halen maar gebruik hem nu dus als afzuiger.

    Mijn probleem is dat ik mijn temperatuur maar niet omlaag krijg.

    Mijn vraag is: Waar of hoe hoog moet ik de sensor van de afzuiging hangen ? (zilver hangend pennetje op de foto).
    En de exacte werking van de afzuiging.. Zit het zo dat als ik hem op 20% op 27graden zet, dat hij alleen harder afzuigt wanneer die temperatuur overschreden wordt ??

    Hopelijk hebben jullie wat antwoorden want de zomer zit me op de hielen !

    IMG_1566.JPGIMG_1568.JPGIMG_1569.JPGIMG_1567.JPG
    Attached Files
  • mcmetald
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2016
    • 254

    #2
    Ik denk omdat de warmte stijgt door de afzuiger onderkant filter of 20 cm onder filter ........als je filter tegen het dak hangt.....denk ik

    Comment

    • Flip Hasjkip
      Wicked Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Sep 2008
      • 3595

      #3
      Ik zou die sensor iig niet boven het ventilatiegat van je lamp hangen. Deze zuigt warmte uit je lamp en die blaast die langs de sensor van je temperatuurmeter. Ik zou de sensor en de temperatuurmeter ter hoogte van je plantjes hangen en dan proberen iets van een afdakje te maken zodat deze niet in het licht hangen maar in de schaduw.

      Zit het zo dat als ik hem op 20% op 27graden zet, dat hij alleen harder afzuigt wanneer die temperatuur overschreden wordt ??`
      Zo werkt het inderdaad.





      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment

      • Amsterdamnedd
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Apr 2017
        • 13

        #4
        Ah perfect..
        Ik zat al aan zoiets te denken dus het wordt maar even een afdakje bouwen.

        Thnks man !

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Yep, wat Flip Kip zei
          WC rolletje er omheen.
          Je wil de temperatuur bij de planten weten, dus je meet op planthoogte.

          Ik zie ook nogal wat overtollig slang hangen.
          Goed strak trekken en inkorten.
          Hoe meer slang, hoe meer geluid, hoe minder capaciteit.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...