Tegenstrijdige informatie . welke afzuiging voor kind led + alien rdwc pro kweek !?!?!?!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dreadlock666
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2017
    • 5

    #1

    Klimaat: Tegenstrijdige informatie . welke afzuiging voor kind led + alien rdwc pro kweek !?!?!?!

    Korting op 420shop

    Hallo hallo!

    ik ben een tent aan het samenstellen die bestaat uit :

    4x kind led xl 1000
    alien rdwc pro 4 pot xl (custom made , midden pot tot midden pot is 135 cm )
    gorilla 270x270x240

    welke afzuiger heb ik nodig (en welke fan controller gebruik ik bij deze? )
    gebruik ik een actieve inblaas of een buisfan met thermostaat of moet ik beide?
    en welk filter wens ik te hebben ??


    reden dat ik er niet uitkom is : er staan meerdere berekeningen op het internet waarvan ik niet weet welke ik moet aanhouden , ook zijn de verschillen in deze berekening drastisch ,,,
    nu heb ik 7 growshops een email gestuurd met de vragen die ik hier ook stelde .
    5 totaal verschillende antwoorden , 2 hebben er nog niet gereageerd .

    het laagste afzuigcapaciteit die ik kreeg te horen was 210m3,,,,
    het hoogste was 2000m3,,,,

    what do i do guys??

    in ruil voor wat solide informatie , zal ik een extra draadje openen met daarin grow results en een paar plaatjes van de oogst+cyclus ( nadat ik heb ge-oogst , open ik het draadje )

    help a man with ambition to get stoned please ^^


  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Dreadlock666

    4x kind led xl 1000



    Comment

    • Dreadlock666
      Stekje
      Nieuw Lid
      • May 2017
      • 5

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf



      informatief # dat help #

      Comment

      • roy
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • May 2010
        • 433

        #4
        Ik adviseer altijd tweederde van het totale wattage als afzuiging.

        Dus:
        -600W wordt 400m3 afzuiging
        -1200w wordt 800m3 afzuiging

        Een overcapaciteit is wel handig omdat je er toch een controller tussen zet. Beter dus iets hoger zitten dan te laag.
        Met led is het wat lastiger, als je wat hoger zit kan je nooit fout.
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          We zitten hier op een hobby forum. Een tent van 7 vierkante meter met 2600 watt is geen hobby meer. Daarin 4 leds van 1500 euro die amper rendement opleveren, tsja. Voor mij is dat grappig.

          Comment

          • roy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • May 2010
            • 433

            #6
            Hoe weet jij dat het 2600W is? Ik zie dat niet staan.

            Tsja wat is hobbymatig? en wat is bedrijfsmatig?
            Er was hier laatst een verkoper van een groothandel en die vond dat een schakelkast van 40 lampen voor hobbymatige kweek was.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment

            • Eerstekamerlid
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2013
              • 5066

              #7
              Google is your enemy royke?

              Ahjo 650 watt wat 1000 watt rendement geeft a 2gr/watt is gewoon keihard hobbymateriaal.

              Zou van gekkigheid niet weten welke hobby's ik allemaal zou gaan beoefenen met het resultaat van zo'n opbrengst..
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment

              • roy
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • May 2010
                • 433

                #8
                Google is your enemy royke?
                Ik heb geen Google nodig. Mijn vrouw weet alles
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #9
                  Die Kind LEDs zuigen zelf al genoeg ... *badum tsss*

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • Dreadlock666
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • May 2017
                    • 5

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door roy
                    Ik adviseer altijd tweederde van het totale wattage als afzuiging.

                    Dus:
                    -600W wordt 400m3 afzuiging
                    -1200w wordt 800m3 afzuiging

                    Een overcapaciteit is wel handig omdat je er toch een controller tussen zet. Beter dus iets hoger zitten dan te laag.
                    Met led is het wat lastiger, als je wat hoger zit kan je nooit fout.
                    thanks roy

                    2/3de kom ik dus op 4x666=2664 watt (4x1000watt lamp)
                    • Softbox Silent Air Staal 4250m3/h <--deze zal ik dan nodig hebben ?

                      Davin Fan controller DV 11-T 6 ampere


                      van die 4,250 m3 , dim ik naar +/- 2500 . van die 2500 heb ik ongeveer 50 % nodig aan inblaas , dat is 1250 inblaas , klopt dit dusver ?

                      welke inblaas adviseren jullie? , een actieve inblaas of inblaas met thermostaat etc ? of beide ?


                    Comment

                    • Dreadlock666
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • May 2017
                      • 5

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras
                      Die Kind LEDs zuigen zelf al genoeg ... *badum tsss*
                      oh,, welk
                      model had jij ? en wat waren de resultaten die je ermee hebt gedraaid ?

                      Comment

                      • Dreadlock666
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • May 2017
                        • 5

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid
                        Google is your enemy royke?

                        Ahjo 650 watt wat 1000 watt rendement geeft a 2gr/watt is gewoon keihard hobbymateriaal.

                        Zou van gekkigheid niet weten welke hobby's ik allemaal zou gaan beoefenen met het resultaat van zo'n opbrengst..

                        haha yes sir ! cant wait to get started
                        eerst dit kleine obstakeltje ,hehe

                        Comment

                        • Eerstekamerlid
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2013
                          • 5066

                          #13
                          Beter koop je wietefras xl cree oppermeuk idd. Verdient ie ook s wat..
                          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                          Comment

                          • Jointjedraaien
                            Admin
                            Admin
                            • Oct 2007
                            • 4362

                            #14
                            Dit forum is speciaal bestemd voor hobby- en medicinaal kwekers,
                            Vragen en kweekverslagen welke duiden op grotere kweekvolumes dan logischerwijs voor eigen gebruik kunnen zijn, zijn niet gewenst.

                            Bij deze sluit ik het topic.

                            Veel gestelde vragen over het forum

                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment

                            Bezig...