Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag? Kweektent 60x60x150 met 240 watt LED power genoeg voor 4 planten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag? Kweektent 60x60x150 met 240 watt LED power genoeg voor 4 planten?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik kwam deze deal tegen op het net is dat genoeg om 4 planten mee te kweken?



    #2
    als je er de ruimte voor heb koop je een tent van 150 bij 150 en minimaal 2 hoog en hang je er 400 wat hps in en 4 plantjes in 45 liter kuipen,en in de winter koop je een 600 watt hps en zet je er 4 in 65 liter kuipen,zo kan je ook in je tentje je wiet knippen als het klaar is.moet je het echt van de opbrengst hebben in een kleine ruimte dan raad ik je cob led,s aan van gree todoledgrow.es verkoopt die.vage led en kleine ruimte gaat nooit grote oogst geven
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Oke bedankt voor je tip maar de oogst is alleen voor eigen gebruik en hobbymatig dus vroeg me af of 240 watt genoeg was of dat het voor het bloeien een hogere wattage nodig heb

      Comment


        #4
        Niet iedereen heeft die grote oogst nodig... Als je tevreden bent met een 120 gram per keer bv, waarom zou je dan elektriciteit gaan dokken voor een 600 watter? 4 planten in zo'n grote kuipen onder 600 watt betekent een week of 6 voorgroei. Zit je alleen al voor de voorgroei aan een 350 kilowatuur. Daar draai ik tegenwoordig een volledige ronde onder op men 4 cobs. Heel tof om is te proberen, maar compleet inefficient zo'n setup. Gaat ook veel licht verloren omdat de randen niks reflecteren, zeker niet op 400 watt.

        Als je voor wat betere kwaliteit wil gaan steek je er cobs in, het is maar wat je voor ogen hebt. 60 op 60 is niet groot, maar het kan perfect.

        Comment


          #5
          lees de kranten,en andere berichten er maar op naveel mensen worden gepakt tijdens het knippen,je heb het zelf niet meer door omdat je zelf in de lucht zit maar heel je huis gaat naar wiet meuren
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Daarvoor hoef je nog altijd geen tente van 150 op 150 te kopen en al helemaal geen 600 watt. Ik heb daar verder trouwens geen enkele last van. De geur is sterk als je knipt ja, daarna is die compleet weg. Ik ben een hele dag werken, net geleerd op hln dat koffie uw neus reset en ik ruik nooit wiet in huis. Als alles droog is dan houden de weckpotten de geur goed vast.

            Comment


              #7
              Met Jorem eens kies een cob led en doe het gelijk goed. 240 watt is wel heel veel. In een tentje van 60x60 zou ik voor een tgl 100 gaan of 2x de tgl 60. Met deze leds pak je minimaal 1.2 gram de watt en dan heb je geen hoge stroomrekening of een verbruik van 240 watt voor nog geen 100 gram wiet.

              Kijk hier maar eens: http://www.growpowerled.com/nl/led-k...mpen-systemen/

              Denk verder goed na over een goed filter en afzuiger. Complete tentjes worden vaak verkocht om een zo goed mogelijke lage prijs te kunnen bieden, maar de kwaliteit laat vaak te wensen over. Liever een goed filter en afzuiger dan dat je straks wordt gepakt, ook al kweek je kleinschalig met maar een paar plantjes.
              http://akk.li/

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door GrowPowerLed View Post
                Met Jorem eens kies een cob led en doe het gelijk goed. 240 watt is wel heel veel. In een tentje van 60x60 zou ik voor een tgl 100 gaan of 2x de tgl 60. Met deze leds pak je minimaal 1.2 gram de watt .
                Als dit waar zou zijn, dan zou iedereen met LED kweken... je moet niet alles wat op internet staat geloven
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                Comment


                  #9
                  Ik ging anders wel naar 1,4 en had de indruk dat ik met hps en 1 op 1 zowat aan het maximum zat. Beginnende kwekers gaan nog altijd problemen hebben, maar 0,8 a 1 op 1 onder die cree's moet sowieso lukken voor beginners. Niet iedereen wilt meer uitgeven voor een led. Goedkoop hps standaard setje van 400 watt kost 70 euro. Een zelfbouw led van 240 watt met 3590's nog altijd minimum 350 a 400. Doorgaans begin je niet aan een hobby met het duurste van het duurste.

                  Comment


                    #10
                    In je tentje knippen is toch wel een groot voordeel als dat kan ey..
                    Je kunt ook een beter filter kwijt, betere afzuiging, het klimaat is makkelijker beheersbaar etc.
                    Kost wel wat, maar heeft ook veel voordelen.

                    Ik knip altijd in de kelder, naast m'n plantjes, maar als ik dat niet zou kunnen zou ik niet weten waar ik het moest doen, dan zou ik een knipp-kist maken ofzo
                    De meeste geur komt vrij tijdens het knippen, da's 10x zo sterk als tijdens de bloei. Precies dan wil ik die lucht filteren.
                    Als je de ruimte hebt voor iets groters (en de liquide middelen natuurlijk) dan is het misschien iets om over na te denken.

                    Mgoed, om gewoon wat wiet te kweken als beginner is het een leuk setje bij Greensell. Daar maken ze weinig winst op denk ik.
                    En je kunt er wel twee kweekjes mee doen voor er iets aan vervanging toe is.
                    De kans bestaat wel dat je het zo leuk gaat vinden dat je over een half jaar toch iets groters wil, mjah, dan kun je altijd nog upgraden.

                    (geen autoflowers pakken eh)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      http://akk.li/

                      Comment


                        #12
                        12 dollar passieve heatsink of 7 euro voor een actieve, 24 dollar voor de 3070 cob, 2,40 holder, gratis pasta en de driver zal ook niet veel meer dan 30 zijn. Ik kom op een 70 dollar en die staat zowat gelijk met de euro.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          12 dollar passieve heatsink of 7 euro voor een actieve, 24 dollar voor de 3070 cob, 2,40 holder, gratis pasta en de driver zal ook niet veel meer dan 30 zijn. Ik kom op een 70 dollar en die staat zowat gelijk met de euro.
                          http://akk.li/

                          Comment


                            #14
                            Ik heb gisteren de complete tent binnen gekregen en vandaag opgezet me verslag volgt op het forum ik was ook begonnen met een buitenweek maar de kids hebben me potten om ver geschopt en 1tje had het over leeft die heb ik nu onder de lamp dat is de White dwarf.
                            Ik had al weer andere zaadjes besteld en die waren gisteren ook binnen gekomen die heb ik nu tussen vochtig wc papier op een warm donkere plek.
                            2xWembley, 2xtutankhamon en 1x speed ryder die ik nog had

                            Comment


                              #15
                              Lv is nu 82% en de temp. 24.6
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment


                              • Dansur
                                Dansur commented
                                Editing a comment
                                Hoe bevalt de Kweektent? En heb je hem genomen zoals de advertentie?
                            Bezig...
                            X