Bladprobleem bij een van mijn zaailingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Grootzijl
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2017
    • 6

    #1

    Bladprobleem bij een van mijn zaailingen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een beginnende balkonkweker, tweede seizoen. Ik heb een paar zaailingen van tweeënhalve week oud en een daarvan heeft een bladprobleem. Ik heb diverse forums bezocht, de bladprobleem oplosser bekeken maar ik kom er niet helemaal uit wat het is (zie de foto's). Ik heb één Gold Rush Outdoor van Spliff Seeds en de rest, waaronder die met het probleem, zijn Hollands Hope van Dutch Passion. Ze staan in 0.7 l. potjes met lightmix van Biobizz, 's ochtends staan ze achter het raam op het oosten en 's middags zet ik ze achter het raam op het westen.

    Misschien een kalium- of calciumprobleem ? Al lijkt me dat nogal vroeg.. Misschien een variant van het mozaiekvirus ? Ik heb die ene voorlopig maar apart gezet van de rest. Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen...

    Bedankt alvast!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Grootzijl
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2017
    • 6

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Grootzijl
      Stekje
      Nieuw Lid
      • May 2017
      • 6

      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Planten nat gespoten? Lijken brandplekken. Tekort nu kan niet.

        Comment

        • Ilikebigbuds
          T.H.C. Master
          MemberLucky Member
          • Aug 2014
          • 549

          #5
          ziet eruit alsof je bladeren verbrand zijn door voedingoplossing die je hebt gemorst o.i.d.?
          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

          Comment

          • Grootzijl
            Stekje
            Nieuw Lid
            • May 2017
            • 6

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
            Planten nat gespoten? Lijken brandplekken. Tekort nu kan niet.
            Ik heb ze alleen water gegeven na zonsondergang, en alle plantjes tegelijk en (ongeveer) even veel dus ik denk niet dat dat het is. Maar bedankt voor het meedenken

            Comment

            • Grootzijl
              Stekje
              Nieuw Lid
              • May 2017
              • 6

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds
              ziet eruit alsof je bladeren verbrand zijn door voedingoplossing die je hebt gemorst o.i.d.?
              Ze krijgen alleen water, geen voeding. De bedoeling is om ze over een paar dagen te verpotten en in allmix van biobizz te zetten.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Te nat.
                Ze drinken niet allemaal evenveel.

                ** In de helpdesk is trouwens een afdeling die heet "bladproblemen".
                Meer dan 1000 topics met bladproblemen daar.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...