Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stagnerende groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stagnerende groei

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allen,

    25 april zijn mijn seedlings uitgekomen en zitten nu ongeveer 2 weken in grote potten buiten. Het zijn 3 gefeminiseerde buitenplanten, Dutch Passion.

    Dit is de eerste keer voor mij dat ik kweek en ben al tegen de nodige problemen aangelopen waarvan de eerste was dat ik ze te lang heb laten strekken. Gevolg is nu dat de stammetjes behoorlijk achter lopen maar ze kunnen wel zelfstandig rechtopstaan.

    Mijn tweede probleem is dat ik ze waarschijnlijk te warm heb staan buiten...mijn tuin word behoorlijk heet (denk aan 40C +) en zijn er een paar bladeren die misvormingen hebben en iets naar binnen trekken.

    2 van mijn plantjes heb ik 4 dagen geleden getopt (met succes naar mijn mening) en bij mijn kleinste heb ik besloten om 'm niet te toppen.

    Nu heb ik het idee dat die kleine helemaal niks meer doet qua groei... Hij gaat geen centimeter meer de lucht in. Ik geef ze om de dag nu 1ml voeding op een halve liter water.

    Heeft iemand tips en/of uitleg wat er hier gebeurt? Ik zal ook een paar foto's toevoegen.

    bij voorbaat dank!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dit is het afwijkende blad. Kan helaas maar 1 foto uploaden per bericht.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Geen voeding geven als het zo warm is, alleen water !

      40 graden in de zon kunnen ze best hebben, als ze ook in de wind staan, niet onder een afdak, en normaal vochtig. Gewoon lekker vrij dus.
      Te nat betekent wortelrot, te droog dan vallen ze flauw.
      Op zonnige dagen als gister verbruiken ze wel veel meer water, denk aan 5-10 keer zoveel.
      Je zult misschien wel meerdere keren per dag water moeten geven als je kleine (of halfvolle!) potjes gebruikt.

      Stagnatie komt door het toppen of door te nat staan.

      Als je attachments gebruikt, dat icoontje met vierkantje en haakje erdoor, kun je meer foto's tegelijk uppen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X