Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer plantjes

    Korting op 420shop
    Hi,

    Ik heb er mij ook eens aan gewaagd en zou graag eens weten of ik goed bezig ben.

    Nu zijn de dames 2,5 weken oud. Ik heb Hurricane Outdoor zaadjes gekocht. Er hebben er het maar 2 overleeft van de 5, ik denk dat de grond te nat was en ze zijn gaan rotten.
    Ik had ze eerst in watten gelegd en toen ik een klein wit steeltje zag doorkomen heb ik ze in zaai-en stekgrond gestoken. Maar voor die 3 te nat denk ik. Kan dit?

    Dit is hoe ik het nu doe:
    's ochtends om 5u gaan de led buizen aan binnen en als het zonnetje schijnt, zet ik ze buiten tot 's avonds. Als het zonnetje vermindert, zet ik ze terug binnen onder de lampen tot 23u, hebben ze 18u licht.
    Het is de bedoeling om ze buiten te laten groeien straks.

    Ik zou ze begin volgende week (als het weer wat deftig is) in potgrond zetten die ik mix met een aantal meststoffen zoals bloedmeel, beendermeel, rundermest, tuinkali, perliet en bentoniet.
    Deze producten heb ik gevonden op dit forum ik zou me aan de mengeling houden. (ongeveer 6l van deze producten per 100l potgrond)
    De potten zijn 43L.

    Hier heb je een foto.
    Ik heb een opstelling gemaakt van draadstangen en geprinte hoeken om deze samen te bouten.
    De armaturen waar de led buizen inzitten kan ik naar boven trekken met een touwtje. Eenvoudig maar het werkt
    De lampen staan er nu ongeveer 3 tot 5 cm van.
    Het zijn nu nog 4000K lampen, maar ik heb er van 6500K besteld en 3 dubbele armaturen. (ik zou namelijk graag nog een plantje bijzetten)


    Onder de lampen staan ze lichtjes krom, dit is omdat ze overdag hun hoofdjes naar de zon richten denk ik. (zoals zonnebloemen)
    's avonds komen ze dan mooi recht onder de lampen.

    Zijn er dingen die nog beter zouden kunnen of dingen waar ik moet op letten?
    Ik start begin volgende week met nog 1 zaadjes dus alle tips zijn welkom

    Thx

    Grtz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    nog een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        https://www.truelightdaglichtlampen.nl/
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by groentenboer13; 9 June 2017, 07:40.

        Comment

        Bezig...
        X