Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

setup Frisian Duck en LSDelicious

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: setup Frisian Duck en LSDelicious

    Korting op 420shop
    Hey, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste kweek setup (zie profielfoto van enkele weken geleden)

    2 x 28 Liter vierkante potten
    onderaan en bovenaan een laagje bio hydrokorrels
    gebruikte BIO grond van AVEVE: https://avevewinkels.be/Producten/De...n-citrus/6c031
    Attached Files

    #2
    Dan gaat je kameraad een heel stuk minder oogsten dan jij, als je alles er aan laat.
    Ziet er goed uit. Die hydrokorrels ben ik niet zo'n fan van, maar het wordt vaker gedaan.
    Bovenin kan het wat lichter zijn als ze hard groeien.
    Zo te zien komen ze niets te kort.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      "Bio hydrokorrels" Bestaat dat ook al ?
      Ik ben van alles bio doen qua voeding en aarde etc, maar bio hydrokorrels vind ik toch wel een beetje overdreven...

      Ik heb zelf geen idee hoe dat zit, maar wat gebeurd er als je voeding voor aarde over dat laagje hydrokorrels heen gooit?

      Frisian Duck, gafe plant!
      Mijn Pa heeft de Frisian Dew staan en ik de Ducksfoot (de 2 ouders van Frisian Duck) dus vind het wel gaaf om hier een Frisian Duck te zien


      Vind het er netjes uit zien

      Ik lees "mijn ladies staan boven op mijn dakterras en sinds zaterdag heb ik ze op 12/12 gezet"
      Ik neem aan dat je dus elke dag op exact dezelfde tijd de planten verduisterd?
      Zou ik mogen vragen vanwaar de voorkeur voor verduisteren over een klein blijvende autoflower of de plant zelf laten bloeien wanneer de tijd rijp is?

      Succes! ik ga je volgen

      Comment


        #4
        Wel, wij zijn nogal biologisch ingesteld en als we zelf koken is alles ook bio bijvoorbeeld.

        tja, wij vonden bio hydrokorrels niet overdreven aangezien de prijs niet echt veel duurder was, vandaar.

        Je ziet het mss niet goed maar bovenaan is slechts een dun laagje hyrdo korrels, en als je daar voeding op strooit, na enkele waterbeurten zie je toch niks meer van korrels, dus dat lukt wel.

        Elke dag gaan ze binnen in een kamertje apart (lamp losgedraaid en deur op slot en handdoek onderaan zodat er zeker geen licht binnenkan) en het is wat moeilijker, ik moet zien dat ik elke dag om 19 uur thuis ben en zondagmorgen moet ik ook om 7 uur thuis zijn , maar voor mijn ladies, met veel plezier!!! Je moet weten dat ik zelden zo goed uit mijn bed geraakt ben als nu, komt mij goed uit, ben nog nooit zo vroeg op mijn werk geweest als de laatste week :p Ik had liefst ook autoflowers gehad, maar ik heb die zaadjes gekregen van een kameraad noorderbuur en het waren nu eenmaal geen autoflowers, wel feminized seeds. Verder heb ik berekend dat ik voor mijn verlof zeker ga kunnen oogsten. En dan is er nog het probleem van toprot in september/oktober. Ik gok op een goede zomer en dan zou het wel eens een goeie oogst kunnen zijn...

        grtz
        P.

        Comment


          #5
          Ph waarde hou ik toch steeds in de gaten. Ik hou deze rond de 6. Aanzuren doe ik met appelazijn.
          Eerst voeg ik voeding toe aan drinkwater dat al een dag staat van ph 7,8. Dit laat ik een uurtje staan, meet dan de Ec en Ph. Voeding zuurt je water ook aan, toch de voeding dat ik gebruik (Canna). Met een beetje appelazijn zuur ik aan tot ph 6.
          De juiste ph-waarde is belangrijk voor de opname van de voedingstoffen. Of je nu puur biologisch kweekt of niet.

          Een plant kaalknippen is niet zo verstandig. Zeker als die buiten staat. Ik geef wel toe dat ik bij m'n binnenkweek ook bladeren verwijder. Dat zijn dan wel bladeren die geen of amper licht ontvangen, onder het scrognet. Ook hier bestaat discussie over.
          Ik laat zoveel mogelijk bladeren aan de plant en verwijder ze enkel als ze uitgeput zijn of geen licht meer ontvangen na een hele periode.
          Als ik je plantjes zie, die er trouwens gezond uitzien, dan zou ik alles laten hangen.

          Veel moed voor het steeds verduisteren van je plantjes. Ik denk dat ik er de moed niet zou voor hebben

          Succes!!!

          Jack

          Comment


            #6
            Bedankt voor de tip, met een klein beetje bio appelazijn Is de pH gemakkelijk te regelen, ik heb de indruk dat mijn voeding de bodem niet zuurder maakt.
            appels worden zwaar bespoten, dus in tegenstelling tot de hydrokorrels denk ik dat het belangrijk Is om hier wel voor bio te gaan, want pesticides wil je niet geven aan je ladies...
            Grtz
            P.

            Comment


              #7
              Maarre...hydrokorrels is toch gewoon gebakken klei ?
              Dat is dan toch al bio ?
              Waar betaal je dan meer voor ?

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  wel, ja er is discussie over bio, maar weet wel dat bio labels veel meer controle krijgen dan niet bio labels, dat weet ik van onze bio slager. En ja er zal wss ook in bio een klein percentage pesticiden in zitten, maar veel keer minder dan in niet bio. Er is trouwens een studie geweest van mensen die 1 maand alles bio eten en na bepaalde testen waren ze veel gezonder.//

                  Comment


                    #10
                    Close Up foto

                    flower1.jpgflower2.jpg

                    Comment


                      #11
                      Ik ben erg benieuwd hoe ze het verder gaan doen.
                      Ik heb ook weleens die "zuidelijke citrusgrond" gebruikt en dat is me niet zo goed bevallen.
                      Er staat ook op dat het niet voor de moestuin is of voor fruit als ik het me goed herinner, mgoed, toen had ik 't al gekocht eh..

                      Ik zie dat je ook voeding geeft met een hoog K-gehalte. Ik dacht dat juist die grond ook vrij hoog aan K was.
                      (heb een poging gedaan om het te vinden met google, maar DCM houdt echt bruikbare gegevens angstvallig verborgen)

                      Doordat er vrij veel kokos doorheen zit kunnen ze soms wat te nat staan. (bij mij althans
                      De toevoeging van puimsteen vind ik ook twijfelachtig. Da's hetzelfde als die hydrokorrels, de planten hebben er zo weinig aan.

                      Anyways, voorlopig heb je een paar leuke plantjes staan.
                      Alle ervaringen van anderen op een hoop, en daar trek je je eigen plan uit, dan komt het ongetwijfeld goed.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        bijna 3 weken bloei, net voor het slapengaan...

                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Je verduistert ze dus? Zet je ze in een donkere kamer neer of heb je een andere constructie bedacht?

                          En je grond was al eerder gebruikt, weet je ook waarvoor en of er toen iets van voeding is gegeven?

                          Hier zie je bij de Frisian Duck al wat lichter blad krijgt met wat vlekjes, een detail foto van het blad is dan essentieel om het goed te beoordelen.

                          Aangezien de foto's van 3 weken terug zijn, zit je nu op 6 tot 7 weken bloei?

                          ​​​​​​​Op het eind van de bloei krijgen de bladeren alle kleuren dus zou me er geen zorgen om maken.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Je verduistert ze dus? Zet je ze in een donkere kamer neer of heb je een andere constructie bedacht?

                            En je grond was al eerder gebruikt, weet je ook waarvoor en of er toen iets van voeding is gegeven?

                            Hier zie je bij de Frisian Duck al wat lichter blad krijgt met wat vlekjes, een detail foto van het blad is dan essentieel om het goed te beoordelen.

                            Aangezien de foto's van 3 weken terug zijn, zit je nu op 6 tot 7 weken bloei?

                            ​​​​​​​Op het eind van de bloei krijgen de bladeren alle kleuren dus zou me er geen zorgen om maken.
                            Ja ik verduister ze, ik zet ze boven in een donker kamertje zonder ramen, lamp eruit gedraaid.

                            Vanaf begin april staan ze in een klein potje, dan heb ik ze vanaf de ijsheiligen verpot in deze potten met Citrus grond (luchtige grond), dit was verse grond.
                            Na 1 maand ofzo ben ik dan gewoon bio tomatenvoeding beginnen geven, zeker niet te veel.

                            op 12/12 gezet op 10 juni en ze zijn beginnen bloeien (stampertjes) op 13-14 juni.
                            Ze staan nu 6 weken en 2 dagen in bloei.

                            Bedankt voor de reply, de frisian is op 8 weken goed en den ls delicious op 9 weken.

                            Comment


                              #15
                              Je bent dus gaan tellen vanaf de eerste pistels, dat is wel heel erg vroeg. Zelf tel ik de bloei als er al echt topjes beginnen te ontstaan en je duidelijke witte plukjes in je plant ziet.

                              Heb je al een loepje om de trichomen te checken over een week of 2,3?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X