Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje blijft klein.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje blijft klein.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Dit is mijn eerste thuis kweek. Ik gebruik een klein kastje waar ik 3 Phillips TLE-R 33 watt spaarlampen in heb hangen.
    Ik maak gebruik van light mix in combinatie met voeding van biobizz, maar ben nog niet begonnen met voeden.
    Toen ik het zaadje in de grond heb gestopt duurde het 9 dagen voordat er groen te zien was. Inmiddels staat het plantje al 10 dagen boven de grond maar het lijkt net of dat ie helemaal niet groeit. Is dit normaal dat het zo lang duurt? Ik heb 1 zaadje Pineapple Express Auto van G13 in een 10 liter pot. En in de kast is het ongeveer 23 graden met 50% luchtvochtigheid.
    Heeft iemand nog tips om de groei te versnellen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    De lamp die je gebruikt. hoeveel K is die?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment


      #3
      Ik heb 2 lampen die 6500k zijn en 1 die 2700k is.

      Comment


        #4
        Buiten zetten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          En wat zou ik kunnen doen als ik niet de mogelijkheid heb om de plant buiten te plaatsen.

          Comment


            #6
            heb je ook een foto wat verder uitgezoomed?
            Zover ik het nu kan zien hangt je lampt verticaal, wat leuk is als je muren wilt verlichten maar niet voor je plantje.
            Zit er iets van een reflector bij je lampen? omstandigheden kunnen we misschien wat meer uit opmaken
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment


              #7
              Ik heb deze fitting van aliexpress besteld en er zijn denk geen reflectoren die hier goed bij passen. Tenzij ik zelf iets kan maken natuurlijk.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                hoplaaaaa, daar is je antwoord. Je bent de muren aan het verlichten.
                Die lampen schijnen in alle richtingen via de zijkanten het meeste uit. Eigenlijk ruw gechat krijgt je plantje nu misschien 10-20% van wat die zou kunnen krijgen.
                Leg je lampjes zo horizontaal mogelijk neer, reflector erboven en op max 10cm van je plantje af, dan gaat het beter lukken.
                Die spaarlampen beschouw je eigenlijk qua methode gewoon wat meer als zijnde TL.

                Idee voor reflector:

                ..........---- <-- kleine ring ijzerdraad
                ......./........\
                ....../..........\
                .....------------ <---grotere ring ijzerdraad


                Je kan de kappen eigenlijk zelf maken van hout of ijzerdraad zoals in het voorbeeld.
                Ik heb het ooit eens met een grote en een kleine ijzerdraad ring gedaan, er vervolgens met 4 dezelfde lengtes verbind je die 2 ringen, even alufolie of zwartwit folie omheen trekken en klaar

                Succes!
                Last edited by Ganjalf_The_Green; 19 June 2017, 14:18.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor je reactie. Ik zal de lampen direct horizontaal leggen en hopen dat ik over een paar dagen verschil zie. Ik heb nu gewoon een plak alufolie er over heen gelegd in de hoop dat het iets helpt.

                  Comment


                    #10
                    hmmm tja of het goed zal werken weet ik niet, mijn tip zou eerder zijn om er effe wat tijd in te stoppen of een lampenkap pakken die erbij past of iets.
                    Het is nu eenmaal een hobby die, mits je het goed wil doen, wat tijd, geld en discipline kost.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                    Comment


                      #11
                      Het helpt als die lampen deftig op hangen, maar dit heeft niks met je probleem te maken en zal daar ook geen oplossing voor zijn Anders was die al lang gestrekt. Ofwel was het oud zaad en trekt het op niks meer, ofwel is de grond veels te nat.

                      Comment


                        #12
                        Er begint nu eindelijk beweging in te komen. Dit is 13 dagen nadat hij boven de grond is gekomen. Ik heb ook 1 druppel biobizz grow gegeven omdat ik dacht dat er te weinig voeding was omdat het lobblaadje geel begint te worden.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #13
                          Late reactie van me maar je moet je plantje echt nog geen extra voeding geven! Zelfs als die in universele potgrond zit is dat soms al teveel.

                          ik zou beginnen met zaai en stek grond.
                          Succes nog!

                          Comment


                            #14
                            1 druppel pure biobizz grow?

                            Update?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Hallo allemaal inmiddels staat de plant in de bloei. Vanaf dit moment volg ik het biobizz kweek schema met om de dag voeding gevolgd door een dag alleen water te geven.
                              Zoals te zien valt is de plant nog heel compact gebleven ik weet niet of dat kenmerkend is voor deze strain of dat het door andere variabelen komt. Omdat ik heb gelezen dat de oogst van CFL niet optimaal is heb ik besloten om zelf een cree cob led in de kast te plaatsen het betreft een enkele cxb2530 3000k met kans op uitbreiding.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X