Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kera seeds white thunder onder 4x 25 watt spaarlamp 2700k en 4 x led 15 watt 6000k

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kera seeds white thunder onder 4x 25 watt spaarlamp 2700k en 4 x led 15 watt 6000k

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben zojuist begonnen met mijn eerste microkweek.
    Mijn onderbuurman gaf mij deze 4 zaadjes en ik had eigenlijk geen plannen om te kweken.
    Maar na wikken en wegen heb ik me toch laten verlijden.
    Ik wil het alleen wel zo goedkoop mogelijk houden.
    Ik gebruik universele potgrond van de intratuin, en ik voed zelf bij met een aantal groeimiddelen uit de dutchpro lijn.
    Aangezien dit mijn eerste microkweek is wou ik wat fotos posten en jullie mening/advies is dan van harte welkom.
    Zelf zat ik te denken om te gaan scroggen maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #2
    Ik ben gewoon een fan van microkweekjes

    Kun je niet beter even wat andere potjes halen, je kan ze nu nog makkelijk over zetten. En, als ze wat groter zijn, zul je nog wel een keer moeten overpotten. Dat is niet echt optimaal wat je nu gebruikt.

    Veel succes, ik blijf het volgen.

    Post Scriptum: Je zegt "ik voed zelf bij met een aantal groeimiddelen uit de dutchpro lijn". Daar ben je toch nog niet mee begonnen? Daar zijn je plantjes te jong voor namelijk.

    Comment


      #3
      ik woon momenteel op een kamer en heb niet meer ruimte dan alleen die pot, ik verhuis per 1 augustus naar een appartement.
      Tot die tijd wou ik ze in deze pot laten. en dan bouw ik in het nieuwe huis een kastje op de logeerkamer.
      Waar ze een eigen pot krijgen.
      Ik voed momenteel wel bij met wortel stimulator en multi tool. Dat staat ook vermeld op het kweekschema dat ze dat vanaf week 1 nodig hebben. Ze staan nu anderhalve week.

      Comment


        #4
        Grappig ,micro kweek.ben het wel met dr420 eens en zeker als je nog moet verhuizen in augustus,moet je heel die bak sjouwen beter potten .......ik ben benieuwt ga wel volgen ze zien er wel gezond uit

        Comment


          #5
          Kweekschema's gaan meestal uit van voedingsarme grond. Jij gebruikt universele potgrond, die waarschijnlijk al voorbemest is voor een bepaalde tijd. Staat ook op de zak, normaal gezien. Dus je kan gerust een hele tijd gewoon aangezuurd water of regenwater gebruiken.
          Ik zou ook die plantjes apart in een pot zetten en zonder die houten stokjes. Hout kan rotten en schimmelen en je plantjes hebben echt geen ondersteuning nodig. Het doet ze meer kwaad dan goed.

          Comment


            #6
            Ik ga vandaag potten kopen en de planten allemaal een eigen pot geven, hoeveel liter potten zou ik ze geven?

            Comment


              #7
              Dat bepaal je zelf. Ik zou voor minstens 10liter gaan.

              Comment


                #8
                Nou ik zou eerst wat kleinere potjes kopen, liter ofzo om ze in voor te laten groeien. En dan uiteindelijk 2 plantjes kiezen die het echt goed doen, en voor liggen op de rest. Deze 2 zou je dan in 10 liter potten kunnen zetten. Om er uiteindelijk een scrog van te maken. Je hebt niet zoveel licht voor een groot oppervlakte he. Dan zijn 4 plantjes iets te veel eigenlijk. Maar dat is hoe ik het zou doen, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

                Comment


                  #9
                  Ik dacht om ze alle 4 voor te laten groeien onder deze lampen, tot dat ik ze groot genoeg vind om ze op 12-12 te zetten.
                  en dan 2 binnendoor te laten bloeien middels een scrog en 2 nog buiten te zetten bij me vader.

                  Comment


                    #10
                    Zo heb ik het nu opgezet.
                    Zijn 3 liter potten, heb een mix van wat turf cocosgrond en perliet, wat ik zelf bij ga voeden.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      ah kijk, en zeg nou zelf. Dat ziet er toch veel beter uit. En is ook beter voor de resultaten van je kweek.

                      En je was er blijkbaar zelf ook wel achter dat vier planten te veel is, voor onder je lampen. Goed idee om er ook twee buiten neer te zetten, das nog beter als weggooien

                      Op den duur moeten ze wel in nog grotere potten he?

                      Comment


                        #12
                        Ze komen nog in 10 a 15 liter potten, maar totdat deze pot volgeworteld is blijven ze hierin.

                        Comment


                          #13
                          Ik heb even een vraag wat betreft de voeding,
                          op het shema en de fles staan de verhouding over 100 liter,
                          maar nu heb ik dat dus in verhouding op 1 liter gemengd.
                          Maar hoeveel en hoevaak moet ik ze voeding geven?

                          Ik gebruik de multi tool, take root, en original grow.
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #14
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #15
                              Je hebt die lampen op een stuk karton geprikt ?
                              En heb je er ook aluminiumfolie omheen zitten ?

                              Karton is brandbaar, en aluminiumfolie geleid stroom.
                              Hopelijk zie ik het verkeerd, maar anders ben je niet zo veilig bezig.
                              Zo'n overdosis kroonsteentjes zie ik ook niet bij de meer ervaren kwekers.

                              De lampen hangen natuurlijk verkeerd, die geven nu een hele berg licht naar de zijkanten.
                              Die moeten horizontaal hangen. Je gooit nu 80% van het licht op de wanden.

                              Na overpotten kun je weer bij week1 van het schema beginnen.
                              Week -1 eigenlijk, want ze staan in verse aarde en hebben niks nodig nu, alleen water.
                              Een schema is een leidraad, je moet ook nadenken en naar de planten kijken.
                              Als iedereen exact de voedingsschema's zou volgen zouden er veel meer problemen en dode planten zijn.

                              btw.
                              We hebben op het forum ook topics als : kweekverslagen en microkweekverslagen.
                              Ik weet niet waarom je het dan in het dumptopic-voor-noobs zet ?


                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X