Geelblad onderaan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • yenoor
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2017
    • 9

    #1

    Geelblad onderaan

    Korting op 420shop
    Jow kwekers

    Dit is mijn eerste plantje (Blue berry Auto) en ik zit met een probleempje. Ze staat buiten zonder afdak, heeft veel zon en is 1 keer verpot ongeveer vorige week. Het heeft de voorbije week wel wat geregend dus ik heb haar geen water gegeven. Onderaan is een blad geel verkleurd en kreeg het van die bruine plekjes, dat bladje is er nu afgevallen. Het blad dat op dezelfde hoogte staat begint dat nu ook te krijgen. Ik geef haar geen speciale voeding, maar ik heb haar wel al eens NPK-meststof gegeven. Ze staat nu al een paar weken in bloei denk ik. Hebben jullie enig idee wat ermee scheelt, en hoe ik dit kan oplossen. Ik ben niet van nederland dus heb geen growhops ofzo in de buurt.
    Alvast bedankt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • yenoor
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2017
    • 9

    #2
    Hier is nog een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Ik denk dat er weinig aan scheelt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #4
        Vraagje, zitten er wel gaten onderin de pot?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • yenoor
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jul 2017
          • 9

          #5
          Stemma ja er zit een gat in zodat het water kan weglopen, het bladje is al geler met zo bruin azn de kant en ook een groter blad vegint nu te verkleuren. Enig idee wat het kan zijn? Te nat ?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Het kan zijn dat door het verpotten er wat worteltjes beschadigd zijn dat trekt wel bij als het goed is.

            In welke aarde heb je haar geplant? Welke NPK heb je gegeven en hoeveel?

            Heb je de pot al opgetild, weegt hij zwaar?

            En geef een foto van de hele plant en een detail foto van een aangedaan blad.

            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • yenoor
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jul 2017
              • 9

              #7
              Hier is een foto van het nieuwe blad dat vergeelt. Op internet las ik dingen als stikstof tekort, maar ik zou niet weten of het dat is. Ze zit in een mengeling van gewone potgrond en potgrond met voedingstoffen in. Eerst zat ze enkel in potgrond met voedingstoffen, maar na het verpotten moest ik aanvullen met de andere aarde.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • yenoor
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jul 2017
                • 9

                #8
                Stemma Hier is een foto van de hele plant. De pot weegt ongeveer 10 kilo, maar ik kan het niet vergelijken want ik weet niet hoe zwaar ze eigenlijk moet wegen. Ze heeft NPK gehad met 16%N, 9%P en 10%K, en ik heb een keer wat korrels gestrooid toen ze in de kleine pot stond en wat gemengd onder de normale potgrond bij het verpotten.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Als het een kunststof pot is, is dat erg zwaar maar bij een terracotta pot klopt het gewicht wel.

                  Je hebt flink voeding gegeven dus doe daar rustig mee, weet je of het langzaamwerkende of snel vrijkomende mest was?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • yenoor
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jul 2017
                    • 9

                    #10
                    Ik heb nu NK 2-20 meststof gekocht om het (denk ik) kaliumtekort te compenseren. Ik dacht een oplossing van 15gr op 10liter te geven, is dit ongeveer oke? Of is het een slecht idee. En dat weett ik niet, maar ik gok op langzaamwerkende.

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Geef maar even niets Yenoor. Teveel voeding brengt meer schade aan de plant dan te kort voeding.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • yenoor
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Jul 2017
                        • 9

                        #12
                        Wat dan met het geelblad? De bladeren erboven geraken ook aangetast en het ander blad is helemaal gekruld en geel...

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #13
                          Kijk het een paar dagen aan, bladeren die onderop geel worden krijgen vaak te weinig licht. En worden dan afgestoten door de plant. Je hebt al een bulk voeding gegeven en je weet niet of dat snel of langzaamwerkend is. Als je perse voeding wil geven, geef dan een lichte dosering bladvoeding. Kan je in elk tuincentrum kopen.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • yenoor
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Jul 2017
                            • 9

                            #14
                            Ze krijgt normaal wel genoeg licht, alhoewel er een braamstruik naast staat, ik zal ze op een plek zetten waar ze wat meer zonlicht heeft. Dan zal ik geen voeding geven en hopen dat de bladeren waar de toppen moeten komen niet geel worden

                            Comment

                            • Jamzieman
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jan 2019
                              • 1039

                              #15
                              Die worden naarmate de bloei ook geler hoor dan haalt ze haar voedingstoffen uit de bladeren en Autoflowers hebben helemaal niet te veel voeding nodig dus te veel is moeilijker op te lossen dan te weinig.
                              Die ziet er mooi groen uit die heeft niks nodig man.
                              Je moet je maar eens inlezen in autoflowers en voedingsoverschotten of tekorten. Verder nog veel succes
                              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                              5 lekkere grieten onder de zon

                              Comment


                              • Jamzieman
                                Jamzieman commented
                                Editing a comment
                                Haha zag et ook te laat mor khad wel gelijk haha

                              • Ipie
                                Ipie commented
                                Editing a comment
                                Laten ze al die oude troep die niet
                                is afgemaakt eraf pleuren, nu trap ik er
                                voor de 3e keer in! Heeft toch geen meerwaarde!!

                              • Weske
                                Weske commented
                                Editing a comment
                                Ipie ja maar moet ook wel gezocht hebben voor dit verslag want laatste bericht was echt van lang geleden
                            Bezig...