Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende grower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnende grower

    Korting op 420shop
    hoi,


    Ik heb me net zowat alles aangkocht van kweektent (1m*1m*2*) met alles op en aan ( verlichting,afzuiging,voeding.etc..)

    ik heb mijn zaadjes al laten ontkiemen en heb ze ondertussen in zaaigrond gezet.
    vandaag de 2de dag en zijn al ongeveer 5cm groot ,maar heb ze nu in men kweektent gezet en de temperatuut is 30graden met vochtigheid van 70 -80%
    .
    doe ik hier goed aan?
    Attached Files
    Last edited by NickisNamed; 4 August 2017, 17:54.

    #2
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Hoeveel Watt is je HPS?
      En dat kapje van de propagator kan eraf, het zal daaronder nog warmer zijn dan 30 C!

      De foto is verder te onduidelijk om iets van je kiemplantjes te zien.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        het is een 400 watt lamp.
        Deze foto beter?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Ja en nee.ik had ze gelijk in grote potten gezet 11 liter of meer wat jij wil, lampje er boven beetje vocht erbij en gaan .maar er zijn mensen die denken er anders over......je kan veel lezen hier over op forum kweek verslagen

          Comment


            #6
            oke bedankt !

            Heb eigenlijk nog allerlei vragen over voeding hoor (heb volledige reeks canna voeding)
            nu al geven op voedingsschema staat van wel maar op internet lees ik van niet :s

            Comment


              #7
              Is dit oke om direct 16licht te geven bij een plantje van 2dagen oud?

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door beginner001 View Post
                Is dit oke om direct 16licht te geven bij een plantje van 2dagen oud?
                graag beetje hulp gekregen.

                Comment


                  #9
                  Er zit nogal wat strek op je plantjes. Dat komt door te weinig aan licht.
                  Verpotten , elke plant een pot van minstens 10liter, tot de lobblaadjes onder de grond, dus de lobblaadjes en nog een cm van de stengel boven de grond, rest eronder.
                  En je mag onmiddellijk starten met 18u licht/6u donker.

                  Succes!

                  Comment


                    #10
                    Oke, bedankt!!.

                    ga er morgen direct werk van maken .

                    zou ik bij deze direct voeding toepassen?
                    want zoals je ziet op mijn kweek schema zou ik al voeding moeten toepassen vanaf de eerste week?
                    +mag ik voeding mengen met elkaar?

                    alvast bedankt.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Welke aarde heb je gebruikt, vaak zit daar minstens voor enkele weken voeding in.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        nou zit ie in grond voor zaailingen en stekjes. en voor over te potten heb ik canna terra profesional

                        Comment


                          #13
                          Als je gaat overpotten in de Canna terra proffesional hoef je nog niet te voeden de eerste weken.
                          Je kan hooguit wat wortelstimulator geven, maar dat is geen noodzaak.

                          Dat je plantjes zo zijn gestrekt komt omdat je ws de lamp hoger dan 40 cm boven je plantjes had hangen en omdat de kap van de propagator ook nog eens 'nuttig' licht tegen heeft gehouden.

                          Persoonlijk zaai ik liever in seperate potjes dat maakt het verpotten een stuk makkelijker.
                          In de propagator is ook geen afvloei van overtollig water mogelijk. In een potje wel (meestal)
                          Als de worteltjes dan zichtbaar worden onderaan het potje, weet je dat je ze kan overpotten.

                          Welke soort heb je gezaaid?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Ja dat klopt hangt hoger dan 40cm.want anders loopt de temperatuur hoger dan 30 graden..

                            ik heb ice cream gezaaid.is deze soort lekker ?

                            Comment


                              #15
                              Vuistregel met HPS is 250 w->25 cm boven de planten, 400 w - > 40 cm boven de planten, 600w - > 60cm boven de planten.

                              Wat betreft de temperatuur, meet je die in het volle licht? Dan geeft hij ws een te hoge waarde aan.

                              Ice cream ken ik niet, maar zal vast wel lekker worden als je haar goed verzorgt zijn het autoflowers of gewone planten (regulier of gefeminiseerd)?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X