Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te hoge plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    te hoge plant

    Korting op 420shop
    hellokes,

    Men planten doen het redelijk vind ik, staan nu in een tomatenserre buiten.

    Alleen 1 probleem, 1 van men 3 planten groeit al tegen de folie bovenaan, is er iets wat ik daar nog aan kan doen? Ik zit natuurlijk wel beperkt qwa ruimte.
    Heb al gelezen over de plant te buigen maar dit gaat helaas niet

    tips zijn welkom

    #2
    Foto is welkom, is het een optie om hem buiten de tomatenkas te zetten?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Aftoppen mischien....en ja idd buitende kas zetten .

      Comment


        #4
        knakken en buigen
        sigpic

        Comment


          #5
          sorry voor de late reactie mensen, had het even druk. Ik heb ze ondertussen proberen knakken en buigen maar de ene ziet er goed uit, maar de andere niet zo echt.
          En volgens dat ik nu al gelezen ondertussen op het net denk ik dat ik ze te laat heb geknakt?
          ik denk dat ze net in de bloei gegaan zijn, of ben ik mis?

          De plant waar ik niet zo zeker van ben laat haar bovenste balderen een beetje hangen na het knakken, ik heb er een touwtje aangehangen zodat ze een beetje steun heeft tijdens het herstel.

          Zie de fotos voor een beeld te krijgen van de toppen en planten zelf.
          2.jpg1.jpg7.jpg6.jpg5.jpg4.jpg3.jpg8.jpg

          Comment


            #6
            Oef... niet het meest gelukkige moment ben ik bang, volgende keer iets eerder ingrijpen. Aardige kans dat de plant nog bijtrekt, ik heb aardig wat 'knaks' gezien waar de plant weer van herstelde.
            Grappig, ik heb een zelfde tentje buiten staan. Kijk uit met toprot, het kan behoorlijk vochtig zijn binnen als de tent afgesloten is, blijf goed ventileren ook op natte en koude dagen!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
              Oef... niet het meest gelukkige moment ben ik bang, volgende keer iets eerder ingrijpen. Aardige kans dat de plant nog bijtrekt, ik heb aardig wat 'knaks' gezien waar de plant weer van herstelde.
              Grappig, ik heb een zelfde tentje buiten staan. Kijk uit met toprot, het kan behoorlijk vochtig zijn binnen als de tent afgesloten is, blijf goed ventileren ook op natte en koude dagen!
              Ja dit dacht ik wel, maar kon op een of andere manier niet anders .

              Heb nu rond de slechte plek waar ik geknakt heb wat isolatietape strak gedaan zodat de vezels mss wat makkelijker terug aan elkaar groeien.

              Ja dit houd ik goed in het oog, ik zet de luikes langs de zijkanten continue open zodat er iets van wind binnen kan en er verse lucht binnen kan, af en toe ook de grote opening open.

              Morgen ga ik om voeding voor de bloeifase, en geef ik deze aan men plantjes, want ik heb gezien bij 1 van men planten dat de onderste paar bladeren geel kleuren en beginnen hangen en volgens dat ik gezien heb op internet kan dit zijn van een stikstof tekort, aangezien ik ze nu enkel water geef zonder voeding omdat ik enkel voeding heb voor de groei fase.

              Ben al aan het denken hoe ik het volgend kaar anders ga doen, wat vroeger ermee beginnen en vanaf het begin kijken voor te toppen/fimmen of te scroggen of hoe het noemt xD

              Comment


                #8
                Het kweken in een tomatenkastje is best te doen allen moe je even rekening houden met je ruimte en je vochtigheid
                In een afgesloten kas kan de vochtigheid behoorlijk oplopen wat weer ideaal is voor schimmels om te ontwikkelen

                Zou wel proberen bij je volgende kweekje de planten al wat eerder te begeleiden en binden langs een net of draad zodat je plant niet tegen het plastic of glas aankomt
                ergens half mei beginnen is vroeg zat zelf kweek ik ook in een kasje en had dit jaar wat tegen slagen en had de laatste planten pas in juni gezaaid en deze moest ik al goed binden buigen en begeleiden

                20170826_150556.jpg

                Comment


                  #9
                  Voor volgend jaar ga ik kijken voor zaadjes van een soort die niet te hoog word. Mooie uitrusting heb je daar

                  enige aanraders? De opbrengst maakt me niet echt uit. Vind het gewoon een leuk iets om te zien groeien van zaadje tot volwassen plant, en je jebt er nog iets aan op het einde :p

                  Comment

                  Bezig...
                  X