Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jaspertje023
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2017
    • 14

    #1

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Mijn naam is jaapie.
    Hoe gaan mijn planten volgens jullie. Ze staan nu 4 weken op 12/12 en krijgen canna terra flores.
    Ik denk dat er een toprot heeft.
    Ik heb 3x bigbud staan.

    Excuses voor de verkeerde sectie steeds.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Jaspertje023
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2017
    • 14

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Jaspertje023
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Aug 2017
      • 14

      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Jaspertje023
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Aug 2017
        • 14

        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Jaspertje023
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Aug 2017
          • 14

          #5
          Echt super dit forum!

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            _?_
        • vaperke
          Expert Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jul 2015
          • 1488

          #6
          Wat verwacht je precies? Dat we kijken of je toprot hebt? Dan moet je misschien de toppen fotograferen waar je denkt dat er toprot in zit.
          Of je vraag in de helpdesk stellen misschien?

          Gewoon een paar foto's plaatsen zonder enig vorm van uitleg doet niet veel. De meeste mensen hier hebben al een paar wietplanten gezien in hun leven.
          Enige uitleg over je tent/hok/badkamer/waarever, je verlichting, je verluchting zou al een beetje helpen om iemand een beetje interesse te laten krijgen in je topic.

          Een beetje moeite doen eerst voor je iets terug verwacht.

          En ja het is een super forum! Blij dat je dat ook ziet!

          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment

          • Weedjewel
            Special member
            Lucky Member
            • Nov 2010
            • 808

            #7
            Wij zien ietwat lange gestrekte planten, waarschijnlijk door lumen-tekort qua verlichting.
            Toprot is nog niets van te zien. Succes ermee.

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #8
              Nou NOu Jasper wat een ile planten heb je gekweek hoe krijg je dat voor elkaar???
              God was never on your side..

              Comment

              • Jaspertje023
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Aug 2017
                • 14

                #9
                Sorry, het is me eerste kweek. Kweek onder een hps250w. Klein ventilatortje. Thats it.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #10
                  Het probleem bij deze manier van plantjes groeien is, dat bijna alle toppen te ver van de lamp zitten.
                  Bij 250W HPS is de ideale afstand tussen de 25 en 35cm.

                  *grafiekje ter bevestiging*

                  fetch?id=1072882&d=1439144467&type=full.jpg

                  De hoofdtop zit dus op de optimale afstand, want je houdt je lamp 25cm daar boven.
                  ALLE toppen daaroonder zitten er te ver vanaf dus ontwikkelen minder.

                  Onder laag wattage kun je het best proberen om alle toppen op 1 hoogte te houden zodat alles optimaal licht krijgt. (check m'n binnenkweekverslagen)
                  Mjah, da's voor de volgende keer dan.

                  Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk wel, alleen zullen de toppen niet zo dik worden.
                  4 Weken 12/12 dus dan bloeien ze pas een week of twee.
                  Voor de 2e week bloei zien ze er niet verkeerd uit hoor.

                  Wat is er met die grijzige top gebeurd ?
                  Je kunt beter alles vertellen wat je weet anders gokken we verkeerd.
                  Ik denk dat die tegen de lamp heeft gestaan ofzo, of is-ie nat geworden ?
                  Hoe komt die top zo ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Mammy
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2017
                    • 154

                    #11
                    Voor de eerste keer vind ik het wel netjes
                    Ben zelf nog maar net bezig.
                    ik gebruik ook een hps 250watt en kleine ventilator.
                    heb de ruimte en mogelijkheid niet voor meer spullen.
                    ik heb mijn 2 weken oude plantjes op een box staan 25 cm onder de lamp ivm strekken.
                    heb ook 1 net in bloei die te lang is voor de lamp en die heb ik met een touwtje gebogen staan zodat ie niet verbrand tegen de lamp.
                    toppen ben ik te laat en dan hou ik niks over.
                    deze plant is ook lang door te weinig goed licht. Heb hem gekregen en sinds 2 weken heb ik de lamp en zet ik haar er onder.
                    Ik gebruik wel de echte zon als die er goed is nog.
                    ben benieuwd hoe het verder bij je gaat verlopen
                    succes

                    Comment

                    • Jaspertje023
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Aug 2017
                      • 14

                      #12
                      QnQ

                      Die ene plant heeft echt een cm of 3a4 van de lamp af gestaan.. hij bleef maar groeien en was er in gegroeid. Nu heb ik hem ook iets gebogen. Maar helaas te laat. Is het nu verbrand of verrot. En moet ik die top er nu afknippen?
                      De volgende kweek zal zeker anders worden.
                      Ga wat kweekverslagen van je lezen.

                      Groeten

                      Comment

                      • Weedjewel
                        Special member
                        Lucky Member
                        • Nov 2010
                        • 808

                        #13
                        QnQ ,

                        Wij begrijpen je schema niet over de hoogtes van de Bulb, jij hebt het over centimeters, maar schema is in inches (1 inch=2,54 cm). (of althans groen is in inches, geel centimeters?)
                        Hoe moeten we het schema lezen?
                        Wij dachten 250 watt-----> 25 cm.
                        400 watt---> 40 cm.
                        600 watt---> 60 cm.
                        1000 watt---> 100cm?

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Die nummertjes in de grafiek zijn het aantal "foot-candles received", wat er boven staat.
                          Cijfertjes, die je kunt negeren verder.
                          't Is wat ingewikkeld inderdaad. Ik heb geen tijd om 'm aan te passen, dus het originele plaatje met de inches ervoor.
                          Gele gebied is goed. Voor 250W is dat van 5 tot 16 inch. (12.7 tot 40.6cm)
                          Beide uitersten zitten natuurlijk voor- en nadelen aan.

                          Die waardes (hoogte=10% van het wattage) kun je inderdaad aanhouden. Da's makkelijker.
                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #14
                        Jaspertje023 Kun je nog eens wat foto's van die top maken, hoe die er nu uit ziet ?
                        Als dat echt verbrand is moet er misschien een stukje af, ja.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...