Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alien Bubbler, uw mening/ervaring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    https://nl.aliexpress.com/item/20Set...580040524.html
    Als je niet kunt wachten moet je naar vijverwinkels gaan zien. Die hebben dat.

    Je hoeft ze echt niet in steenwol te ontkiemen hoor. Die kunnen rechtstreeks tussen de korrels.



    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #17
      Wel goed gelezen. Ik was verward met die x 150? Wat is die 150 dan?

      Juist! Alieexpres! How could I forget? Ik ga ze gewoon daar bestellen.

      Waarom verwarming? Omdat het in de winter berekoud kan worden. Ik zou deze aanleggen 1h voor de lamp uitgaat en afleggen wanneer de lamp aangaat. Dat is dan gelijk een verwarming voor 's nachts. Ik heb al moeten bijverwarmen aan 250 watt. 50 watt is 5x minder.

      Ik wil ze wel rechtstreeks tussen de hydrokorrel kiemen, maar ik ben zo bang dat ze zouden wegspoelen Als ik ze voorwortel op steenwol slorpt die steenwol ook beter de wortelstim op. Ik heb ook gezien voor steenwol en dat lijkt me toch iets praktisch te zijn. Je kan je stekplug gewoon oversteken in een ruimere plug van steenwol. Handig toch?

      Comment


        #18
        de 150mm is de rand. Dan kun je zeker 12cm vloeden.

        Op cutilene of steenwol gaat het ook. Ik heb het ook paar keer gedaan. Maar die blokken zijn gevoelig aan schimmel. Je bedekt de bovenkant beter.
        Ik gebruik ze daarom ook niet meer. Veel gemakkelijker in een netpojte met hydrokorrels.

        je kiest de kleinste korrels, doet het potje vol, neem er een paar bovenaan weg en drop je zaadje erin. Korrels erop en nat maken.
        Ik vernevelde, maar je doet daar in wat je wil.

        Na week vulde ik dan de grote zakken, netpotje in het midden, korrels erond en klaar. easy peasy
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          dank voor deze, die onthoudt ik voor als ik ooit hydro ga proberen
          gewoon kleine korrels eruit zoeken, alles erin, bovenin laagje van de kleinste, daar t zaadje op (neem aan met worteltje al?) en daar een paar korrels overheen en dan gewoon vernevelen tot dat goed vochtig is?

        • vaperke
          vaperke commented
          Editing a comment
          Ik smijt er gewoon het zaadje in. Reservoir met 8 gaten in (zie vorig verslag) en een pomp die vernevelt. Werkt goed bij mij.

        #19
        Dat is wel verwarrend, aangezien ze 90 x 90 x 150 schreven. Ja vernevelen is wel een optie.

        Goed, ik heb hier dankzij u een hele aankooplijst verzameld en kan binnenkort alles aanschaffen om over te schakelen naar hydro. Mijn lief doet me wat, net alles voor aarde gekocht
        Misschien dat ik hier op het forum mijn 11L en 30L potten kan aanbieden.

        Nog een vraagje. Kan ik een stekje nemen van een plant op aarde en dan overschakelen naar hydro? De overschakeling van voeding is van hetzelfde merk.

        Comment


          #20
          Je kan ook eerst een paar kweekjes op aarde doen toch?

          Je kan met je stek doen wat je wilt. Maakt niet uit waar de moeder plant op staat.
          Een plant met wortels in de aarde is iets moeilijker.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #21
            Ja, ik kan dat. Maar de hydrokriebel is komen aan zetten.
            Nu twijfel ik: mijn haze op hydro of op Plagron Bat Mix telen?
            Ik kan die bat mix nog kwijt aan neville haze. Maar ik wou die gebruiken voor mijn 2046.

            Dus of wel nog 1 teelt op aarde of wel nog 2. Maar zeker geen 3 denk ik.

            Comment

            Bezig...
            X