Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, planten gaan niet gelijk op!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help, planten gaan niet gelijk op!!

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    ik heb een probleem, ik heb in mijn 60x60 tent met 150 watt cob nu 3 planten staan (kera white thunder), staan nu zon 6,5 weken in bloei maar nu gaan ze helaas niet gelijk op, plant 1 heeft ong 60% bruine haartjes, plant 2 ong 45% en plant 3 ongeveer 25%... snap er niets van, even grote potten, voeding etc etc. Wat is slim km te doen? Ik heb geen ruimte voor een extra tent om te drogen en geen andere afzuigmogelijkheid. Maar ik neem aan dat ik ze dus wel omstebeurt moet gaan oogsten. Maar drogen wou ik doen in mijn kweektent dus gezien ik geen andere tent kan nemen erbij. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Zijn er eventuele ideeen om de planten gelijk te krijgen of een slim droog systeempje zodat de rest wel door kan maar ik geen geur overlast ga krijgen?

    thanks!!!!

    #2
    Bruine haartjes zeggen niks, die kunnen allerlei oorzaken hebben. Je moet naar de trichomes kijken.

    Ik heb een hoge doos gemaakt, daarin heb ik een droogrekje van touwtjes gemaakt. De doos is rondom voorzien van ventilatiegaten waarboven ik aan de buitenkant van de doos een afdakje tegen lichtinval heb gemaakt. Zo kun je je geknipte takken ophangen in de doos en drogen terwijl de rest nog even doorbloeit.

    Houd er wel rekening mee dat het drogen een stuk sneller gaat als de lamp brandt, normaal gesproken probeer je juist zo lang mogelijk te drogen omdat dit de smaak ten goede komt.



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      mini kastje maken van kartonnen dozen waar je lucht doorheen aanzuigt je hok in zodat alle geur je hok in gezogen word? Moet je er wel 2 gaten in maken, eentje om aan je luchinstroom aan te sluiten, en eentje aan de andere kant om er voor te zorgen dat er wel ergens lucht vandaan kan komen

      heb je wel veel luchtverplaatsing langs de toppen..


      Probeer mee te denken, weet t anders ook niet

      Comment


        #4
        Bedabkt voor de reacties! Dat idee van een doos aan de tent is erg goed, helaas kan dat niet gezien d eplaatsing van de tent ik kan die niet verplaatsen. Ik kan ze inderdaad wel drogen in mn tent maar dan krijgen ze wel 10 uur per dag licht en dat schijnt niet heel goed te zijn, verder zou ik morgen eens een zakvergrootglasje kopen en de trichomen vergelijken, ik dacht dat het kijken naar de bloei ook wel een goede inschatting was

        Comment


          #5
          Dit is de meest verre plant, door het licht lijkt hij lichter als ie is hoor
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Je moet die doos ook in je tent zetten, met de deksel dicht. Aan de zijkant bij de ventilatiegaten heb ik een afdakje gemaakt.

            IMG_3506.jpg

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Ik ben precies de enige die gewoon zen wiet binnen droogt buiten de tent? De geur is er onmiddellijk na het knippen uit. Die keert terug in de weckpotten. Alleen ja, tijdens het knippen ruikt het nogal. Maja, dat is dan voor effe. Al een geluk woon ik niet op een appartement.

              Comment


                #8
                Hier wordt dat knippen IN de tent met koolstoffilter aan en drogen in de tent. Afzuiging gedimd uiteraard.
                Een stoner gaat ver om geurhinder te voorkomen, in alle bochten wring ik me en plak alles af alvorens ik damp.

                Comment


                  #9
                  Jaa is dat drogen niet meer merkbaar kwa geur buiten de tent na een dagje? Dan doe ik dat gewoon ja!

                  Comment


                    #10
                    Voor mij valt dat heel goed mee. Ik ruik een klein beetje wiet als het droogt, maar niet buiten de kamer. Het ruikt harder als ik verdamp. Ik heb in ieder geval nooit gedacht van hm, het ruikt en ik zou beter drogen in een aparte tent met filter en afzuiger.

                    Comment


                      #11
                      BigT
                      Ik droog gewoon op geisoleerde zolder waar ik een houten multiplex van 3mm voor mijn velux schuif in gordijnrails zodat mijn dakraam op kantelstand verse lucht binnenlaat en er genoeg verduistering is en ik zet ook nog gewone tafelventilator een 3 tal meter van mijn op hun hoofd opgehangen volledige planten zodat er luchtcirculatie is maar niet rechtstreeks op mijn toppen en zo laat ik 3 a 4 weken drogen voor ik begin te curen in weckbokalen Wel regelmatig controleren op schimmels nu dat het wat frisser word maar ik heb op zolder zonder verwarming toch minimum 17 a 18 graden en laat alles rustig drogen en geen geurhinder enkel een beetje als ik zoldertrap openschuif maar is zeer miniem en buiten zeker niks van geur
                      Ik heb hiermee goeie ervaring maar iedereen heeft geen goed geisoleerde zolder dat begrijp ik ook wel

                      Hoop dat je hier mss iets aan hebt

                      grtjes John

                      Comment


                        #12
                        Als ik hier 1 autoflowertje van 40cm op zolder hang dan is dat een week lang bij de voordeur te ruiken.

                        Door mensen die geen wiet gebruiken natuurlijk
                        Als gebruiker kun je zoiets eigenlijk niet goed beoordelen.

                        Onderschat de geur niet.


                        !(◎_◎)
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Droog ook altijd in mijn hok met afzuiging.

                          Ik knip buiten het hok en het stinkt door gans mijn huis. Buiten drogen zou onmogelijk zijn. Ik woon in een lage energie woning van <5j
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment

                          Bezig...
                          X