Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wormen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wormen?!

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,
    vorige week heb ik eens een kijkje genomen in de grond waar ik volgend seizoen mijn plantjes wil gaan planten, (waarschijnlijk Frisian Dew van Dutch Passion). Nu ben ik tot ontdekking gekomen dat er wel veel wormen in de grond zitten. Nu is alle vruchtbare grond minimaal 1 keer door de buik van een worm geweest, maar ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat wormen goed zijn voor de wortels van mijn planten. Wat denken jullie hierover en is er iets dat ik er aan kan doen ( op een diervriendelijke manier ).
    Mvg.

    SpaceG

    #2
    helemaal niks aan doen is denk ik het beste wat je kan doen

    gooi zelf met opzet zelfs wat extra wormen in de groentekas zodat ze goed graven en de boel lekker luchtig houden

    Comment


      #3
      Wietmensen zijn toch zo'n fijn publiek !!! Honestly!!!!
      Gewoon mijn vriendin wakker gelachen!

      Comment


      #4
      Haha, bedankt allebei. Mijn eerste seizoen van groeien is nu bijna voorbij en ik sta te popelen voor het volgende seizoen.

      Comment


        #5
        Was niet slecht bedoeld. Ik heb gewoon een apart gevoel voor humor.

        Comment


          #6
          Organisch ook niet slecht opgevat hoor... ik vind het hier ook een geweldige community.

          Comment


            #7
            SpaceG
            ik meng altijd wormenmest door m'n pot grond en ik word altijd zeer gelukkig als er nog wat levende wormen in de mest zitten.
            Zoals BYP zegt houd het de grond luchtig en ze blijven gedurende de kweek de grond voorzien van verse wormenmest.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e-goed-of-niet
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              thanks voor die link, goeie inspiratie

              Wilde al een tijdje grond hergebruiken maar wist niet hoe het weer goed op te waarderen en de luchtigheid goed te krijgen na helemaal nat en doorgezakt te zijn.. Heb wel aan wormen gedacht maar een compleet how to wormen mest maken en in leven houden maakt de stappen toch een heel stuk makkelijker..
          Bezig...
          X