Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit nog wel de moeite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit nog wel de moeite?

    Korting op 420shop
    Ik heb een lange voorgroei zonder te toppen gegeven. Resultaat, veel bladeren en grote planten waar het licht niet bij geraakt.
    Het zijn vanboven wel "mooiere" toppen, maar onderaan gaat dat precies niets worden.

    Is dit alsnog de moeite elektriciteit aan te verspillen of maak ik plaats voor mijn haze? Ik ben te snel gestart en zou graag opnieuw beginnen al lerend uit mijn fouten. Maar dan ben ik dit dus wel kwijt. Ik voorspel geen mooie oogst, dat doet me twijfelen.
    Ik heb al plaats gemaakt voor meer lichtinval, maar dit gaat niets meer worden he? Nuja, voor 100 gram doe ik het niet he. Ik onderbreek dan liever nu om meteen opnieuw te starten om daar dan meer uit te halen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Is het nog de moeite om vragen te blijven stellen als je geen enkele goeie raad aanneemt? Als ik nu zeg dat ik daar nog altijd 1 op 1 mee zou halen dan doe je ze straks wsl allemaal weg. Ik dacht dat het meerendeel herma was en verwijderd? Lijkt nog vrij vol te staan. Voor 100 gram doet em het niet...

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        En waar is die 2046 naartoe mss? Onderkant dieven en de rest plat leggen, zo moeilijk is het niet. Wat zou je gaan opnieuw beginnen als ze die vierkante meter nog altijd vullen?

        Comment


          #5
          Hier is de 2046. Dan heb je een idee hoe groot ze zijn. Ik heb pas binnen 3 weken plaats als ik verder afbloei. Dus euhm.....

          Ze vullen inderdaad de vierkante meter, maar vanboven alleen steken er noemenswaardige buds uit. Vanonder is het echt de moeite niet. Ik heb de jack al geknakt om op gelijke hoogte met de skunk te brengen.

          Dus alle toppekes dat de moeite niet zijn eruit halen en gewoon verder gaan voor de bovenkant?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Tsja. Die zijn in drie weken niet afgebloeid... Als deze dan nog 5 weken moeten staan heb je exact hetelfde probleem. Zelfs met 3 weken. Die moeten nu getopt worden en een week later in bloei. Volgende keer wat beter plannen.

            Comment


              #7
              Mja idd. Die skunk moet nog zeker 5 a 6 weken. Die Jack is over circa 3 weken klaar en dan kan ik die haze plaatsen, mits ik die Skunk wat opzij schuif.
              Naast die 2046 staat Neville die op 8 weken klaar zou moeten zijn, maarja eerst zien dan geloven.

              Zo staat de Jack er nu bij. Ze is nu in week 4 en zaterdag in week 5. Dus nog iets meer dan 3 weken.
              Ruikt naar Black Jack.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Organisch Hierbij wat advies;
                misschien is het verstandig om de volgende keer niet gelijk zoveel (soorten) te ontkiemen.
                Gewoon 1 soortje per keer, en dan maak je er de volgende keer gewoon een scrog van. Geloof mij dat loont wel qua opbrengst.
                Het is vaak ook wel de moeite om eerst de hoofdtoppen te oogsten en de fluff onderaan daarna af te laten rijpen aangezien ze dan volop licht krijgen.
                Verder als ik mijn visie mag geven over jou.
                Ik ben even weg geweest en toen ik terug kwam zag ik veel berichten van jou.
                Ik dacht na het lezen van enkele berichten een expert voor me te hebben en zeker qua EC.
                Maar na wat verder te lezen bleek dat je nogal wat in conflicten op zocht met gerespecteerde senior leden die vele van ons van goed advies voorzien.
                En nu blijkt (nadat ik wat verder las dan m'n neus lang is) dat je eigenlijk nog niet eens zo lang kweekt en nog aan het leren bent van je fouten.
                Dan kan ik er niet bij waarom je nu zo eigenwijs bent en moeilijk wat van anderen aan neemt.
                En dit terwijl je ook veel vragen hebt wbt. het kweken.
                Ik zou dit persoonlijk niet durfen, wees bescheiden open en eerlijk.
                Fouten maken doen we allemaal en bovenal vergeet niet dat de ene waarheid de andere de andere kan overtreffen.
                Om terug te komen op het onderwerp denk ik dat normaal gesproken je het onderste nog best kunt laten afbloeien tegen inruil van enig rendement.
                Maar als de volgende al in de rij staat te wachten kun je het overwegen dit te laten schieten.
                Maarja onze werkwijze verschilt nogal dus je zult hier zelf een keuze moeten maken.
                En zoals ik altijd zeg 'aldoende leert men'
                Succes

                ps. And above all stay positive!!

                Last edited by Hoeloes; 17 October 2017, 17:00. Reden: spelling grrr#*%##!!?!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #9
                  Hey Hoeloes,

                  Ik respecteer en bewonder uw eerlijkheid.

                  Ik heb vooral ervaring met telen in volle grond. Dat is alle werk overlaten aan de natuur, kijken en bijsturen.
                  Ik heb qua EC veel ervaring opgedaan, maar heb ziender ogen moeten leren dat de perfectie daarin alleen op hydro te bereiken is.

                  Er waren hier misverstanden die ik inderdaad wat arrogant heb aangepast, om dan later zelf in de fout te gaan. Maar hey, ik ben ook maar een mens die nog heel veel moet leren. Ik had toen ook geen smoor en ik ben dan een compleet ander mens. Mijn excuses nogmaals tegenover iedereen voor mijn dom gedrag afgelopen weken.

                  Ik ga de Jack nog tot het einde afbloeien en dan die haze naast de skunk zetten, maar verhogen op gelijke hoogte met die skunk.

                  Mijn fout met deze teelt is vooral dat ik snel ging, onbetrouwd en ondoordacht. Als ik Sannie seeds (sativa) had genomen zat ik nu met een tent van onder tot boven met volwaardige buds. Met de Black Jack zou ik ook een beter resultaat gehaald hebben.
                  Waar het vooral mis is gegaan, ik poogde een SOG maar heb nu veel planten moeten ruimen om plaats te maken. Je hebt overschot van gelijk dat ik beter SCROG. Ik ga dat ook doen in maart/april met een Jack Herer van Sannie. Nu heb ik te weinig wiet om de tijd te nemen alvorens mijn netje volgroeid is.

                  Comment


                    #10
                    Als je sannies genomen had dan had je exact hetzelfde probleem of erger. Lang voorgroeien en niet toppen heeft binnen geen enkele zin, ook niet met sannies. Als die ander planten nog drie weken onder tl moeten staan dan kan je niet anders dan die nu toppen om te scroggen of lst'en.

                    Comment


                      #11
                      Ja, maar bij Sannie had ik dat geweten en er maar 4 of 5 geplaatst. Hier was het onbekend terrein met ruderalis genen, dus was heel onzeker hoe die nu zouden uitpakken. Achja, leren he... pijn is een goede leermeester. De Neville is ook al uit de tent gehaald om plaats te winnen.

                      Die andere planten gaan zeker aan een zware LST onderworpen worden. Ik trek ze zo laag mogelijk en laat scheuten hun weg vinden, indien nodig ook verlagen. Als de stam niet mee in de hoogte gaat, zal het hopelijk nog wel meevallen. Sowieso hou ik jullie daarvan op de hoogte. Toppen is juist gebeurd voor deze post

                      Scrog ga ik doen met Sannies Jack. Man man man, die zijscheuten vullen zich met toppen zo dik als uw arm. Allez, in Sannie zijn handen toch
                      Normaal moet je de 2046 ook scroggen, maar daar is er maar 1 van boven gekomen. Zeer fragiel plantje en zal ondersteuning nodig hebben in de bloei.

                      Comment


                        #12
                        Ik blijf teleurgesteld gapen op mijn tentje. "Had ik maar..."
                        Ligt het trouwens aan mij? Ik kijk naar Sannies genetica en ik zie maar weinig zaadbanken dat evenaren.

                        Ik heb vandaag eens "topjes geteld" ik kom nog niet aan 200 gram groot gerekend. Dat haal ik van 2 planten bij Sannie als ik ze deftig voorgroei. (enfin 80 per plant ongeveer)

                        Mahja, we gaan het nu afmaken of ik heb niets. Ik ben wel benieuwd hoe die skunk het in andermans handen doet. Zo staat er hier bij na iets meer dan 2 weken bloei.
                        Ik wil mij nu niet als een planten-expert-lezer verkopen, maar dat ziet er mij als wiet uit waar ge weinig van gaat voelen. Die Jack 47 straalde van potentie en effect op 2 weken, kristallen overal. Hier moet ge toch echt goed zien hoor. Heel goed zelfs. Waarom heb ik ook skunk genomen als ik een Amnesia roker ben? hmz!

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #13
                          Nog nooit iemand zo weten klagen en zagen hier, pff. Wat het effect is zie je als ze gedroogd zijn. De sannies die ik al gezet heb waren niet speciaal, integendeel. Hoge thc % ja, maar voor de rest? Dat kan K1 hier ook, zonder de herma trekjes.

                          Comment


                            #14
                            Prikkel ik je weer misschien? lol

                            Die Sannie planten hebben die echte uphigh die je van sativa's verwacht. K1 is regulier zaad zeker? Ja dat kan iedereen zonder herma's eh Beowulf Kan daar niet over oordelen zonder het zelf geteeld te hebben.
                            Bij Sannie had ik wel een banaantje maar geen ballen.

                            Ik weet niet, ik verwacht van een plant dat die vanonder tot boven gevuld is met wiet. Niet hier en topje en 10cm verder een topje. Neen ik verwacht iedere scheut volgroeid met toppen, vanonder tot boven. Dat heb je met Sannies sativa's.

                            En als ge goed inzoomt zie je dat die pistels weinig potentie uitstralen. Ge gaat het zien he, ik heb voorspeld dat dit geen potent soortje is en ik ga ook teleurgesteld zijn eens ik er van rook. Skunk is wel sativa, maar geen sativa zoals je dat gewoon bent he.

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Je kent de bijnaam van Sannie ?

                            • Organisch
                              Organisch commented
                              Editing a comment
                              ha, neen? Vertel

                            #15
                            De oplossing is gevonden. Ik ga fameus "dieven" en schuiven. Mij richten op de dikste toppen en alles wat fluf is eruit halen.
                            Morgen zet ik de 2046 erbij en in bloei. Tegen de Super Skunk klaar is kan ik de Neville erbij zetten en zal ik die 2046 gelijktijdig met de Neville kunnen oogsten. Als alles meezit oogst ik de volgende ronde eind februari en kan ik vroeger Sannies Jack scroggen.
                            Halleluja!

                            QnQ wat is Sannies bijnaam nu?

                            Merci beowulf ziet ge nu wel dat ik mij wel degelijk laat inspireren door goede adviezen Laat ons hopen dat je ook gelijk hebt qua potentie van die Skunk.

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Herma-Sannie
                              Als je toch zaden uit die stal wil, pak dan Eskobar.
                              Die heeft ook weleens een foutje gemaakt, maar over het algemeen is zijn werk een stuk stabieler.
                          Bezig...
                          X