Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hey Mensen,

    Ik heb laatst 2 wietplantjes gekregen en ben sindsdien aan mijn eerste kweek begonnen maar loop tegen een aantal problemen aan.
    Mijn setup is erg simpel/basic/amateuristisch, het is niet mijn bedoeling om er veel geld in te rammen, ik doe het vooral voor de lol en mijn eventuele opbrengst zal rechtstreeks zijn weg naar mijn longen vinden
    Ik heb geen flauw idee wat voor soort ik heb, dit ff vooropgesteld. Ik weet alleen wel dat er een kweekstek bij zat met bijbehorende ongedierte, al ben ik nu wel van die beestjes af.
    Ik heb een plantje in een kast in de woonkamer gezet (in een emmer), simpele bureaulamp erop (70 watt), Aluminiumfolie op de wanden (om hitte van de lamp vast te houden/weerkaatsen), vochtige handdoek erbij. maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik mee bezig ben. ondanks de vochtige handdoek gaan sommige bladeren dood (ze verdorren) maar ironisch genoeg zijn dit niet de bladeren die het dichtste op de lamp staan, vraag me ook niet of het een mannetje of vrouwtje is want dit weet ik ook niet. Bij sommige vertakkingen zit 1 "bolletje" waar een groene stengel uit komt, maar het blijft bij 1 bolletje per vertakking ongeveer dus ik heb het vermoeden dat het wel degelijk een vrouwtje is, maar waar herken ik het aan?

    Mijn plant heeft een tijdje voeding gehad voor de groei, toen de plant van mijn vriendin (geen blower) ging bloeien, ben ik er vanuit gegaan dat de mijne ook ging bloeien dus heb hem een weekje later op 12/12 gezet maar hoe weet ik dat mijn plant klaar is voor de bloei?

    Ik ben aan het ratelen dus zal ff een lijstje met vragen maken.
    Hoe herken ik het geslacht? en als het een vrouwtje is hoe weet ik dat ze klaar is om te bloeien?
    Hoe herken ik het soort?
    Hoe zorg ik ervoor dat mijn blaadjes niet allemaal verdorren?

    Ik zal ongetwijfeld met meer vragen komen, maar voor nu hou ik het hierbij.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Je hebt het over bolletjes, balletjes zijn meestal mannen, maar het zijn stekken met beestjes die behandeld zijn.
    Soortjes herkennen is lastig.
    Wij zouden opnieuw beginnen, koop gefeminiseerd zaad.

    Succes.

    Comment


      #3
      Yep, even rebooten want je kunt wel nieuw zijn, maar je hoeft niet elke mogelijk denkbare fout te maken met het internet tegenwoordig.
      Als je eerst eens een stuk of 30 complete kweekverslagen gaat lezen voor je verder gaat, dan heb je in ieder geval wat kennis want op deze manier wordt het alleen een teleurstelling.
      Er staan pagina's vol kweekverslagen hier, de meeste van begin tot eind.
      Als je daar wat mee doet ga je misschien nog wel wat oogsten volgend jaar
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        En gewoon je "probleem" even googelen met "wiet" ervoor en je hebt ook een pas leesvoer.... -

        Comment


          #5
          Of ga lekker ff youtuben.

          Dat heeft mij ook geholpen o.a.

          ​​​​​​En wat ik zelf zou aanpassen:

          Emmer daar zit je goed mee.
          Hoe groter hoe beter. Wel belangrijk is niet teveel water geven, of grote en veel gaten in de onderkant.

          En een lamp met enigszins het juiste spectrum voor photosyntese. Lees daar eens een half uur over, dan weet je al Een stukje basis, waarop je dan je keuzen kan bazeren.

          Het andere is een klein ventilator op je plantje, daardoor is de kans op schimmel kleiner, en de plant die minder of geen lichtstroom heeft zal zichtbaar minder goed groeien.

          Daarbij zijn de vorige forumisten heel netjes en lief geweest, om niks te zeggen over het aluminiumfolie.

          Je zou nog beter een wit A4tje kunnen plakken.

          Mylar is wat je zoekt.
          Het reflexteerd vele malen beter dan alu. Folie. En houd de warmte beter vast.
          Algemeen verkrijgbaar is radiator folie, en anders naar de growshop, (online of real life) en zwart wit folie halen. Daardoor krijg je een nog beter licht opbrengst. Waarom kan je zelf allemaal lezen.

          Succes en op naar succes.

          Comment

          Bezig...
          X