Hps 400w op kast 60x 40 x 135

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Puma
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2017
    • 114

    #1

    Hps 400w op kast 60x 40 x 135

    Korting op 420shop
    Hps 400w op kast 60x40x135

    Temp op 10cm is 45graden
    Aan plant 29graden.

    Mijn vraag is de veiligheid.

    Ik heb traploze toerenregelaar met thermostaat op afzuiging.

    Maar qua temperatuur en veiligheid.

    Beter een 250w lamp bestellen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  • Hoeloes
    Advanced Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2016
    • 1051

    #2
    Ja idd 400W is overkill in zo een ruimte als je het mij vraagt.
    Ik zou zelf aan een evsa denken met evt een dim functie.
    Ik begon ook in een kleinere ruimte met 400w dus een dimbare evsa aangeschaft die kan schakelen tussen 250W/400W/600W met daarin een 600W lamp.
    Zo kun je altijd groter en of lagere wattage ivm. de hitte.
    Succes
    Last edited by Hoeloes; 2 November 2017, 17:16. Reden: Past de reflector niet? Misschien een diepstraal reflector aanschaffen. Die zijn vaak wat kleiner en goed voor kleine ruimtes.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment

    • Puma
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2017
      • 114

      #3
      Tnx voor snelle antwoord,

      Ik heb de transfo uit de kast gehaald nu,
      Die werd super warm, warmer dan de temp. lamp aan de rand van kast.

      Is dit doenbaar om 400w te laten zo?

      Heb wel degelijke afzuiging en naar buiten (kast in tuinhuisje.. )

      Greetz

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      Last edited by QnQ; 2 November 2017, 21:03. Reden: Quote verwijderd #1

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Snel wisselen voor 250 watt als je het mij vraagt.

        Comment

        • Puma
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2017
          • 114

          #5
          Ja vind ik ook,

          Ik hou de deur open voor de zekerheid
          Ijzeren Tuinhuisje dicht voor het licht.
          Zal 250 bestellen

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          Last edited by QnQ; 2 November 2017, 21:04. Reden: Quote verwijderd #2

          Comment

          • Hoeloes
            Advanced Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jun 2016
            • 1051

            #6
            Pas je op met TMV besmetting aangezien die tabak en asbak boven op je groeikamertje staan.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Puma De citaatknop is alleen om te citeren.
              Een voorgaand bericht citeren doe je alleen als het niet duidelijk is waarop je reageert.
              Het voorgaande bericht hoef je dus nooit te citeren.

              Haal een 250W VSA en een 250W lamp en je bent klaar.
              Als je veiliger wil leg je er 100 euro bij en haal je een Evsa met bijbehorende lamp.

              Gebruik je een relais (schakelkastje) om de lamp te schakelen ? Da's wel een vereiste.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Puma
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jun 2017
                • 114

                #8
                Die staat op een tijdklok

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                Last edited by QnQ; 2 November 2017, 21:59. Reden: Quote verwijderd #3

                Comment

                • Puma
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2017
                  • 114

                  #9
                  Maar op die 400w relais kan wel 250 lamp aan zeker?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  Last edited by QnQ; 2 November 2017, 21:59. Reden: Quote verwijderd #4

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Als je op een bericht reageert in tapatalk, tik dan helemaal onderaan op die (+) links naast het vakje [Schrijf een post]
                    Dan schrijf je een post zonder voorgaand bericht te quoten.

                    Als je de reply knop gebruikt komt automatisch het voorgaand bericht in een quote.
                    Dat kan ook, als je dat handiger vind, maar haal dan die quote even weg voor je je bericht post.

                    Een schakelkast kan altijd lagere wattage schakelen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • joremkrank
                      Cronic Grower
                      Lucky Member
                      • Oct 2015
                      • 3260

                      #11
                      tering kweken in een tuinhuisje met de winter in aantocht wil je het veilig doen zorg dan dat je hok onbrandbaar word.gipsplaaten wat isolatiewol en wat 2 en 3e en je ken een mooi hok maken .om de planten de koude nachten door te helpen moet je een kasverwarmer kopen is klein plat ding met een lont waar zuivere lampenolie ingaat,die zet je dan voor de inlaat van je hok
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                      • Puma
                        Puma commented
                        Editing a comment
                        Autoflower op 24u licht
                    • Puma
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2017
                      • 114

                      #12
                      Goeie tip, ben bezig om het zo veilig mogelijk te maken, aleen maakt die afzuiging veeel lawaai, Snachts hoor je dit goed..
                      Daar moet ik nog een oplossing voor zoeken.

                      Groetjes

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                      Comment


                      • Hoeloes
                        Hoeloes commented
                        Editing a comment
                        Misschien is een Softbox iets voor je qua afzuiging? Das lekker stil.
                    • Puma
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2017
                      • 114

                      #13
                      De afzuiging :

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                      Comment

                      • roy
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • May 2010
                        • 433

                        #14
                        Haal een 250W VSA en een 250W lamp en je bent klaar.
                        Als je veiliger wil leg je er 100 euro bij en haal je een Evsa met bijbehorende lamp.
                        Ik snap sowieso niet dat mensen die vsa's nog kopen. Een EVSA is wel een stuk duurder maar veel beter en veiliger. En ze worden niet warm en je hebt geen lichtverlies.
                        No Mercy Supply - No Mercy Shop

                        Comment

                        • DannyDeVito
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2017
                          • 435

                          #15
                          Dimbare evsa 600 watt met spiegelkap azerwing medium en hps lamp gavita enhanced dimbaar alles samen 250 euro

                          Comment


                          • Hoeloes
                            Hoeloes commented
                            Editing a comment
                            ik bied €175,- DannyDV of moet ik je een pb sturen.
                        Bezig...