Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer verpotten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Wanneer verpotten

    Korting op 420shop
    Dag mensen!

    Ik en m'n huisgenoot zijn redelijk nieuw met het kweken van wiet. We hebben nu 6 planten (2 amnesia autoflowers, blueberry kush, midnight kush, lemon haze en Euforia). De plantjes zijn zo'n 4 weken terug uitgekomen en zien er allemaal gezond uit. Afgezien van de twee autoflowers, die in wat grotere potten zitten, groeien de plantjes de afgelopen 2 weken alleen heel weinig en ik heb het idee dat dit tijd is om te verpotten om de wortels te stimuleren zodat ze groter kunnen worden. Mijn huisgenoot denkt echter dat ze hiervoor nog veel te klein zijn (ze zijn allemaal ongeveer 10cm groot). Nu is mijn vraag natuurlijk, wat denken jullie? Verpotten of nog wachten? Ik kan maar 1 foto bijvoegen dus heb geen foto van de autoflowers, maar die zijn zo'n 20 cm groot en zitten in een grotere pot, maar we hebben deze wel een week eerder geplant.

    Alvast bedankt!

    Andrea
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dag Andrea123
    Je weet dat ze eigenlijk nog geen cm groot zijn, toch ?
    Die spaghettistengel onder de eerste blaadjes komt omdat het licht te veraf staat, da's gevolg van een foutje dus.

    Ik denk dat je binnenkort wel moet overpotten.
    Niet omdat ze volgeworteld zitten, maar om die hele stengel voorzichtig onder de grond te verstoppen.

    Je kunt meerdere foto's in 1 post zetten door de attachments-knop te gebruiken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Erg bedankt voor het snelle antwoord!

      Het kan nog wel goedkomen dus? We hebben ze nu op een kamer op het zuiden gezet, waar ze veel meer licht krijgen. Heb ook gelezen dat je wortelgroei kunt stimuleren door ze wat minder water te geven, klopt dit?

      Andrea

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Zou het anders beter zijn als we ze onder de lamp zetten? We hebben een 400 W natrium lamp, maar waren bang dat dat nog veel te heet zou zijn.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Ahh heel erg bedankt voor alle tips BackYardPlant! Ik ga ze vandaag verpotten en onder de lamp zetten

              Andrea

              Comment


                #8
                Zo dat is ergens aan beginnen zonder maar een ding te lezen erover.

                Een avondje lezen in de verslagen zal je een stuk verder helpen.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  Ik heb er redelijk wat over gelezen en verpotten leek me nu wel het best. Ze staan nu allemaal in een 12L pot en heb ze nu ook dieper in de grond gezet. De 400W Natrium lamp gaat vanavond voor het eerst 12 uur aan voor nu op een redelijke afstand om ze even te laten wennen idd. We hebben opzich goeie afzuiging met een koolstoffilter. Dus is nu denk ik beetje afwachten. Hoop dat een 12L pot prima is(?), wat denken jullie? Iig heel erg bedankt voor de hulp.

                  Comment


                    #10
                    Ik heb de plantjes nu zo'n 5 dagen terug verpot en onder de lamp gezet en de afstand langzaam tot ongeveer 60cm laten zakken om ze te laten wennen. De blaadjes beginnen nu bij iig 4 van de 6 wat groter de worden. Alles gaat nog steeds erg langzaam, maar dat zal wel door de stress van het verpotten komen denk ik? Of is er nog wat meer wat ik kan doen. Zo staan ze er nu bij, nog steeds erg klein zoals jullie kunnen zien:
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Het kan even duren voordat de dames gewend zijn aan hun nieuwe omgeving dus het groeien zal even vertraagd zijn, even geduld nog.Je kan ook beter water geven zo ver mogelijk om de plant heen ipv direct bij de stengel zodat het wortelen ook beter zal gaan en je voorkomt zo ook stamrot, en dat wil je niet hebben. Ik denk zelf ook dat er zeker 2 van je plantjes het niet zullen overleven aan de hand van de foto..
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #12
                        We zijn nu 2 dagen verder en ze groeien als kool! De twee waarvan ik dacht dat ze het niet gingen overleven beginnen zelfs een extra set blaadjes te krijgen. Is wortelstimulator trouwens iets om te overwegen? Voegt dat heel veel toe of is het gewoon iets waar die fabrikanten lekker geld mee kunnen verdienen?

                        Comment


                          #13
                          Ik gebruik compo sana universele potgrond met 100 dagen voeding en perliet en plant daar mijn voorontkiemde zaadjes in potjes van 10 cm doorsnede en begin pas iets van voeding te geven na 3 a 4 weken als mijn dames verschillende nodes hebben en ik heb tot hiertoe reeds altijd mooie planten verkregen tussen 90 en 130 cm

                          succes verder

                          Comment


                            #14
                            Ah oke, wij gebruiken lightmix, waar in principe maar voor 1 week voeding in zit van wat ik begreep(?) De plantjes staan er nu erg goed bij al zeg ik t zelf Zou ik dan wel moeten beginnen met voeding geven?
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                            • Hoeloes
                              Hoeloes commented
                              Editing a comment
                              Pas voeding geven als je denkt dat ze het nodig hebben of als er echt tekorten tevoorschijn komen.
                              Je moet je niet blind staren op een schema maar dit gebruiken als een soort indicator van wanneer je dames welke voedingsstoffen nodig hebben.
                              Ook de hoeveelheden in het schema zijn niet specifiek per plant soort bepaald.
                              Elke wietplant zal haar eigen behoeftes hebben naar gelang de omstandigheden waar ze zich in bevindt.

                            #15
                            ik gebruik Plagron terra grow en terra bloom en begin altijd met opbouwen van voeding
                            In begin 1ml/l water en nooit meer dan 3ml/l water al zegt de bijsluiter max 5ml/l water want overvoeding is veel schadelijker dan ondervoeding
                            Mijn zelfontkiemde zaadjes zijn gezaaid op 19/11 in potjes van 10cm doorsnede en ga ze nu zondag overpotten in 11L want de wortels beginnen reeds te piepen door gaatjes onderaan
                            en voor voeding bekijk ik de plantjes of ze het nodig hebben of niet
                            als ze mooi groen zijn ( niet te donker of te bleek) geef ik gewoon kraantjeswater dat wel 24u op voorhand klaarstaat ivm de chloorverdamping en kamertemperatuur en tot hiertoe NOG geen problemen ondervonden
                            zie bijgevoegde fotokes van vorig kweekje
                            SUC6 verder
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X