Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers,

    Ik wil binnenkort mijn eerste eigen kweek gaan starten.
    Nu heb ik een lijst samengesteld wat ik denk nodig te hebben. Graag wil ik naar jullie mening vragen of ik zo goed op weg ben etc.

    Mijn setup zoals ik nu in gedachte heb is als volgt:

    Tent:The green room 240*120*200
    Lampen: 2x Philips Greenpower 600 Watt 400 Volt EL electronic
    EVSA: 2x Lumatek 600W 230 - 400 V dimmable
    Kappen: 2x hamerslag kap
    Schakelkast: Davin DV 14 K voor 4 lampen en 1 kachel
    Afzuiging: Softbox 1500 m3
    Filter: Can 1400 m3
    Fan controller: Uniteck 5 standen trafo 2.5A
    Meters: PH + EC
    Ventilator: 1x klipfan
    Brandblusser
    Overig: Slangen voor afzuig, S-haken, victorketting
    Potten: 5x 93 liter smartpots
    Deense bodem: waar mijn 5 potten inpassen, wil van onderaf water geven.
    Aarde, canna voedingslijn,
    Tensiometer: bluemat tensiometer
    Watervat

    Dit is alles wat er tot nu toe in mn gedachte naar boven kwam.
    Ik wil 5 plantjes gaan kweken. dus 1 per 93liter pot.

    Ben ik zo op de goede weg? Advies/kritiek is meer dan welkom.

    Gr,

    Kees
    Last edited by Kees Amnees; 26 November 2017, 16:04.

    #2
    Waarom gelijk zo groot beginnen ? Lees eens wat verslagen van eerste kweekjes door, 9 van de 10 x ontstaan er problemen en vaak mislukt de hele kweek. Zonde als je dan zoveel stroom hebt verbruikt. Begin met een halve tent, 2 planten erin en 1 lamp. Als je het dan onder de knie hebt kun je altijd nog groter gaan denken.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Dure wiet die je kweekt op die manier. Vanaf de moment dat je ze overpot hebt kan je niet anders dan naar 1200 watt gaan, waarmee minstens de helft van de elektriciteit compleet verloren zal gaan. Op 18 uur per dag komt dat op een 24 kilowattuur per dag. Om dat vol te krijgen zit je op 7 of 8 weken voorgroei, afhankelijk van de soort. 4 stuks krijg je wel kwijt onder 1 600. Waarom dan geen 8 of 4 onder 1 600? 5 kan wel op 150x150 op 750 watt op die manier.

      Enfin. Je bewijst nu wel effe een punt voor in een ander topic Evsa ipv vsa. Nog steeds.

      Comment


        #4


        Bedankt voor je reactie!
        de 600 watters kan ik toch eventueel dimmen met mn dimmable evsa?

        Dus of meer plantjes onder 1200, of een lamp weg vind jij?

        evsa ipv vsa ivm veiligheid. Wil zo veilig mogelijk kweken.
        Ik wil amneesjes kweken trouwens
        Last edited by QnQ; 27 November 2017, 09:04. Reden: citaat opgerookt

        Comment


          #5
          Ah ik zag philips greenpower, die kunnen daar niet zo goed tegen. Over de lumatek gelezen. Maar je hebt al evsa's, das al iets. Zou daar toch een enhanced lamp op steken.
          Ik kweek zowat naargelang mijn verbruik. Ik hou het dit jaar op 1 ronde onder 400 watt. Geen idee wat jij smoort, maar een kilo oogsten is vrij realistisch. Kweek je twee rondes en zelfs al vallen ze tegen, dan nog heb je anderhalve kg wiet. 4 gram per dag. Klimaat dat moeilijker onder controle kan gehouden worden. Ja, ik zou het altijd houden op 1 600 watter en een ronde meer kweken. En gewoon 9 stuks in kleiner potten, heb je aan drie-vier weken voorgroei genoeg.

          Comment


            #6

            Ah die vinden t niet fijn gedimd te worden? Welke lamp raad je aan dan? Een maat van me had t over gavita, maar die zijn hier niet te krijgen?
            ga toch eens nadenken over wat meer plantjes dan. In eerste instantie wilde ik 5 mega bomen proberen te kweken
            Last edited by QnQ; 27 November 2017, 09:06. Reden: Citaat opgerookt. Gebruik de citaatknop alleen als het onduidelijk kan zijn op welk bericht je reageert ;)

            Comment


            #7
            Ik las ook je topic. Eerste kweek. ga je ook een eigen kweekverslag maken ? met zo nu en dan wat foto's ben wel zeer benieuwt hoe je het gaat doen.

            Megabomen klinkt goed en grappig die heb ik meestal in de tuin binnen zit je toch al gauw met hoogte als je het over mega bomen hebt .

            maar doe je best follow follow..

            Comment


              #8
              Een Tensiometer werkt niet zo fijn met 'vanonder water geven.

              5 Megabomen kan altijd, maar dan zul je veel tijd moeten steken in de groei.
              Om een oppervlak onder 2x600 vol te krijgen moet je dan wel denken aan een aantal maanden groei.
              Precies een echte Amnesia is niet geschikt voor een lange groeiperiode.
              Die groeit door de schoorsteen boven je huis uit met 3 maanden groei, een Indica strain doet dat veel beter.

              Nou is niet elke Amnesia een echte Amnesia.
              Stekken zijn uniform, maar komen altijd met beestjes, dan start je al met achterstand.
              Amnesia zaad wordt door 10tallen zaadmakers verkocht, met allerlei verschillende groei en bloeivormen.

              Wat Beowulf zei, start misschien beter eens met 1x600 dan kom je nog genoeg uitdagingen tegen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Ik moet me daar ook bij aansluiten. Eerst beginnen bij Feyenoord voor dat je bij psg komt.

                Comment


                  #10
                  Oke. Ik kan misschien dus beter met een indica soort starten?

                  Kan ik die 1x600 ook in de 240*120 tent hangen? Of heb ik dan echt een kleinere tent nodig?

                  Wanneer ik begin wil ik inderdaad een verslag gaan bijhouden levert uiteraard goeie tips en tricks op van de gevorderde kwekers..

                  Comment


                    #11
                    Kees Amnees 2x600w volstaat voor een tent van 120x240.
                    Voor 1x600w heb je een tent van 120x120 nodig.
                    Ik kijk uit naar je verslag, succes!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                    Comment


                      #12
                      Je kan 'm er in hangen, en dan gebruik je de helft van de tent
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X