Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderaan of bovenaan water geven ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onderaan of bovenaan water geven ???

    Korting op 420shop
    Beste hobbykwekertjes

    Ben inmiddels 6 weken ver vanaf ontkiemen met eerste kweek fotosynthese dames (vorige kweek waren AF's opbrengst 250 gr droog onder HPS 600 en kwas tevreden ermee)

    Dames staan nu ongeveer 2 weken op 12/12 na 4 weken voorgroei op 18/6 en heb nu mijn HPS op 600 gezet op 60 cm ipv 400 op 40 cm

    Alles verloopt goed want dames gemiddeld 40 cm hoog en getopt voor de eerste maal na 4de node (onderste node ook gesnoeid)

    Ik gaf tot nu toe 300 ml om de twee dagen in 11 liter potten met 3 ml/l terra grow

    Als echte bloei begint ga ik 2 ml/l grow plus 1 ml/l bloom bijvoeden en zo opbouwen naar 0 ml grow en 3 ml bloom

    Eens volle bloei zou ik 400 ml water geven om de twee dagen maar nu is mijn vraag wat het beste is :
    ofwel bovenaan water geven of onderaan in schotel omdat ik mij afvraag of alle wortels genoeg drinken krijgen in heel de pot

    onderaan komen worteltjes piepen door de drainagegaten van mijn potten daarom dat ik nu afwisselend boven en onder water geef

    Iemand goeie raad of ondervinding hiervoor graag want ik wil binnen 10/11 weken mooie dikke vaste haze toppen kunnen drogen

    Kheb 3 soorten nl purple-lemon-silver omdat ik graag smaakjes vergelijk

    Of blijf ik gewoon afwisselen met de dorstigen te laven?

    grt en prettige eindejaarsfeesten gewenst

    Danny De Vito


    #2
    heb een waterdichte bak waar de dames in staan,ik pleur water met voeding in de bak en als het binnen 12 uur is opgenomen door de planten geef ik genoeg staat er na de 12 uur nog water in de bak dan heb ik teveel gegeven echt super makkelijk ik begin met van onderen te geven in de bloei en geef dan 1 liter per 11 liter pot verder in de bloei kan dat wel 2 liter per 11 liter pot worden ik geef dan om de 4 dagen in de winter en om de 3 in de zomer makkelijker kan haast niet

    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Da's op aarde, of kokos ?

    #3
    joremkrank

    mijn dames staan in aparte schalen dus daar gaat geen liter water in laat staan 2 liter
    maar als ik het goed begrijp moet het water binnen de 12 uur opgenomen worden
    dan kan ik dat zo proberen met 3 a 400 ml water te geven per dag en kijken of het binnen de 12 uur opgenomen is
    kzal het zo es testen
    dank je voor de raad
    grt DannyDV

    Comment


      #4
      In de voorgroei geef ik 1x in de week het schaaltje eronder vol, de andere dagen van boven.
      Het maakt niet zoveel uit, zolang de plant er maar goed bij staat.

      In de bloei krijgen ze hier alleen van boven water.
      Ten eerste omdat ik niet bij de onderkant kan, de potten zitten ingebouwd
      ten tweede omdat ik tensiometers gebruik, en als je dan vanonder water geeft reageren die toch heel anders.

      Net wat je zelf het handigst vindt, en waarmee je de minste problemen tegenkomt.
      Alle methodes hebben hun voor- en nadelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        geef zelf bij aarde en coco van ondere


        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          hallokes

          hier update ivm eerste kweekje photosynthese dames en eerste maal toppen
          Ik heb 5 weken voorgegroeid en getopt bij 4de node
          Zit nu begin week 8 en pruikjes komen er mooi door (staan nu 3 weken op 12/12 met hps 600 watt)
          ik heb wel paar dames moeten verhogen want hoogte planten varieert wel van 40-70 cm tot hoogste toppen
          mss volgende keer scrog wagen en de groei is nu wel aan het stoppen
          ze krijgen momenteel 500ml water met 3ml/l plagron terra bloom en tot hiertoe verloopt alles prima
          met blumat tensio toch nauwkeuriger water geven hoor (mag die meter hele cyclus in medium (aarde) blijven zitten nota bene???
          het zijn 3 soorten haze dus nog weekje van 10/11 te gaan nu en kom dan in totaal van bij ontkiemde zaadjes planten tot oogst op 18/19 weken
          ik hoop dat mijn geduld en verzorging beloond worden
          duidelijke foto's volgen nog
          Ik wens jullie allen nog toppenrijke kweek in 2018

          grt DannyDeVito

          Comment

          Bezig...
          X