temperatuur gestuurde afzuigventilator

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wessel
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Dec 2017
    • 11

    #1

    temperatuur gestuurde afzuigventilator

    Korting op 420shop
    De frequentieregelaar die ik heb voor mijn afzuiging wordt aangestuurd door een temperatuursensor in de tent. Dus boven een ingestelde temperatuur gaat de ventilator draaien. Er zullen dus momenten zijn dat de temperatuur in mijn tent lager is, en de ventilator dus NIET draait? Is dit wenselijk? Ivm luchtjes e.d.
    De kamer waarin mijn tent staat is relatief koel. ook midden in de zomer.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Als je 'm goed aangesloten en ingesteld hebt zal die nooit helemaal uit gaan.
    Heb je 'm getest of is dit je theorie ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #3
      als het goed is heeft ie ook een minimum stand
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • Wessel
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Dec 2017
        • 11

        #4
        Hij valt inderdaad stil als de temp in de tent beneden de ingestelde temperatuur is. Nu je het zegt lijkt t me ook logisch dat hij altijd op een minimaal toerental draait.

        Hij heeft een minimale en maximale Hz instelling, en een bandbreedte (deze staat nu op 2 ¤C). Zou deze instelling er mee te maken hebben? Het is op dit moment zo'n 15¤C. en de instelling staat op 27¤C. Het verschil, of meer daartussen zou hem moeten laten draaien. Ga ik vanmiddag ff proberen.

        Bedankt voor de feedback. Ik zal laten weten of het werkt

        Comment

        • witpen
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2014
          • 1354

          #5
          Als het cli-mate regelaar is dan moet je de minimale Hz instellen.
          Zelf heb ik deze om 20Hz staan in combinatie met een 550m3 softbox

          Comment

          • Wessel
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Dec 2017
            • 11

            #6
            Hij blijft inderdaad draaien, ik heb dat in eerste instantie niet opgemerkt omdat de minimum op 5Hz stond. De bandbreedte temperatuur is volgens mij de afwijking van de ingestelde temperatuur waarop hij gaat bijregelen.

            Comment

            • joremkrank
              Cronic Grower
              Lucky Member
              • Oct 2015
              • 3260

              #7
              feit blijft natuurlijk wel dat als je afzuiger minimaal draait de filter niet meer optimaal werkt,geen probleem als je af en toe kan ruiken aan de afgeblazen luchtt
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              • Manfred
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2018
                • 563

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Wessel
                Hij valt inderdaad stil als de temp in de tent beneden de ingestelde temperatuur is. Nu je het zegt lijkt t me ook logisch dat hij altijd op een minimaal toerental draait.

                Hij heeft een minimale en maximale Hz instelling, en een bandbreedte (deze staat nu op 2 ¤C). Zou deze instelling er mee te maken hebben? Het is op dit moment zo'n 15¤C. en de instelling staat op 27¤C. Het verschil, of meer daartussen zou hem moeten laten draaien. Ga ik vanmiddag ff proberen.

                Bedankt voor de feedback. Ik zal laten weten of het werkt
                Bij mij was de fabrieksinstelling 25 graden met een bandbreedte van 5 graden, dat willen zeggen dat de unit de temperatuur gaat houden tussen 20 (25-5) & 30 (25+5) graden, een bandbreede van 2 graden is redelijk weinig, ik me inbeelden dat de motor dan meer keer in frequentie gaat veranderen, omdat hij steeds tegen de boven en ondergrens aanbotst ... hij gaat zenuwachtiger reageren... ik zou die bandbreedte op 5 zetten... en de temp op 25 ... en een kacheltje erbij hangen, 15 is te laag

                Mijn minifreq is 5% en max 100% uiteraard...

                Mvg Manfred

                Comment

                Bezig...