LED

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stocckkiiee
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2018
    • 14

    #1

    Verlichting: LED

    Korting op 420shop
    Helloooo !

    Ik wil beginnen met 5autoflowers( in een darkroomd) , heb hier thuis nog een aquarium LED bar liggen. Wat denken jullie, is dit voldoende of teveel?

    Thanks!
    (zie foto)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Zo aan de informatie te zien zou ik zeggen,, zeker niet doen!!............

    Comment

    • Stocckkiiee
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Feb 2018
      • 14

      #3
      Ipie
      ​​​​​​
      Hoezo niet?
      Teveel Kelvin ?

      Comment

      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #4
        Kleurcombinatie niet goed, veel te weinig lumen en 22 watt voor vijf plantjes?!?......
        Zeker niet doen, denk dat vele hier daar zo over denken!!

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Er staat cool daylight 965.
          965 is 6500K.
          Maar eronder staat dat-ie 10.000-12.000K is, dat spreekt elkaar tegen.

          Je zou 'm vanaf zaadje de eerste weken kunnen gebruiken denk ik, maar waarschijnlijk is deze te donker, dan moet die er te dicht op om strekken te voorkomen. (<1cm)
          Beter waag je dat niet, als beginner.
          Voor de groei moet je denken aan 4000-6500K en voor de bloei in de range van 2000-3000K
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Stocckkiiee
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Feb 2018
            • 14

            #6

            Goed , ik zal van je uitleg leren en led lampen zoeken die dit kunnen oplossen.
            Maar mijn volgende vraag, hoe kan ik dan warmte krijgen in mijn kweektent?
            Want LED geeft toch geen warmte af?
            Heb al iets gezien over vloerverwarming, maar qua brandveiligheid weet ik het toch niet hoor om dat in een kweektent te leggen..

            Thx !
            Last edited by QnQ; 13 February 2018, 14:52.

            Comment

            • beowulf
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 6495

              #7
              Waarom zou led geen warmte afgeven? Cobs staan niet voor niets op heatsinks... Voor 5 autoflowers heb je toch minimaal 100 watt nodig.

              Comment

              • Stocckkiiee
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Feb 2018
                • 14

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                Waarom zou led geen warmte afgeven? Cobs staan niet voor niets op heatsinks... Voor 5 autoflowers heb je toch minimaal 100 watt nodig.
                Maar ik bedoel, genoeg om de tent een stabiele 20-25graden te geven?...

                Comment

                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #9
                  Hangt er vanaf wat de kamertemperatuur is en hoeveel watt je gaat ophangen. Ik heb 450 watt led in een 120x120 en het is er 26° met de lampen aan. Dat leds geen warmte afgeven is een fabeltje. Ook hier gaat energie omgezet worden in warmte, alleen iets minder aangezien het rendement licht groter is.

                  Comment

                  • Stocckkiiee
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Feb 2018
                    • 14

                    #10
                    Ok zoiezo bedankt voor de tips !

                    Ik zit met een Darkstreet DS120W (120x60x170).
                    Ik wil 5 auto's zetten en bij de volgende kweek 1 of 2 echte .

                    Dus de lamp...
                    Ik wil een LED voor het verbruik laag te houden...
                    Wat vinden jullie van deze?



                    Bedankt boys !

                    Comment


                    • Hoeloes
                      Hoeloes commented
                      Editing a comment
                      Die lamp is al een heel stuk beter dan die eerste aquarium lamp.
                      Volgens mij kun je hier wel een verslag vinden met de viparspectra. Ik weet alleen zo gauw niet meer wie dat was.
                      Verder ben ik nog niet zo van de led en zou ik voor dat geld een 250w Hps kopen.
                      Succes

                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Ik ben nu mijn 2de kweek bezig met deze Viparspectra. Ik heb er wel 2 voor een oppervlakte van iets meer dan 0,5m². Met 1 zal het ook wel lukken, maar dan heb je sowieso minder opbrengst. Eerste kweek haalde ik er 225gr uit 3 planten mee.
                  • Stocckkiiee
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Feb 2018
                    • 14

                    #11
                    Hoeloes ,

                    Ik hoor toch dat dit evengoede resultaten geeft voor minder verbruik..
                    Als ik dan toch beslis van een 250w Hps te kopen zoals jij voorstelt moet ik er ineens ook 2 kopen hé, (voor de groei en bloei).
                    Terwijl dit bij de Viparspectra gewoon met een knop te wijzigen is.

                    Jack Spliff

                    Volgens mijn berekeningen heb ik een tent van 0.72m² (120lx60bx170h) dus zal ik misschien eens verder kijken voor nog een grotere lamp.

                    Alle begin is moeilijk !

                    (trouwens wat vinden jullie van de veiligheid dat ik op dit forum zit, ben van België waar ze niet zo tollerant zijn met kweektenten.. )

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #12
                      Tor browser

                      qua veiligheid komt het meeste risico van je omgeving.
                      Iedereen die er vanaf weet is teveel. (niet alleen in België, da's hier ook)
                      Vertel het je goeie vriend, dan heeft die ook weer een goeie vriend, en die heeft ook een goeie vriend, en die ook ...etc....
                      Last edited by QnQ; 18 February 2018, 06:24.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Die Tor browser was toch gehackt door de FBI ?

                        Supreme Court approves rule change that allows a judge to issue a search and seizure warrant for anyone using anonymity software like Tor to surf the web.


                        FBI Had Silkroad overgenomen om drugshandelaren in de val te lokken. Geloof er niet zo in, als de overheid jou in de gaten wilt houden ben je volgens mij nergens veilig. Maar denk niet dat ze zoveel moeite gaan doen voor een hobbykweker.

                      • ganjagast
                        ganjagast commented
                        Editing a comment
                        Zoals altijd vinden ze een BUG, daar gaan ze mee aan de slag. Op het moment dat jij je browser up-to-date houd dan weet je ook zeker dat je geen bugs hebt die worden uitgebuit. De FBI heeft trouwens de servers overgenomen en deed zich voor als een vd site admins.. zo is silky gevallen. Er is trouwens altijd een manier om compleet anoniem te blijven hoor Ik heb dat niet nodig en zoals je zelf al zegt, voor een hobbykweker gaan ze echt niet zo diep, kost teveel en krijgen er weinig voor terug. Ze moeten de hobbyist in het algemeen gewoon met rust laten verdomme!
                    • Stocckkiiee
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Feb 2018
                      • 14

                      #13
                      Goed,

                      Inderdaad trust no one

                      Ik ben afgestapt van het LED idee nadat ik een kweek heb gezien van een 600watt HPS lamp.

                      Dus ik ben beginnen zoeken...
                      En ik heb deze set gevonden :



                      Maar dan vraag ik me af, is dit allemaal inpluggen en klaar?
                      Of moet ik zelf nog kabels monteren?
                      Want ik ben geen krak in electriciteit dus dit wil ik vermijden

                      Thx !

                      Comment

                      • Helemaal Top
                        Junior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2014
                        • 565

                        #14

                        Ik heb een 300 watt Hollandstar.
                        Kamer temp is 19graden en met lamp is de temperatuur 24.5 graden in mijn tent (1m2). Ik zou als ik jou was toch lekker met LED gaan. Is zo gemakkelijk en voelt veilig. Mars heeft ook goede lampen op Amazon.de. Led is nm inpluggen en klaar.
                        Last edited by QnQ; 20 February 2018, 10:56.

                        Comment

                        • Holy Cannelloni
                          Ultra Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2017
                          • 120

                          #15
                          Met HPS is helemaal niet zoveel mis... Heb hier een 250w lamp hangen.
                          En ik moet zeggen, de warmte die daar vanaf komt valt echt goed mee!

                          Ik kan natuurlijk niet vergelijken met hogere wattages maar van die 250w komt geen immense hitte af hoor!

                          Houdt het tentje in de kelder (10°C) mooi warm (27°C) wanneer die brandt en dat is wel een voordeel.

                          Je moet natuurlijk wel een paar kabeltjes aansluiten, geen plug&play. Niet zo moeilijk maar als je der echt niks vanaf weet...

                          En je kan ook groeien onder HPS... Niet persé een extra lamp nodig. Tis niet ideaal, maar het kan!

                          Comment

                          Bezig...