Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water & voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water & voeding

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Inmiddels acht weken geleden ben ik begonnen met mijn nieuwe hobby.
    Na zes weken groei (hoop gelezen, fouten gemaakt en leergeld betaald) heb ik de dames, kleiner dan beoogd, nu twee weken in de bloei staan, gaat op zich allemaal prima, maar...

    Wat ik nog niet snap en niet kan terugvinden heeft betrekking op de EC.
    De eerste weken ben ik al (onnodig) gaan voeden met overbemesting tot gevolg. Nu in het bezit van een combi meter zou ik iets precieser te werk willen gaan.

    Hoe meet ik mijn medium? Niet het proces maar van waar? Aarde van boven of van onderen? En als u van onderen gaat zeggen, hoe dan als de plant al in een net hangt van boven?

    En dan hoeveel voeding.
    Als de aarde een EC van 1.0 heeft en ik deze wil verhogen naar 1.25 welke EC waarde geef ik het voedingswater dan??

    Alvast bedankt voor de reactie,

    greetz

    Part II

    Nu ze in de bloei staan drinken ze ook meer water. Ik geef ze nu ong. 3DL per plant per dag op 11L potten, aan het begin van de dag. Na een half uur zie je de eerste bladeren bol gaan staan, na twee tot drie uur staan ze de zon weer te aanbidden. Ik heb ze 1 keer een dag geen water gegeven, direct slap hangen.

    Graag advies,

    Is het zoals boven omschreven goed?
    Of beter 6DL water om de dag?
    Lees dat te droog en te nat niet goed zijn, best lastig als de dames binnen 24 uur zowel teveel als te weinig water hebben??!!

    Betreft kast van 120x80x180 met 600w temp 27 LV 30.
    Last edited by QnQ; 27 February 2018, 08:33. Reden: dubbelpost samengevoegd

    #2
    Misschien zijn de potten te klein voor de planten, of zitten ze halfvol ?
    Misschien kun je beter 2x per dag 2dl geven dan ?

    Je geeft de EC die geschikt is voor de periode waar de plant in is.
    Je kijkt niet naar de EC van de grond om die aan te passen.
    De EC van de grond meten is alleen nodig als er grote problemen zijn waar je niet uit komt.
    Staat er 'geef een EC van 1.2 dan pak je een liter water, hangt de ec meter erin, en vult aan tot EC 1.2
    Daarna pas je -indien nodig- de pH aan naar een vaste waarde tussen de 6 en 6.5
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik dacht dat je wel rekening moet houden met de EC in uw grond? Die batmix begint aan 2.0 ongeveer. Je moet maar bijvoeden als deze gezakt is, toch?
      Als ik dan toch voeding ga geven, dan doe ik dat voorzichtiger als anders daar het medium nog voldoende voorziet?
      Ik heb toch eens een schepje uit de grond genomen na 6 weken om te zien hoeveel die gezakt was. Ik heb dat met demiwater gedaan en daar de rechtstreekse EC waarde van genomen.
      Je kan maar zien hoeveel ze gezakt is door te meten. Je kan daarna ook in de gaten houden hoeveel EC ze nu verbruiken. Verbruiken ze meer water dan voeding? Dat kan je zien aan die metingen, maar op aarde is dat wel extremofiel gedrag. Op hydro is dat allemaal belangrijker en simpeler meten.

      Die vaste hoeveelheid water geven heb ik ook nooit begrepen. Ik geef ze de eerste keer water tot dat er vanonder een beetje uitloopt. Dan geef ik opnieuw water als de pot een derde van een waterverzadigde pot weegt.
      Ik tik gewoon eens tegen die potten als ik in de tent bezig ben.

      Comment


        #4
        QnQ ;

        bedankt voor je reactie!

        Potten zitten vol.

        Wat betreft EC.
        Hoe vaak voeden dan? Elke waterbeurt (elke dag dus) voeden lijkt mij overkill, of zie ik dit verkeerd?

        Thnx

        Last edited by QnQ; 27 February 2018, 19:48.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Organisch
            Last edited by QnQ; 27 February 2018, 19:48.

            Comment


              #7
              Plagron top grow box

              Een keer per week dus.

              bedankt

              Comment


                #8

                Comment


                  #9

                  Dank voor de uitgebreide reactie!
                  Last edited by QnQ; 27 February 2018, 19:47. Reden: citaat opgerookt

                  Comment

                  Bezig...
                  X