Is ze al klaar voor de oogst?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • happytreefriend
    Advanced Stoner
    Member
    • Dec 2017
    • 61

    #1

    Is ze al klaar voor de oogst?

    Korting op 420shop
    Nu al drie maandjes deze vrouw, is ze klaar?
    Weet het niet zeker en wil niet te vroeg oogsten..

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Organisch
    Banned
    Lucky Member
    • Nov 2016
    • 714

    #2
    Dat is wel een heel specialleke

    Je kan die al oogsten, maar is nog niet op haar rijpste. Ik denk oranje pistels te zien vanboven, maar ik ben niet zeker.
    Afgaand op die ander kan ze nog heel eventjes, maar het einde is nabij.

    Comment

    • GanjaMonkey
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2015
      • 68

      #3
      Je moet naar de trichomes kijken om goed te weten. Als je een redelijke telefoon hebt kan je een close up foto maken en op de computer kijken naar de trichomes.

      Comment

      • groot
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Jun 2016
        • 429

        #4
        Bloeiharen zijn wel verkleurd dus dat is iiig goed. Close up maken en kijken of je een paar ambers kunt ontdekken.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Zo, daar is het één en ander misgegaan.
          Check even de trichomen met een vergrootglas ofzo, (dat zijn niet die haren) en als het merendeel niet doorzichtig is zou ik haar maar oogsten.
          Veel meer gaat het niet worden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Organisch
            Banned
            Lucky Member
            • Nov 2016
            • 714

            #6
            Trichomen betekent letterlijk vertaald “haren” he. De kristallen erop verkleuren erop ja. Maar dat gaat van doorschijnend naar wit en van wit naar oranje. Dat is zichtbaar over het hele haar. Ik kijk daar naar, dat is fout dan?

            Comment

            • DannyDeVito
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Jul 2017
              • 435

              #7
              de trichomen zijn toch de harsbolletjes die van clear naar milk en amber gaan toch?
              nl de witte suiker die overal opligt (kleeft beter gezegd)
              ik oogst als er amber trichomen te zien zijn en dan is de rest meestal ook reeds milk met af en toe nog wat clear trichomen
              bij enkel clear is wiet het zachts bij milk op zijn toppunt en bij alles amber over zijn toppunt of te laat
              maar smaken verschillen natuurlijk

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                De letterlijke betekenis is niet altijd de meest voor de hand liggende optie

                Tijdens het verkleuren van Melkwit naar zwart wordt de THC omgezet (het oxideert) naar CBN.
                Wat het optimale oogstmoment is, dat is een persoonlijke keuze.
                Ik oogst liever zo laat mogelijk, dus ik wacht tot ik een zwarte zie.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by QnQ; 12 March 2018, 10:48.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • happytreefriend
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Dec 2017
                  • 61

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                  Zo, daar is het één en ander misgegaan.
                  Check even de trichomen met een vergrootglas ofzo, (dat zijn niet die haren) en als het merendeel niet doorzichtig is zou ik haar maar oogsten.
                  Veel meer gaat het niet worden.
                  Inderdaad is het aan het begin niet helemaal goed gegaan
                  Er is toch verder niks mis mee toch? behalve dat er geen okseltjes zijn (tenminste, niet uitgestrekt, en dat de top heel dun is?)
                  Ik ga morgen maar oogsten dan kan ik er gelijk 5 ingooien

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Nee, is niks mis mee verder, alleen dat ze lekker slank is.
                    Normaal is dat wel m'n voorkeur voor dames, maar niet als het over damesplantjes gaat.

                    Dikke calyxen wel, je hebt geen banaantjes gezien, of een mannelijke plant in de buurt toch ?
                    Want dan zouden er zaadjes in kunnen zitten natuurlijk.
                    Maar anders zijn het gewoon dikke calyxen, ze lijken een beetje foxtails te vormen.
                    Die kruimelen goed in de grinder
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • happytreefriend
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Dec 2017
                      • 61

                      #11
                      Nee is zeker niet in de buurt geweest van een mannetje...
                      Het zijn denk ik foxtails, want de top zat veeeel te dicht bij de lamp realiseer ik me nu pas Totaal niet op gelet.. dacht dat het wel goed zat
                      De okseltjes zijn namelijk wel lekker dik en normaal, alleen geen vertakkingen (de onderste twee wel)

                      Zoiezo pas mijn eerste plant... kan slechter

                      Comment

                      Bezig...