Custom voorgroei tent bouwen 70x70x140

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    Verlichting: Custom voorgroei tent bouwen 70x70x140

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zou graag een voorgoeihok bouwen. Omdat de ruimte nogal beperkt is.. kan ik geen volledige tent zetten... dus: 70cm op 70 en 140 hoog.

    HPS van 400? Die moet 40 cm boven de plant hangen en dus kan ik voorgroeien tot pot + plant = 100 cm...

    Ik heb hier ook nog TCL 5565G , 3800 lumen, 6500kelvin @ 55 watt liggen, twee maal, met een mamoth dubbele cfl ballast 2x55w...deze moet 10 cm boven de plant hangen....

    Wat is de beste optie? 4x 55 cfl of 1x 400 hps watt?

    Welke hps lamp zou ik dan best nemen? (maar dan moet ik ook afzuiging voorzien ... en een fillter sowieso? maar als ze niet bloeien, stinken ze ook niet echt vind ik)

    Ik heb het gevoel dat onder die CTL mijn planten slapper gaan zijn?

    De bedoeling is 3-4 weken uit te sparen...

    Mvg Manfred

  • DannyDeVito
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Jul 2017
    • 435

    #2
    om voor te groeien is 250 watt hps al voldoende in een 70X70
    maar afzuig en inlaat zal je wel nodig hebben om de temperatuur op peil te houden
    filter misschien overbodig als het maar drie weken voorgroei zijn
    succes

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Puur om voor te groeien? 250 MH dan. Afzuigen zal je altijd moeten doen, ook met cfl. Maar zo'n winflex zal wel volstaan, die zijn ook te dimmen en dan zullen ze die paar weken wel overleven per ronde.

      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        300 cub afzuigen en 2 passieve inlaten van dia 15 en het moet gaan
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Ik kan niet meespreken over de zomermaanden, maar nu moet dat met minder gaan ook. Die 250 toch. Hoger wattage heeft weinig zin, met 120 watt aan cob leds kan je op die ruimte perfect voorgroeien.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            4x 55 cfl is prima om een week of 2-3 onder voor te groeien. (of langer)
            Je krijgt er mooiere plantjes van dan met hps.
            Cfl moet zo’n 5 tot max 10cm boven de plantjes dus daar dek je geen 70x70 mee maar dat doet 250w hps ook niet.
            Met twee van die cfl armaturen naast elkaar zal dat zo’n 60x60 max zijn als ze dezelfde afmetingen hebben als tneon.
            Da’s voldoende voor 36 10x10 potjes.
            Zoveel wil je er toch niet tegelijk zetten neem ik aan.




            !(◎_◎)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • fitnessfreakK2
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2017
              • 129

              #7
              Ik heb 4x55 CFL watt in een 60x60x140 voorgroeitent en dat gaat prima. Wel een afzuiger van minimaal 300m3 erin doen want het wordt best warm onder de 4x55 watt. Ik had namelijk eerst een 190m3 gekocht en dat ging niet, zelfs niet in de winter.

              Comment

              • Manfred
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2018
                • 563

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                4
                Je krijgt er mooiere plantjes van dan met hps.

                !(◎_◎)

                Wat bedoel je met mooier?

                Het wordt 4 x55 in 60x60x140

                Thanks, buddies!

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Mooier van kleur, mooier van opbouw, minder ruimte tussen de nodes, dus meer nodes... etc ...
              • Manfred
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2018
                • 563

                #9
                Hallo,

                Ik zou een tentje kopen van 90x90 op 60 hoog (was onder dak, dus hoe lager hoe breder ik kan gaan, en als ik cfl neem, kan ik hoger gaan ...)

                Maar wat gebeurt er als ik er 4x 55 in hang?
                Dat is toch niet optimaal?
                Gaat er dan geen licht verloren ofzo?
                Of gaan de buitenste plantje dan scheef groeien?
                Dunno?

                Of een andere vraag: welke lampen kan je in een 90x90x60 kwijt voor een optimale situatie??

                Thanks! & prettig weekend.

                Comment

                • Manfred
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2018
                  • 563

                  #10
                  Iemand een idee? thx

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #11
                    Ben je het micro-verslag van Vadertje al tegengekomen ? (Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag Dutch Amensia Haze)
                    Dat is ook een kweekje met 2X (2x55W) Tneon, ik denk dat je daar heel wat ideeën kunt opdoen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Manfred
                      Junior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2018
                      • 563

                      #12
                      Thanks, ok, ik zie mijn fout: ik dacht dat de dp90 90cm breed, 90 cm diep en 60 cm hoog was...

                      maarrr hijis 90 breed, 90 hoog en 60 diep, die 60 diep kunnen idd 4 lampen naast elkaar tis er precies voor gemaakt :p
                      Last edited by QnQ; 27 March 2018, 18:38. Reden: citaat opgerookt :rey:

                      Comment

                      Bezig...