Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in home made kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in home made kweekkast

    Korting op 420shop
    Hoi,

    6 weken geleden kreeg ik een (onbekende) Sativa dame van een vriend die geen tijd had om er voor te zorgen. Ze was al 25 cm hoog en stond in een 20 liter pot zwaar alkalische grond (ph14)
    Ik heb haar meegenomen naar huis en ben voor haar gaan zorgen beginnend met haar een goed medium te geven. Bestaande uit:
    60% goede potgrond, 20% kokos, 10% koeienmest en 10% perliet. De PH kwam uit tussen 6 en 7. Ik heb ook nog een hand biologische mest korrels voor bloeiende groenten toegevoegd.
    Omdat ik in het noorden van Australie woon is het buitenlicht regime momenteel 12-12, en is het regen seizoen dus deed ze het niet erg goed buiten. Daarom wilde ik haar wat meer kans geven op een goede toekomst. Ik ben meteen begonnen met het bouwen van een houten kast en een paar CFL lampen. Mijn setup ziet er nu zo uit:
    Groeikast:
    Groei compartiment 87 x 50 x 145 (0.63 m3) met passieve inlaat en zwenkventilator
    Bloei compartiment 87 x 50 x 175 (0.76 m3) met passieve inlaat en zwenkventilator
    Afzuiging:
    55 L/sec (200 m3/uur) en 50 cm lang carbon filter boven in gedeeld tussen de twee compartimenten. 2/3de in de bloeikast. 1 bocht naar boven voor uitlaat.
    Lampen:
    Groei 6 x 24W CFL (100W) cool white 6500K 8700 Lumens
    Bloei 8 x 24W CFL (100W) warm white 2700K 12400 Lumens
    Eerst had ik de groeilamp voor mijn single jongedame gemaakt en haar gelijk onder 18-6 licht regime gezet gewoon in de huiskamer totdat de kast af was. Dit deed haar erg goed.
    De temperatuur zowel in huis en in de kweekkast is vrijwel altijd tussen de 28 graden 'snachts en 32 graden overdag. Met een luchtvochtigheid tussen de 60 en 80%.
    Er is helaas niet veel wat ik hier aan kan doen vanwege het klimaat waar ik woon. Overdags heb ik de kast op een kier staan en de afzuiging uit om een beetje energie te besparen.
    Nu ben ik 6 weken verder en ik gok dat mijn dame ongeveer 8/9 weken oud en zo'n 75cm. Ik heb 4 stekken van haar afgehaald en naar 12-12 over gezet.
    Ik geef ongeveer 1 liter regenwater per 2/3 dagen met 1 x pw 3ml reiziger groei booster.
    De stekken staan nu 4 paar dagen en zien er happy uit!
    Omdat dit een adoptie sativa is en het mijn allereerste wietje is weet ik niet precies wat de eerste weken met haar gedaan hebben.
    Ik loop wel tegen een aantal problemen aan.
    Er word telkens 1 blad langzaam geel onderaan de plant. Duurt ongeveer een week en dan valt het.
    De temperatuur is soms boven de 32 graden (34)
    De nieuwe bladeren bovenin zijn groot en donkergroen maar hebben 3 vingers. De stelen van het blad zijn paarsig terwijl de rest gewoon mooi licht groen is.
    De stam is erg houterig vanwege het slechte weer buiten denk ik (toen ze nog jong was)
    Ik heb vandaag een epsom zout oplossing op het blad gesprayed. En gisteren een goede 2 liter water gegeven.
    Ik heb veel geresearched over de laatste 4 weken en weet niet zo goed of ik zo door moet gaan of drastische maatregelen moet treffen?

    Kan iemand mij vertellen wat ik fout of goed doe?
    Alle hulp is welkom!

    De groeten vanuit down under

    Joey

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Qua voeding heb je ook al heel wat door de grond gemengd.
    Meer dan iedere andere kweker denk ik.
    Dat de bladeren er zo gek uitzien komt doordat ze aan het reveggen is.
    Bloei-groei-bloei-groei, plantje weet het niet meer.
    Het is wel vrij belangrijk dat het licht elke dag op dezelfde tijd uit en aan gaat.

    Als je echt drastische maatregelen wil nemen dan haal je ze hier uit.
    Ik denk dat de grond ook teveel bemest is.
    Vul een grote(re) pot met goeie verse potgrond -meer niet- en zet ze daar in.
    Dan de lamp op 18/6 en de komende maand zo houden.

    Die lampen da's ook nog een verhaal, mja, daar wil iemand anders het misschien nog wel over hebben.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor het advies. Ik zal morgen gelijk de potgrond vervangen. Moet ik dan nog wel perliet toevoegen?

      Comment


        #4
        Als het erg zware grond is, kun je er een handje perliet doorheen doen, dat kun je best zelf beoordelen.
        Maar in ieder geval geen extra mest. Je kunt daar weinig aan doen als het teveel is.
        Als de grond armer wordt kun je dat later altijd nog aanvullen met vloeibare voeding.

        Verwacht geen instant wonder he, het gaat wel een aantal weken duren voor ze weer mooi blad aanmaakt.
        Opletten dat je ze niet te nat zet, Cannabis hou je liefst iets aan de droge kant.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ok bedankt! Ik ga je advies opvolgen en een spaarpotje oprichten voor een beter licht systeem.

          Comment


            #6
            Lijkt mij ook last te hebben van spint of ander beestjes. Je ziet de zuigschade op de volledig foto.

            Comment

            Bezig...
            X