Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid te hoog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid te hoog?

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allen,

    Ik heb op dit moment 3 amnezia haze staan, die aankomende week hun 4e week bloei ingaan.
    Nu lukt het mij niet om mijn luchtvochtigheid onder de 55% te krijgen... Ik heb al vochtvreters staan, maar die helpen maar een aantal %.

    De vraag is nu kan ik hier gewoon mee doorgaan of moet ik snel maatregelen treffen?
    Op dit moment wil ik niet te veel geld uitgeven aan een dure ontvochtiger, maar wil namelijk ook geen troep gaan kopen en is het dat wel waard voor die 10%? Ik heb namelijk gelezen dat die eigenlijk rond de 45% moet zijn.

    Kan iemand advies geven?
    Alvast bedankt voor de moeite!

    Groeten,
    Yorrik

    #2
    Je hebt geen advies nodig hoor!
    In de meeste gevallen stijgt of daalt het dat houd je niet 100% in de hand.
    Kijk, als je bv. buiten kweekt kan het wel oplopen tot meer 70%, daar doe je niets aan.

    Die buitenlucht krijg je ook binnen dus, zal me niet te druk maken.............
    Mijn luchtvochtigheid binnen varieert ook dagelijks, ik heb nooit geen problemen ondervonden!
    Niet teveel van aantrekken, wat niet kan, kan niet.....komt wel goed!

    Succes!!

    Comment


      #3
      Zolang het geen 85 is... Wie zegt dat dat 45 moet zijn? Alles tussen 40 en 70 is ok.

      Comment


        #4
        Bij mij twijfel ik altijd of te laag geen probleem is..... Meestal rond de 33% in de kast

        Comment


          #5
          Afzuiger opkrikken kan helpen
          of koude lucht van buiten aanzuigen

          Comment


            #6
            Gewoon negeren, kan ook.
            De luchtvochtigheid gedurende een complete bloeiperiode bij Q in de kelder :

            wiki:
            VPD: Vapour-pressure deficit, or VPD, is the difference (deficit) between the amount of moisture in the air and how much moisture the air can hold when it is saturated.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Allemaal bedankt voor jullie reacties!
              Voor deze oogst laat ik het even voor wat het is en ga ik me niet zo druk erom maken.

              Misschien voor de volgende keer toch wat spelen met een verwarming en verse lucht. Ik heb nog een foto bijgevoegd van de plantjes in de 4e week bloei. Zoals je kunt zien zijn ze gescrogd.
              Als jullie nog iets van tips of verbeterpunten hebben nav de foto dan hoor ik ze graag.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              Bezig...
              X