Wat voor grond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • heligas
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2018
    • 7

    #1

    Wat voor grond?

    Korting op 420shop
    What's up?

    Ik ga binnenkort beginnen met het kweken van 5 northern light autoflower planten, maar ik heb totaal geen idee wat voor grond ik daarvoor moet gebruiken. Ik heb uren gegoogled en honderden websites gelezen en ik word er helemaal gaar van.

    Ik lees veel positiefs over plagron batmix, maar ook dat het te veel voeding kan hebben voor beginnende plantjes.
    Ik wil 3 zaadjes in een pot van 17 liter gaan groeien, en 2 in de volle grond.

    Welke aarde heb ik nodig, en wat voor voedingsmiddelen moet ik er later nog aan toevoegen?
  • ganjagast
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2016
    • 2881

    #2
    Welkom op het forum heli
    Doorspit het forum even en je zal genoeg antwoorden vinden op je vraag. Succes
    Ad usum proprium!

    Comment

  • heligas
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2018
    • 7

    #3

    In die link zie ik alleen dat mensen aarde uit de supermarkt en het tuincentrum kopen, maar ik heb geen idee wat voor soort. Potgrond/tuingrond? Met of zonder mest? Met of zonder extra voeding, en zoja hoeveel?
    Last edited by QnQ; 7 April 2018, 15:46.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #4
      Wat hebben ze liggen bij je aardedealer ?

      Je kunt ook gewoon je tuincentrum binnenlopen en vragen naar grond voor tomaten.
      Of aardbeien.
      Of pepers.
      Ofzo.

      Als je in ieder geval maar veel haalt.
      Hoe meer grond, hoe groter de pot, hoe minder kans op problemen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • heligas
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Apr 2018
        • 7

        #5
        Ze hebben bij de gamma fleurella potgrond en fleurella tuinaarde. Bij de intratuin bemeste tuinaarde En bij de praxis hebben ze universele bio potgrond, en Central Park universele potgrond.
        Last edited by QnQ; 8 April 2018, 08:21.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #6
          Ik denk dat ze allemaal wel geschikt zijn, maar ik zou me beperken tot potgrond.
          Daar zit wat minder onkruid in.
          En welke, tja...kies die het meest vers eruit ziet ?
          De grond moet niet nat zijn, en niet stinken, het mag best lekker luchtig zijn, niet te zwaar dus.

          Als ze het ergens binnen hebben liggen, kies dan die.
          Bij grond die buiten ligt opgeslagen krijg je vaak wat vliegjes gedurende de kweek.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #7
            Geen tuinaarde maar potgrond, ga je binnen of buiten kweken?
            Bezuinig niet op de potinhoud zelf, 14 liter is mooi voor een autoflower. Bij voorkeur direct in de pot zaaien, maar je zult al de nodige kweekverslagen hebben gelezen?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • DannyDeVito
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Jul 2017
              • 435

              #8
              ik gebruik persoonlijk altijd de universele potgrond van COMPO SANA met perliet en voor 100 dagen meststof en staat nu in reklame bij HUBO aan 4 zakken van 40liter voor 20 euro

              Comment

              • ganjagast
                Elite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2016
                • 2881

                #9
                Je kan ook beginnen met lightmix en dan verpotten, icm batmix

                Lightmix -> 3 weken bemest
                - > groeivoeing + bloeivoeding + pk booster

                Promix ->
                groeivoeing -> bloeivoeding + pk booster

                Batmix -> 6 weken bemest
                -> bloeivoeing + pk booster

                Universele potgrond -> 8 weken bemest
                -> bloeivoeding + pk booster


                Autoflower zou ik persoonlijk gewoon in de universele potgrond zetten vd super. Genoeg voeding voor de gehele cyclus + wat pk booster in week 6+7
                Ad usum proprium!

                Comment

                • heligas
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Apr 2018
                  • 7

                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast
                  Je kan ook beginnen met lightmix en dan verpotten, icm batmix

                  Lightmix -> 3 weken bemest
                  - > groeivoeing + bloeivoeding + pk booster

                  Promix ->
                  groeivoeing -> bloeivoeding + pk booster

                  Batmix -> 6 weken bemest
                  -> bloeivoeing + pk booster

                  Universele potgrond -> 8 weken bemest
                  -> bloeivoeding + pk booster


                  Autoflower zou ik persoonlijk gewoon in de universele potgrond zetten vd super. Genoeg voeding voor de gehele cyclus + wat pk booster in week 6+7
                  Dus als ik een zak universele potgrond koop, hoef ik verder de plant alleen maar water te geven, en vanaf week 6/7 een pk booster bij het water te doen?

                  En zou terra bloom een goede voeding zijn?
                  Last edited by heligas; 9 April 2018, 22:30.

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Ik had persoonlijk niet gekozen voor de terra lijn, heb liever organische dan minerale voeding. Maar koop voor de zekerheid een kleine flesje bloeivoeding, altijd wel handig om bij de hand te hebben.
                • heligas
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Apr 2018
                  • 7

                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                  Geen tuinaarde maar potgrond, ga je binnen of buiten kweken?
                  Bezuinig niet op de potinhoud zelf, 14 liter is mooi voor een autoflower. Bij voorkeur direct in de pot zaaien, maar je zult al de nodige kweekverslagen hebben gelezen?
                  Ik ga 2 planten in de volle grond in de tuin doen, en 3 planten in een pot van 17 liter in de tuin. De 3 potten zal ik dan ook naar binnen kunnen brengen als het gaat regenen.

                  Comment


                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    3 planten bij elkaar in 1 pot?
                • heligas
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Apr 2018
                  • 7

                  #12
                  Stemma 1 plant per pot.

                  Comment

                  Bezig...