Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang nog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Stonerr Ik zal het merk en type even voor je kijken en dan laat ik het weten.

      Ipie QnQ Er beginnen al best veel trichomes milky te worden dus dat gaat al de goede kant op. Ze planten drinken bijna geen water meer...dus ga denk wat afbouwen met wateren en ook vanaf morgen geen voeding meer.

      Ik kwam achterin 1 top tegen die erg afwijkt van de rest... Hij is er dun en 100% van de haren zijn al donkerbruin. Ook heeft die een beetje verrotte bladeren om de top heen (zie foto's).
      Attached Files

      Comment


        #18
        Tegen het einde van de bloei drinken ze vaak een weekje wat minder.
        Daarna gaan ze vaak toch weer meer water verbruiken.

        Dat toppie ziet er verdacht uit.
        Verzeker je ervan dat er geen toprot in zit.
        Voorzichtig. Als het schimmelt dan verspreid zich dat als je er flink in roert.
        Je kunt bij.v kijken of de blaadjes nog vast zitten, en voorzichtig de top iets open vouwen.
        Er staan veel foto's van op JD als je ff zoekt.

        Yeah, ga maar stoppen met voeding eh, ze zijn nog heel groen.
        Die kunnen wel een maandje zonder voeding, en dan zien ze er nog goed uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Geheel met Q eens! Wanneer niet 40, maar 50 tot 70% van de haartjes bruin en ingedroogd zijn is je wiet op zijn top qua potentie.
          Je wiet bevat nu het meeste THC. Als je voor potentie gaat moet je nog wel een maandje wachten met oogsten.

          Comment


            #20
            QnQ Ipie

            Dank voor jullie snelle reacties!
            Als ik dus nu stop met voeden en mijn wiet de 27e toch ga knippen dan heb ik een prima wietje waar ik stoned van word toch?

            Misschien als er toch toprot inzit dan haal ik sws voor de zekerheid die top eraf om verspreiding te voorkomen. Wel vreemd igg dat het alleen het topje is helemaal achterin de tent.

            En als het toprot is dan is het misschien sws verstandig om eerder te knippen, om geen mislukte oogst te draaien. Wat zouden jullie op dit moment doen?

            Comment


              #21
              Tja, QnQ

              Comment


                #22
                Ok ga ik zijn reactie even afwachten!
                Het was gister en vanmiddag trouwens wel rond de 31-32 graden in mijn hok geweest. Dat zag ik net toen ik de hygrometer ging teruglezen... Hopelijk heeft het hier niks mee te maken.
                Ik heb meteen de fan controller hoger gezet en nu is het weer normaal rond de 27 graden.

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door YorrikVD View Post
                  ...Wat zouden jullie op dit moment doen?
                  Die top goed controleren en wachten met oogsten tot de laatste dag.

                  En nee, het is juist niet vreemd dat het precies een top achterin is waar de minste luchtverplaatsing is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    QnQ
                    Gisteravond toch even goed bekeken en geconstateerd dat er wel toprot in zit. Ik heb meteen de schaar gepakt en vanaf bovenaan verzichtig weggeknipt naar beneden totdat ik geen rot meer zag. Ik heb de toppen met toprot verzichtig weggehaald en meteen in plastic gewikkeld en weggegooid om verspreiding te voorkomen.
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      QnQ Ipie
                      Mag ik jullie nog iets vragen over het proces van de trichomes en het moment van oogsten?

                      Ik zat er nog eens rustig over te denken en ook een beetje aan het googlen geweest. Op dit moment zijn zon 60-70% van de bloeiharen bruin en ingedroogd. Normaliter is dit dan het moment om te oogsten als je natuurlijk niet de methode met de microscoop kent. Nu ken ik best wel wat mensen die het niet kennen en inderdaad nu zullen gaan oogsten. Hebben hun dan een slecht wietje gekweekt of gewoon een ander effect?

                      Het effect wat ik van Haze had die uit de coffeeshop kwam was voor mij altijd perfect, maar nu ben ik echt benieuwd op welk moment het wiet die ik in de coffeeshop altijd haalde geoogst is, misschien ook wel zonder microscoop en op de bruine haren afgegaan?
                      Ik vind de Haze uit de coffeeshop altijd erg lekker, maar werd me behoorlijk prijzig en vandaar de reden om zelf eens te proberen.

                      Comment


                        #26
                        Tja, ik hoor hier veel verhalen in mijn omgeving dat de kwaliteit steeds minder wordt bij de coffeeshops.
                        Dan is bij jou in de buurt nog een goed winkeltje zo te horen!

                        Ik ben nogal een luie kweker en doe alles op mijn gevoel en dat is vaak moeilijk via een foto van een ander...
                        Heb een vast systeem zelf in elkaar gezet wat 100% werkt ook bij extreme warmte of kou.

                        Ik heb nooit een microscoop gebruikt om de oost te bepalen via de trichomes .
                        Ga gewoon op mijn zintuigen af en dat werkt ook prima met een klein beetje kennis.
                        In het begin heb ik ( zoals vele ) veel fouten gemaakt maar heb de laatste jaren een prima rokertje...

                        Ik zou toch maar tot de laatste dag wachten met knippen, dat kan je zomaar een paar gram extra opleveren.
                        Laat de komende dagen nog even een foto zien, dat zal ik op prijs stellen!!

                        Prettige dag!!

                        Comment


                          #27
                          Yeah, smaak is voor iedereen persoonlijk, effect eigenlijk ook.
                          Je zou natuurlijk ook vast een gedeelte kunnen oogsten, als je daar droogruimte voor hebt.
                          Dan pak je de toppen die naar jouw idee het verste zijn en die bewaar je straks in een aparte pot met een stickertje erop zodat je weet dat dat de 1e oogst was.
                          Dan kun je daar bij een volgende keer rekening mee houden als de ene pot je beter bevalt dan de andere.

                          Iets te vroeg oogsten resulteert vaak in wat meer smaak en wat minder effect. (mits langzaam gedroogd en luchtdicht en donker bewaard etc...)
                          Wat voor jou optimaal is zul je zelf moeten ondervinden.

                          Als je al zoveel toprot tegenkomt is het (gedeeltelijk) oogsten wel een optie.
                          Je zult in ieder geval elke top elke dag moeten bekijken of er niet meer rot in komt zolang ze nog staan.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28

                            Comment

                            Bezig...
                            X