Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweeken met spaarlampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweeken met spaarlampen

    Korting op 420shop
    ik heb een beetje op internet gekeken daar had ik gezien dat verschillende mensen op verschillende forums zeggen dat je kunt kweeken met spaarlampen
    wat ik had gevonden aan info is dat je er minimaal 4 tot 7 nodig heb ligt natuurlijk aan je wattage en dat je kleur warm white moet gebruiken

    mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en welke lamp dan het beste en het goedkoopste is

    ik zat te deken aan een action lamp 20watt warm white voor 2,50 en om er daar dan een stuk of 5 van te kopen
    weet iemand of dit kan werken


    ik vraag me ook af waarom je dan niet gewoon een hps lamp zou kopen van 10-150 watt
    http://www.wietblog.com/08-04-2014-low-budget-kweek/

    #2
    alles hangt af hoeveel opbrengst je verwacht
    en bij perfect geslaagde kweek haal je 1 gr per watt verlichting
    dus als je 500 gr drooggewicht verwacht heb je toch degelijke installatie nodig
    hier staan genoeg micro kweekverslagen met alle soorten van lampen
    dus raad ik je aan paar uurtjes te investeren ik zoveel mogelijk lezen hier
    succes in je keuze

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Doink View Post
      ik heb een beetje op internet gekeken daar had ik gezien dat verschillende mensen op verschillende forums zeggen dat je kunt kweeken met spaarlampen
      wat ik had gevonden aan info is dat je er minimaal 4 tot 7 nodig heb ligt natuurlijk aan je wattage en dat je kleur warm white moet gebruiken

      mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en welke lamp dan het beste en het goedkoopste is

      ik zat te deken aan een action lamp 20watt warm white voor 2,50 en om er daar dan een stuk of 5 van te kopen
      weet iemand of dit kan werken


      ik vraag me ook af waarom je dan niet gewoon een hps lamp zou kopen van 10-150 watt
      http://www.wietblog.com/08-04-2014-low-budget-kweek/
      https://www.budgetlight.nl/philips-t...iABEgL42vD_BwE

      Comment


        #4
        Kijk eens bij de micro-kweekverslagen, dan zie je hoe anderen het doen

        Met spaarlampen kun je een iets groter oppervlak belichten omdat je ze verspreid ophangt.
        Je moet wel proberen in de buurt van de 10.000 lumen te komen (of meer natuurlijk) als je echt wat wiet verwacht.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Tnx voor de reactie
          kheb al wat kweekjes bekeken vannacht ziet er nog best goed uit allemaal en nog te doen met de stroom kosten
          Heb je hier zelf ook wellis mee gekweekt en zo jawelke lamp had je toen
          Last edited by QnQ; 16 April 2018, 22:02.

          Comment


            #6
            Doink,

            Ik heb toevallig een pdf van een boekje over een kweek met deze lampen. alles staat er van dag tot dag in beschreven. Vol met kleuren foto's.
            Als je intersse hebt pm me dan (kan dat op dit forum? sorry ben nieuw hier.)

            Comment


            • Doink
              Doink commented
              Editing a comment
              Ja graag

            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment
              Dan moet je je pm aanzetten dan kan ik je een bericht sturen.

            #7
            stekje moet COLD white hebben en geen warm white

            Comment


              #8
              Fybro ben nog new member kan nog geen pb sturen

              Comment


              • Fybro
                Fybro commented
                Editing a comment
                Ik heb hem op een torrentsite gevonden. Mariujana buds for less.
                Misschien kan je hem ergens gewoon kopen.
            Bezig...
            X