Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potje uitkiezen zaadje laten groeien eerste 2 weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Potje uitkiezen zaadje laten groeien eerste 2 weken

    Korting op 420shop
    Kan ik de cannabis zaadjes plaatsen in potjes van 11,5 cm hoog, bij 12,5 cm breed?
    Of is dit te groot/klein?
    3 foto's als bijlage.

    Hoe potten jullie de cannabisplant over na 2 weken, als het in zaailingen grond heeft gezeten?

    Mag ik het gehele potje in een grote pot van 18 liter plaatsen, waarin bemeste aarde in komt.
    Anders loop je risico om de wortels te beschadigen lijkt mij.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Als je geen autoflowers hebt begin je in een klein potje.
    11 bij 12 is een liter of meer, dat vind ik vrij groot.
    Ik begin in een plastic bekertje, die zijn 0.2L.

    Daarna, zie dit topic; De magische handelingen tijdens het overpotten van een plantje :::::.......
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Die plastieke bekertjes zijn wel niet voor de luie teler. Overpotten absoluut niet uitstellen.
      Bij mij is dat maar goed voor een anderhalve week. Pokon zaai en stekgrond. In totaal moet ik 3x overpotten.
      Misschien dat ze op universele aarde wel langer kunnen in die bekertjes, maar ik moet dat hier goed in de gaten houden of ze trekken geel onderaan. Ik vind wel dat ze sneller wortelen op zaai en stekgrond dan op universele aarde. Maar ge moet er ook sneller bij zijn om over te potten of ge remt ze af.

      Comment


        #4
        ik zaai ontkiemde zaden in 0,7l potjes waar ze 2/3 weken inblijven tot ik ze overpot in 11 of 18 liters
        gewone universele potgrond met perliet en 100 d voeding
        tijdens die eerste weken geen voeding buiten power roots en weinig of geen water maar wel de aarde wat vochtig maken voor het zaaien
        en dan de link van QnQ lezen en volgen en je bent vertrokken
        succes

        Comment


          #5
          Is het niet beter om te beginnen met kweken in een 18 liter pot?
          Dan hoef je niets over te potten.

          Comment


          • Organisch
            Organisch commented
            Editing a comment
            Maar dan kan je geen rijk substraat nemen of ze verbranden.
            Beter van arm naar rijk.

          #6
          Wat is het nut eigenlijk van overpotten?
          Het lijkt mij logisch dat het beter is om meteen te kweken in de gewenste pot.

          Mochten jullie tips hebben, hoor ik het graag,

          Comment


            #7
            De npk waarde van universele potgrond is eigenlijk te hoog voor zaailingen. Daarom begint men op zaai en stekgrond. Zodra de zaailing voldoende geworteld is kan je die in universele potgrond steken. Veel telers draaien daar nog eens organische supplementen bij. Doen ze dit al aan de start zal het zaadje verbranden en niet kiemen of wortelen.
            Daarom is het logischer niet met een grote maat te starten. Want je kan maar starten op de waardes die een zaailing aan kan.

            Comment


              #8
              Daarom valt te bedenken dat je de pot van 18 liter vult met bijv. de lightmix van Plagron, hier een hand aarde uithaalt, en hierin zaailingen grond plaatst, met het zaadje.
              Dan is het opgelost toch?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                De wortel van een zaailing zit binnen 3 dagen 20 cm diep

              #9
              ik gebruik van begin tot einde universele potgrond zowel in mijn 0,7 liter potjes als in mijn 11 of 18 liters
              maar iedereen heeft zijn manier en de beste ontdek je door te proberen en leren kost nu eenmaal geld
              ervaring is de beste leerschool
              succes

              Comment


                #10
                Ik pot mijn plantjes niet over, zaadjes en eventuele stekken gaan meteen in de laatste pot. ( dit jaar probeer ik 40 liter specie kuipen, waar ik dus wel gaatjes in moet boren )

                Dat heeft waarschijnlijk als nadeel dat ik ze niet binnen kan laten ontkiemen. Dus dit jaar misschien toch maar beginnen in een kleinere pot, en dan als ik een klein plante zie, naar buiten, in de 40 liter kuip.

                Universele pokon tuin en pot aarde.

                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #11
                  Hey GPS, wat is het nut om in een 40 liter pot te planten?
                  Levert de oogst dan meer op in bijv. 20 liter potten?

                  Comment


                  • EGSilver
                    EGSilver commented
                    Editing a comment
                    Een plant die meer wortels kan maken gaat ook groter worden.

                  #12
                  Weet iemand wat de maximale grootte is van 5 potten voor 1 vierkante meter?

                  Comment


                    #13

                    Comment


                      #14
                      Hey Danny, ik wil het maximale eruit halen met maximaal 5 cannabis planten op 1 vierkante meter.
                      Alleen als ik een zeer grote pot neem, van bijv. 30 liter, dan vraag ik mij wel af, of dat goed komt, als ik wil gaan scroggen.
                      Zitten alle planten dan niet door elkaar heen?

                      Comment


                        #15
                        das de bedoeling van scrog he
                        je takken buigen en binden onder scrognet zodat je ze alle kanten opstuurt en je m2 mooi volgroeit

                        Comment

                        Bezig...
                        X