Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp in verband met licht en bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp in verband met licht en bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen
    dit is mijn aller eerste kweek, ik weet nog niet veel over wiet kweken maar heb al veel info in andere topics gevonden.
    mijn plantje is nu al 24 dagen oud maar is nog vrij klein, dit komt omdat ik in het begin veel te veel water gaf waardoor de wortels begonnen te rotten, daarna heb ik haar verpot en ze heeft het overleefd. Nu groeit ze al weer sneller.
    op internet staat er veel informatie over bladproblemen en problemen bij te veel of te weinig water. Maar ik vond nergens iets waar instaat waarom er 1 blad is die sterk naar benenden krult en de andere blaadjes die het goed doen. Persoonlijk denk ik dat ik iets fout doe met het watergebrek, te veel/te weinig.

    dan heb ik nog een vraag, ik probeer mijn plantje zoveel mogelijk buiten in de zon te zetten maar dat is helaas niet mogelijk elke dag. Als het warmer wordt gaat hij permanent naar buiten maar voorlopig nog niet. Als hij binnen staat zet ik haar onder een led bureaulampje van 3w. Dan is mijn vraag of zon lampje wel nut heeft, ik heb geen maximale opbrengst nodig van mijn plantje en Ik heb niet echt het geld om een lamp te kopen. Ik heb nog een paar 3w lampjes led lampjes staan maar volgens mij geven die lampjes te weinig licht.
    lach we aub niet uit voor mijn onwetendheid ik heb niet veel ervaring.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wow ik had beter eerst overlezen voor ik het bericht had geplaatst... vol typefouten

    Comment


      #3
      3W is wat weinig , verder speelt ook het spectrum een rol .
      kijk anders op deze link van een sticky over licht
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte

      ​​​​​​bij micro kweekverslagen kan je redelijk wat opstellingen met tl en spaarlampen zien .

      Comment


        #4
        Die 3w is maar voor 1 of 2 dagen in de week. En je zegt dat het wat weinig is maar moest ik er nu 3 van die 3w opzetten zou de plant er dan nut aan hebben?
        En iemand een iedee wat er met de bladeren aan de hand is

        Comment


          #5
          Als je niks anders hebt gedaan dan alleen water geven dan heb je daar een fout mee gemaakt eh, simpel.
          En 3W hebben ze niks aan, liever laat je ze dan 24/7 buiten staan.
          Ze gaan pas dood als het echt vriest.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Wiet planten kunnen perfect groeien met enkel water en ligt hoor. Men ma kweekt al heel vaar leven met enkel water aarde en licht. Maar wat denk je? Te veel te weinig water?

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Je hebt een beschadigde plant nog meer beschadigd door haar over te potten. Dat was met de beste bedoelingen.. Maar dan nog, het levert wat schade op. Voor de rest sluit ik me bij Q aan: zet hem buiten.
              Zodra die buiten staat, ga je nog meer problemen krijgen; het blad zal wit kleuren omdat de plant niet gewend is aan sterk licht in zulke hoeveelheden. Maar het is kiezen of delen: 400W HPS lamp kopen, of volledig buiten kweken. Onder een lampje van 3W is het zonde van het zaad. Half/Half is slecht voor je rug, kost teveel gedoe.. De mijne gaan ook morgen naar buiten.

            #7
            ik denk de lamp te dichtbij

            Comment

            Bezig...
            X