Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lob blaadjes gaan niet open door vliesje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lob blaadjes gaan niet open door vliesje

    Korting op 420shop
    hallo iedereen ik ben weer met een nieuwe kweek begonnen nadat mijn eerste kweek was mislukt door te veel water,

    er zijn 3 plantjes sinds 1 dag boven de grond nu waarvan 1 normaal doet en bij de 2 andere zit er een soort vliesje (ik denk van uit de binnenkant van het zaadje) nog om de bovenkant van de lob blaadjes waardoor deze moeite hebben met uit elkaar gaan. als je goed kijkt bij eentje zie je dat die van onder al uit elkaar wilt gaan maar aan de bovenkant word hij bij elkaar gehouden door dit vliesje,

    nu is mijn vraag kan ik iets doen ? of moet ik gewoon geduld hebben en zullen de lob blaadjes vanzelf open gaan ? ik heb dit niet eerder gehad dus ik denk zal het maar vragen want ik wil ook niet zelf gaan proberen het vliesje er af te trekken want dan beschadig ik hem straks nog.

    Attached Files

    #2
    Even nat sprayen en dan voorzichtig eraf halen. Volgende keer iets dieper in de grond plaatsen of zorgen dat je RV hoger is.

    Comment


      #3
      oke bedankt ! het klopt dat ik ze niet zo diep heb gedaan ik doe ze liever iets te ondiep dan te diep maar ik zal hier volgende keer rekening mee houden en RV = Luchtvochtigheid toch ? zo tussen de 65% - 80 % is oke ?

      edit: het is gelukt ik heb de lob blaadjes bevrijd thanks voor het advies!
      Last edited by Edmeister; 23 April 2018, 15:59.

      Comment


        #4
        Kiem naar boven poten volgende keer...

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Edmeister View Post
          oke bedankt ! het klopt dat ik ze niet zo diep heb gedaan ik doe ze liever iets te ondiep dan te diep maar ik zal hier volgende keer rekening mee houden en RV = Luchtvochtigheid toch ? zo tussen de 65% - 80 % is oke ?

          edit: het is gelukt ik heb de lob blaadjes bevrijd thanks voor het advies!
          Luchtvochtigheid is het laatste waar je rekening mee moet houden....

          Comment

          Bezig...
          X