Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overgang bloei vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overgang bloei vragen

    Korting op 420shop
    Goede avond,

    Vandaag 25-04-2018 heb ik mijn lightschema veranderd naar 12-12. Het is nu bijna 2 maanden vanaf het moment dat ik mijn ontkiemde blue cheese zaadjes in de grond heb gepot. Nu heb ik een aantal vragen naar hoe mijn planten eruit zien.

    In de setup heb ik 2 smart potten van 11.3 liter, gevuld met 40% batmix en 60% lightmix. Er zit ook perliet tussen. Het licht is een marshydro 300w, true watt 132w. Ik geef kraanwater. Volgens de ph test zit het water aan de hoge kant van 6.8-7.0.

    De foto's:
    https://i.imgur.com/MlYnqNo.jpg
    https://i.imgur.com/yfIQUK4.jpg
    https://i.imgur.com/4lpFuOa.jpg
    https://i.imgur.com/jKOA5U9.jpg
    https://i.imgur.com/d3lSv6d.jpg
    https://i.imgur.com/MlYnqNo.jpg

    Na het verpotten, 1 maand geleden had ik 40% batmix en 60% lightmix gedaan (batmix was op) en had daarna een beetje neut burn. Dat zijn ook die bladeren die er nog op zitten, uit advies laat ik ze erop zitten totdat ze er zelf vanaf vallen. Maar nu merk ik dat de onderste bladeren van de wat grotere plant geel worden. Ook merk ik dat de tippen van de nieuwe bladeren geel/bruin worden.

    Nu is het mijn vraag of het de PH is of dat ik moet gaan beginnen met voeding geven (ik heb bio-grow, bio-bloom en top max van biobizz tot mijn beschikking)

    PS. heb aantal problemen gehad met over/under watering nadat ik de grond heb laten uitdrogen. oops. was trouwens heel vervelend omdat het water er als waren aan de zijkanten uit liep.
    Last edited by daan56; 25 April 2018, 23:00.

    #2
    Bumpp

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Doe eens niet ?
      Bumpen is iets voor geenstijl ofzo
      Beter kun je bijvoorbeeld een update geven, of je foto's uploaden naar JD zodat ze voor iedereen te zien zijn.
      Niet iedereen klikt op links naar externe sites, zeker iets als imgur waar je meteen cookies van meer dan 30 andere sites op je computer krijgt.

    #4
    No problem.
    Ik denk dat dat gele blad wat ertussen zit komt door het te nat en te droog staan in de voorgaande weken.
    Op de foto's stonden ze ook weer wat droog zeker ?
    Als je in die zakken kweekt is het ook wat moeilijker om de grond overal vochtig maar niet nat/droog te houden.

    Als de grond wat ter ver is uitgedroogd en het water loopt erlangs of gewoon erdoor, dan mag je een drup afwasmiddel toevoegen aan het water.
    Dat breekt de oppervlaktespanning zodat de aarde het makkelijker kan opnemen.

    De kleur is nog prima verder, inderdaad wat puntjes, dus voeding zou je nog wel even kunnen uitstellen denk ik.
    Het voordeel van Biobizz is dat je de Grow ook tijdens de bloeiperiode door geeft, samen met de rest, zo hoef je nooit een stikstoftekort te hebben.
    Gewoon ff wachten dus...en dat wateren goed in de gaten houden
    Over een paar dagen misschien een keer een halve ml Grow bij een liter water doen, en dan weer een dagje water.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • daan56
      daan56 commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een drup zou genoeg moeten zijn. Je kunt er alles bij doen qua voeding als dat nodig is.
      Bij biobizz begin je met de Grow, en als er kleine topjes zijn (niet voor die tijd) dan blijf je die Grow geven en ga je de Bloom erbij doen.
      Die blijf je allebei geven tijdens de hele bloei.
      (en natuurlijk de Bioheaven, Alg-a-mic en topmax als je die hebt)

    #5
    Ik schuif me hier ook aan. Kijken wat de Mars 300w kan opleveren. Succes met de kweek!
    Ad usum proprium!

    Comment


      #6
      hoi allemaal, een update

      5 dagen geleden heb ik water gegeven met 1m/ grow met 1liter water. Bedankt, ik heb geen gele bladeren meer hoeven afplukken
      eergisteren heb ik met kraan water, water gegeven. Ik heb nu gemerkt dat er kleine witte haartjes aan het vormen zijn aan de zijkanten van de plant. (het is beetje moeilijk om goede foto's te maken tijdens dat alles aan staat) Ik zie ook hele kleine topjes, en zal morgen niet alleen Grow maar ook Bloom erbij doen.

      Nu heb ik nog 1 vraag. Wanneer moet ik Top Max toevoegen? het grow schema zegt bij het begin van 12/12 switch maar dat stond er ook met Bloom. En op advies van QnQ, doe je dat pas als je kleine topjes ziet.

      Hartelijk dank voor het lezen en eventuele reacties
      Attached Files

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        IK zou nog zeker een weekje of drie / vier wachten met het meegeven van top max en als ik zo naar de bladpunten kijk adviseer ik je ook iets minder voeding mee te geven de eerste paar keren vanaf nu.
        Maak anders ook wat foto's zonder paars licht dan kan je ook beter problemen herkennen.

      #7
      Een aantal fotos zonder dat de lampen aan staan
      Attached Files

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        gaat goed hier

      • daan56
        daan56 commented
        Editing a comment
        ganjagast een week geleden heb je me het advies gegeven om minder voeding te geven ivm de bladpunten. De eerste voeding was 1ml/l daarna heb ik nou jou bericht 0,5/2liter gedaan. Nu merk ik dat de bladpuntjes nogsteeds bruin/beetje geel zijn, ook zie ik dat de bladeren aan de onderkant weer beginnen met geel worden en afvallen. Moet ik nou 0,75ml/l water gaan geven of...? Ik geef trouwens om de 3 dagen water en dan doe ik met voeding om en om.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Hoe gaat het nu? Op de foto's zie ik geen bladprobleem behalve wat verbrande bladpunten.. of kijk ik niet goed
        Ik zei idd dat je de eerste paar keren even wat minder voeding moest meegeven of zelfs 1x keer helemaal niets.
        Daarna gewoon voeden zoals je altijd al deed.
        Die bladpunten die blijven zo van kleur, dat veranderd niet. De vergeling onderin zet door omdat de bladen al afstierven, de laatste beetje vocht en voeding worden er uit gehaald voor de nieuwe groei, of topjes boven de plant. Het kan zijn dat de onderste bladen ook geen licht krijgen dan sterven ze ook af. Is de rest vd plant mooi donker groen nu?

      #8
      Als je om de 3 dagen water geeft en je doet om-en-om met en zonder voeding, dan krijgen ze dus maar 1x in de 6 dagen voeding ?
      Dan hebben ze echt teveel in 1x gehad, als de bladpuntjes allemaal zo verbranden.

      Ik denk dat je bij een binnenkweek je watergift zo moet afmeten dat je ze elke dag water geeft.
      Dan kun je eens een dag voeding overslaan als het teveel is, maar m.i. geef je dan beter een stuk minder voeding mee, maar wel elke dag zodat je een stabiele Ec in de potten houdt.

      Ben ook wel benieuwd hoe ze er nu bij staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #9
        hallo allemaal, ik kom binnen met een update.

        Wat mij dwars zit is dat 1 plant volledig groen blijft maar de 2e plant geel wordt onderaan. Ik dacht dat het misschien door nitrogen def, kwam maar nadat ik iets meer eten gaf merkte ik door de bruine puntjes dat, dat dus niet het geval is. Ik denk nu dat het dus door te weinig licht komt of zoals ganjagast zei dat het komt omdat de plant dus energie van onder naar boven aan het bewegen is.

        QnQ ik geef idd om de 6 dagen voeding, 2x voor de laatste keer heb ik 2x achter elkaar voeding gegeven om de bovenstaande theorie te testen. Ik geef juist om de 3 dagen water om over watering te voorkomen. Ik heb zelf gemerkt als ik op dag 3 in de ochtend water geef dat ik nog goed zit, want in de avond gaan de bladeren vanaf onderen naar beneden hangen. Ik wil wel elke dag water geven maar omdat de binnenkant van de smartpot vochtig blijft en de buitenkant snel uitdroogt ben ik bang dat ik toch te veel water ga geven en ik wil de planten nu niet in schock laten gaan.

        Op dit moment geef ik 1ml/l bloom en 1ml/1 grow, ik neem aan dat ik nu ook kan beginnen met top max geven?

        Ik wil jullie beiden trouwens erg bedanken voor de reacties. Ik denk dat ik zeker door jullie advies hierna nog een groei begin om alle nieuwe ervaring en tips te benuttigen.
        Attached Files

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ze ogen op zich wel gelukkig aangezien ze wel met de handjes in de lucht staan.
          Allen bij die ene..
          Ik zie op de foto's dat de bladen donker groen kleuren in het algemeen dus een voeding tekort lijkt me niet.
          Verbrande bladpunten.
          Ik zie gele bladen die van onder naar boven toe langzaam verkleuren en uiteindelijk afsterven. En ik zie roestplekken.

          Dus er is een tekort aan magnesium en calcium, de plant staat wellicht te nat (voor mij moeilijk te zeggen ivm pot) e/o ph fluctuaties.
          Verbrande bladpunten + lichter Klauw vorming (bovenste bladen) geven aan dat er teveel stikstof aanwezig is dus zou de dosis even verlagen ivm overvoeden/zoutophoping
          Ben benieuwd wat Q (en andere) ervan denkt.

        • daan56
          daan56 commented
          Editing a comment
          ze staan trouwens niet te nat, naja hoe ik kan aanvoelen aan de grond. Is het dan aan te raden dat ik dan eventjes met alleen kraanwater, water ga geven?

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ik weeg de potten altijd voor en na het wateren en maak gebruik van een tensiometer als second opinion. Daarom, ik heb nooit gebruik gemaakt van smartpotten / airpotten etc.. Ik gebruik standaard kweek potten met drainage holes.
          Ik zou zelf wel alleen water geven nu, 1 x geen voeding in ieder geval en daarna langzaam weer opbouwen aangezien het om bio voeding gaat. En het verlagen van de ph waarde zou ik wel doen. 6/6.5
      Bezig...
      X