Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over Scroggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over Scroggen

    Korting op 420shop
    Ik heb hier wat vragen over Scroggen.
    Als anderen die ook hebben, hier posten, is mooi alles bij elkaar


    - Maakt het veel uit welke wiet soort je kweekt, waarbij niet speciaal staat geschreven, dat ze geschikt zijn voor scrogg kweek?
    Ik wil denk ik beginnen met Northern lights.

    - Op welke hoogte begin je met het scroggen?

    - Levert Scroggen altijd meer gram cannabis op, dan wanneer je dit niet zou doen?

    #2
    Zoek anders eens tussen de kweekverslagen naar scoggen? Ik heb er oa eentje staan met een halfpipe. Daarom doen we het voor een stuk, om mensen op weg te helpen die ook willen scroggen. Ik moet wel zeggen, de zoekfunctie suckt balls. Ik vind niet eens men eigen kweekverslag terug en daar stond sowieso scrog in de titel.

    Comment


      #3
      Hoef je bij het scroggen, alleen de cannabis plant(en) door het gaas heen doen, en dat die dan automatisch er tussendoor gaat groeien in de breedte?

      Comment


        #4
        beowulf Is Scroggen eigenlijk altijd zinvol?
        Hier een foto toegevoegd, van eentje op DWC zonder scroggen.
        Zou die groter kunnen zijn geworden inclusief scroggen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          jaja weet oud bericht maar wtf wat is dat voor monster hehe

        #5
        Ik vraag mij wel af, hoe die plant staande is gebleven.
        De toppen hangen ook niet.

        Iemand een idee?

        Comment


          #6
          Dat regelt de plant, die verstevigd zichzelf dusdanig zodat ie niet omvalt. Wat is natuur toch wen mooi iets !

          Daarover gesproken, in de natuur draait de zon over de plant dus de kerstboomvorm is ideaal. In je binnentuin hangt de lamp op 1 plek en het licht dringt niet zo diep door als de zon. Als je nu d.m.v. een scrog alle toppen op gelijke hoogte houdt dan krijgt de plant overal hetzelfde licht wat resulteert in meer opbrengst. Kleine topjes die normaal onderaan minder licht zouden krijgen, krijgen nu net zoveel licht als de toppen boven in de plant.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Dat is inderdaad ideaal van de natuur.
            Maar als die plant op de foto zou zijn gescroggd, zou die dan meer cannabis hebben opgeleverd?

            Klopt het dat scroggen met een haze plant lastiger gaat, omdat die minder buigzaam lijken te zijn?

          #7
          1 of 2 afgewerkte scrog kweekverslagen lezen en al je vragen zijn beantwoord... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...onder-600-watt

          Ik moest er wel achter gaan zoeken,

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            je zou een link naar je kweekverslagen in je signature kunnen zetten

          #8
          Je mag bij toppen die boven het scroggnet komen deze buigen of knakken zodat andere lagere takken hoger komen?

          Is scroggen zinvol als ik 1 grote cannabis plant wilt kweken op 55 liter hydro?

          Comment


            #9
            QnQ Wellicht dat jij het weet.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Alles over hoe ik scrog staat in m'n eerste 2 kweekverslagen hier

            #10
            Kunt ge effe 5 minuten zelf nadenken, want zo moeilijk is dat echt niet om daar een antwoord op te verzinnen. Je kan bijna niet anders met 1 plant dan te gaan scroggen...

            Comment


              #11
              beowulf Oke dan wordt het scroggen.
              Het moet een licht scrognet worden.

              Ik wil de gehele vierkante meter hiermee bedekken.
              Maar dat moet rusten op de kweekkast Bonanza 600.
              Hiervoor heb ik nog geen kant-en-klaar scrognet voor gevonden.

              Comment


                #12
                beowulf Op welke hoogte zou jij gaan scroggen, als je 1 hele grote cannabis plant wilt kweken op dwc?
                Hoogte van de kast is 176 cm, met 1 vierkante meter kweek oppervlak.

                Comment


                  #13
                  Heb je nu al een scrog kweekverslag bekeken? Top ze rond week 4 en bekijk dan hoe het gaat en laat dan het net zakken tot waar het past. Op welke hoogte speelt geen rol. Dit is iets waar je aan moet beginnen en dan lossen die problemen zichzelf op. En ideaal is dan effe om te bekijken hoe een ander dat gedaan heeft. Hmm, waar zou dat kunnen? Mss in de kweekverslagen?

                  Comment


                    #14
                    Ben een aantal kweekverslagen aan het lezen.
                    Dat toppen is erg belangrijk, anders krijg je nooit een mooi oppervlak met het scroggen.

                    Iemand tips voor het toppen?

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Wachten tot ze groot genoeg is en dan knip je er een stuk vanaf.

                    #15
                    Ik zie zojuist dit filmpje, waar je bij de 3de node al gaat toppen:
                    https://youtu.be/Dw_YZVF-OAM

                    Deze techniek lijkt mij geschikt voor maar 41,5 cm hoogte om te groeien.
                    Meer ruimte heb ik niet, als ik de 600 watt lamp 60 cm boven de plant plaats.

                    Alleen wil ik het kweken op 1 Alien Bubbler 55 liter dwc, en weet niet waar ik de touwtjes/ijzerdraad dan aan moet bevestigen, om de plant te sturen.
                    Iemand suggesties?

                    Comment

                    Bezig...
                    X