Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek jonge plantjes gaan langzaam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek jonge plantjes gaan langzaam

    Korting op 420shop
    hallo iedereen, ik heb hier al eerder goed advies gekregen dus ik dacht laat ik maar eens een update plaatsen en kijken of iemand weet waarom mijn autoflowertjes een beetje langzaam lijken te gaan.

    over mijn kweek : 60x60x150 tentje met een 140 watt G-led lamp er in die hangt nu zon 65 cm boven de plantjes met een 18/6 lichtschema en ik hou het rond de 21 - 26 graden in de tent , LV was zon 60 - 70 % tot gister mijn luchtbevochtiger kapot ging dus nu zon 45 - 50 %. 2x pineapple express auto (g13 seeds) en 2x blueberry auto (dutch passion) en ze zijn nu ongeveer 9 dagen boven de grond en de blaadjes zien er niet echt slecht uit ofso alleen rechts boven heeft een beetje rare vorm blaadjes, maar ik vind dat ze toch best langzaam gaan vergeleken met anderen en mij vorige kweek ( eigelijk was dat de eerste maar mislukt door te veel water) als ik daar de fotos terug kijk lijken die zelfs iets sneller te zijn gegaan na de zelvde tijd. ik wil er vroeg bij zijn als ik iets niet goed doe dus vandaar dat ik hier toch maar weer een update plaats hopelijk kan iemand mij laten weten of het normaal is hoe ze nu gaan. ohja en ik gebruik plagron alga promix onbemeste natuurlijke grond ( zelf denk ik stiekem dat het daar aan kan liggen ) is het beter om toch cocos te gebruiken ? of misschien een mix van beide ?of iets anders natuurlijk.. want dan weet ik het voor de volgende keer

    alle tips zijn zeer welkom !
    Attached Files

    #2
    Omschrijving van je 'lamp' eens lezen.

    30 tm 60cm boven de kop van de plant.

    Dus... Lamp zo een 30cm lager hangen en kijken wat het doet.

    Reken geen kilo's wiet van een werkelijk verbruik van een 90 lamp.

    Ps: als je dit doet zullen je dames ook meer gaan drinken, let hier op.

    Succes

    Comment


      #3
      ik heb het gelezen maar ik heb express hem iets hoger gehangen omdat ze zo jong zijn , vorige keer had ik hem op zon 45 cm hangen en toen begon ik de kartel puntjes van de blaadjes omhoog gingen staan dus dat was te laag maar goed ik zal toch toch dan maar eens de lamp iets omlaag doen zon 5 cm eerst proberen kijken wat ze doen als het goed gaat probeer ik weer iets lager , thx voor advies !

      ps: hoe erg is zon achterstand? als er daardoor minder groei tijd over is en het niet veel meer gaat worden begin ik liever gelijk goed dus overnieuw of is dit niet nodig ? zou je gewoon doorgaan ?
      Last edited by Edmeister; 2 May 2018, 20:54.

      Comment


        #4
        Heb je op de site van Plagron de gebruiksaanwijzing van die grond gelezen ? [Link]

        De verlichting kun je ook rustig op 20/4 zetten, of zelfs 22/2 daar profiteren autoflowers alleen maar van.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X