Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermas of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermas of niet?

    Korting op 420shop
    Hallo collega kwekers!!

    Dit is mijn eerste kweek.
    Begonnen met 5x Skunk xl van RQS ..
    Verdere setup:
    Tent 100x100x180
    Medium= cocos
    19L stoffen potten
    Atami b'cuzz coco start kit
    Voorgroei TL
    Voorgroei HPS 250
    Bloei HPS 600
    Afzuiging=prima klima kombo kit 400m3 + sonoconnect

    Ik heb een scrog geprobeerd en voor de eerste keer ben ik redelijk tevreden.
    De planten zijn wel iets teveel gestrekt na 12/12.
    In bloeiweek 1 heb ik ook helaas een herma ontdekt, deze uiteraard verwijderd..
    De 4 overgebleven planten staan nu in bloei week 6. Nou twijfel ik een beetje of mijn planten wel 100% vrouwelijk zijn.

    Ik zal wat fotos toevoegen en ik hoor heel graag jullie mening. Alle tips zijn welkom!

    Bedankt alvast!











    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hier nog een foto

    Gr
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      ik zie niet wat je bedoelt, maar kan aan mij liggen, foto is ook een beetje vaag...
      zoek ff op 'herma' met de zoekfunctie, lees de eerst tien draadjes en dan heb je een goed beeld van hoe ballen/bananen er uitzien.

      Comment


        #4
        Voor bloeiweek 6 zijn ze wat mager, bedoel je misschien week 6 dat ze op 12/12 staan ?
        Herma zie ik niet, dat ding op de 1e foto lijkt een calyx, maar het is moeilijk te zien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5


          Bedankt voor de reacties!

          Excuses voor de fotos zal proberen duidelijkere te uploaden. Helaas kan ik niet meer dan 1 foto uploaden, zonder membership. Zal straks kijken om dit te veranderen.

          Ze staan nu idd 6 weken op 12/12, de eerste "pruikjes" waren zichtbaar na ong 6-7 dagen.

          Dat het moeilijk te bepalen is of het een herma is op de foto, begrijp ik!

          Aangezien ik in de groeiperiode wel wat stress heb veroorzaakt lopen de planten een beetje achter.. Vooral met de temp en verlichting ben ik een beetje zoekende geweest, aangezien in nul ervaring heb.. Heb wel al veel geleerd van mijn gemaakte fouten!

          Op de stammen en in de oksels zie ik eigenlijk alleen maar calyxen. Maar ik had gelezen dat het ook zo kan zijn dat in de toppen zaden gaan groeien. En juist hier weet mijn onervaren oog niet of het nou 100% vrouw is of toch een herma. Als dat laatste het geval is dan heb ik dikke pech en zijn alle planten herma. Want ik zie geen verschil tussen de toppen. Hetgeen wat ik een beetje mis, is de "zwellingen" in toppen (hoop dat je begrijot wat ik bedoel) heb veel boeiharen en toppen zijn erg groen van binnen.

          En wat zouden jullie doen met een tent vol hermas? Afbloeien en hash maken of verlies nemen en nieuwe poging.

          Mvg
          TruSpliffman








          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6


            Hier nog een foto van het geheel..
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Aight, dan zit je in week 4 bloei ongeveer, dat scheelt alvast wat en is wel belangrijk voor de soort voeding die je geeft. (groei/bloei)
              Dat aandikken gaat komende 4-5 weken plaatsvinden.
              Misschien is het inderdaad handiger om zelf even wat topics over herma's te zoeken om te vergelijken.
              Ik zie in ieder geval geen kenmerken op de foto's.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8


                QnQ oke oke rondom week 4 klinkt beter, dat scheelt idd al wat haha!
                Ik heb al heel wat gelezen over hermas voordat ik mijn probleem op het forum wou gooien, maar ik kon mezelf niet overtuigen dat ze werkelijk 100% vrouw zijn.

                En wat bedoel je met voeding groei/ bloei?
                Ik gebruik atami b'cuzz coco start kit.
                Zou alles in moeten zitten voor 1 ronde voor 1m2. Volg in grote lijnen het kweekschema van atami maar kom vanwege mijn langere voorgroeiperiode niet uit daarmee.
                Geef momenteel:
                A+B 2ml/L
                Atazyme
                Coco blossom stimulator 1ml/L
                Builder liquid 0,5ml/L

                Ec=1,6 ph=5,8-6,0

                Is het raadzaam om altijd voeding mee te geven als de dames dorst hebben? Of om en om afgezuurd water? Heb namelijk niet het idee dat er tekorten zijn. Blad is redelijk donker en geen vlekken, punten of krullen, nergens..

                Alvast bedankt voor je input!




                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Met kokos mag/moet je bij elke waterbeurt voeding toevoegen omdat echte kokos een leeg medium is.
                  Als het zo warm is als afgelopen week mag je rustig wat minder voeding erin doen, omdat ze veel meer drinken, anders wordt het teveel.
                  En zolang je ze er goed uit vind zien, ben je goed bezig, dus lekker doorgaan met wat je doet.

                  Je kunt meer foto's tegelijk uppen als je de knop voor attachments gebruikt
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Kijk hier ff: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en/44573-herma

                    De laatste foto in bovenstaand draadje is waar je naar moet zoeken als je bang bent voor 'bananen' in je toppen, oftewel meeldraden die uit calyxen komen.

                    (ik ga ervan uit dat je mannelijke 'ballen' inmiddels wel kunt herkennen https://www.jointjedraaien.nl/wietfo.../1328359-herma).

                    Comment

                    Bezig...
                    X