Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhouding aantal planten < > oogst ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verhouding aantal planten < > oogst ?

    Korting op 420shop
    Bij deze vast een domme beginnersvraag:

    Oogst je met 5 planten in een kast van 1m2 net zoveel als bijv. 9 planten?
    Wat raden jullie aan voor een bonanza g kit 1m2? 5 planten of meer.

    #2
    Kan iemand mij hier meer over vertellen?

    Comment


      #3
      Hoe meer planten hoe korter je de groeiperiode laat zijn. Daardoor is de oogst per plant minder wanneer je veel planten hebt staan, maar je kan wel eerder (en vaker) oogsten. Vijf planten top je een paar keer en ga je misschien scroggen voor meerdere toppen. Bij 16 planten zet je ze na 2-3 weken in bloei en krijgt elke plant 1 top. Veel planten kost natuurlijk wel meer zaad, dat kan een flinke kostenpost zijn.

      Comment


        #4
        Oke duidelijk, thnx!

        Comment


          #5
          Tis niet dat we daar al 100 keer of meer op geantwoord hebben, vandaar geen reacties meer. Mss best even wat algemene topics doorbladeren, dat helpt doorgaans om al die beginnersvragen op te lossen. Of je leest wat kweekverslagen, dan kan je ook zelf al snel die conclusies trekken.

          Comment


            #6
            Ik heb een hoop algemene topics gelezen, daar vind je ook niet alle antwoorden! Daarnaast heb ik er geen topic van gemaakt maar stelde ik deze vraag in een al bestaand forum.

            Comment


              #7
              Ik heb je vraag een eigen topic gegeven omdat je die in een ander, wat ouder topic stelde dat ergens anders over ging.

              Hoeveel planten er op een vierkante meter passen is niet zo moeilijk te vinden toch ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Nee hoeveel er op een 1m2 passen niet maar ik vroeg me af of de opbrengst met 9 planten hoger zo zijn dan met 5.. op hetzelfde oppervlak.
                Bedankt voor het aanmaken van een topic!

                Comment


                  #9
                  Het resultaat is niet afhankelijk van het aantal planten.
                  De verlichting, de wortelruimte, het klimaat en de groeitijd spelen een veel grotere rol.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Het antwoord zit eigenlijk al in de vraag. Op hetzelfde oppervlak. Of er dat nu 1 of of 49, ze vullen hetzelfde opp.

                    Comment


                      #11
                      Oke duidelijk, bedankt!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X