Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel water na ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel water na ontkiemen

    Korting op 420shop
    Goeie avond,

    Ik ben net gestart met het kweken van een wietplant en zit al meteen met een vraagje. Heb dus mijn zaadjes ontkiemt in een glas water en ze vervolgens in kleine potjes gestoken om ze te laten voorgroeien. Nadat ze wat uit de grond gekomen zijn zou ik ze onder een lamp zetten van 150watt en daarna buiten in volle grond zetten. Nu staan ze op de vensterbank. Het probleem die ik nu heb is dat in niet weet hoeveel water ik ze moet geven. Ik deed altijd water op met een spuitfles (5x spuiten) en dan is de oppervlakte wel even nat maar erg diep gaat het wel niet. Ook is de aarde terug droog na 3u . Moet ik ze meer water geven door bijvoorbeeld een glas in te gieten zodat er een stuk meer in zit of is het normaal dat de aarde een dag zeer droog blijft? Hopelijk kan iemand me helpen! De zaadjes zijn trouwens maar net ontkiemt


    thanks,

    #2
    hallo,

    mijn plantje van 3 weken staat sinds eergisteren buiten in een 60liter pot.

    ik gaf mijn plantje eerst 2ml /dag
    daarna 5ml /dag
    daarna 10 ml /dag
    en daarna 15ml /dag
    nu dat ze in een 60liter pot staat geef ik haar 250ml water per dag.

    je moet de plant leren lezen..slap hangende blaadjes----> meer water

    droge aarde is goed voor een zaailing...omdat je haar weinig water geeft gaat de plant zelf moeten zoeken naar water ----> meer wortels
    zorg wel dat je ph waarde rond de 6 is. (geen voeding geven)

    niet sproeien met een spuitfles. anders komt het op je blaadjes en zullen verbranden door de lamp ( druppels water op blad is hetzelfde als een vergrootglas). ik gebruik gewoon een spuit ( kan je kopen bij de apotheker )

    good luck met je kweek !!!
    Last edited by Anthony997; 22 May 2018, 17:20.

    Comment


    • Treviaf
      Treviaf commented
      Editing a comment
      Bedankt voor het antwoord! Is nog geen zaailing maar zie al het zaadje naar boven komen. Zal uw stapjes volgen! Bedankt!

    #3
    Persoonlijk heb ik dat hele milliliter gedoe nooit echt begrepen. Kijk gewoon naar hoe de grond eruit ziet. Je leert dan vanzelf wel inschatten hoeveel het nodig heeft.
    Ik denk dat het door je water af te meten alleen maar moeilijker maakt voor jezelf.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4

      Comment


        #5
        Potjes zijn inderdaad heel klein. Wilde ze voorgroeien omdat ze uiteindelijk in volle grond moeten staan en wat last kunnen hebben van (Hopelijk niet) de natuur die rondom staat. Ze staan nu op de vensterbank, misschien moet ik ze daar houden ipv de lamp? Ben ook niet altijd thuis dus moet ik nog voor een systeem kijken die de lamp op een bepaalde tijd laat uitvallen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          en als je water geeft niet dichtbij de zaailing maar errond dichtbij de rand van je potjes zodat de wortels wat werk hebben en niet rotten van teveel water

          Comment


            #7
            2 ml water geven? 5 ml water geven?

            Gewoon inwateren met 10% van de inhoud van de pot en even een dag of 5 met rust laten.

            Comment


            • Anthony997
              Anthony997 commented
              Editing a comment
              Mijn plant van 3 weken zijn al halve struiken door die milliliters water !

            • fitnessfreakK2
              fitnessfreakK2 commented
              Editing a comment
              Als je er zelf in gelooft is het toch prima. En struiken van 3wkn oud wil ik wel eens zien dan.

            #8
            Begin met 3 theelepeltjes.
            Na 3 dagen maak je er 5 theelepeltjes van.
            Dag 5 2 eetlepels.
            Dag 9 5 eetlepels
            Vanaf dag 13 neem je zo'n roze gietertje van de action en dan geef je elke 5 dagen een streepje meer nadat je met de onderste begonnen bent.

            suc6
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Zo'n roze gietertje is een vereiste voor elke kweker. Ik heb er twee extra gekocht. Voor het geval dat.

            #9
            Vergeet niet een roze zwembandje er bij te leggen dan verzuipen ze zeer zeker niet.Pas je op buiten met de wiilde natuur en ze vreemde beesten als je ze in volle grond gaat zetten
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X