Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vochtmeter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vochtmeter

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ben net nieuw op dit forum en ben een absolute beginner wat kweken betreft. Nu ben ik bezig aan mijn eerste buitenkweek (White widow autoflower).

    Ik kweek op aarde. Nu heb ik mij een vochtmetertje aangeschaft (zie foto) en mijn vraag was dus of iemand weet welke waarde nu optimaal is om af te lezen voor een wietplant.

    Alvast bedankt!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik vrees dat dit apparaatje niet veel goeds zal doen. Chinese zooi, velen waaronder ik hebben deze ooit gekocht en werkte niet.

    Comment


    • AnonDeceptions
      AnonDeceptions commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je antwoord, hier vreesde ik ook al voor! Nu ja, gewoon voelen met de vinger in de grond vind ik ook geen probleem, alleen weet ik de definitie “vochtig” niet zo goed te plaatsen :p, proberen dan maar!

    #3
    hier ook slechte ervaring mee...
    na 2 weken in de vuilbak.
    na het water geven staat er nog steeds DRY
    Je aarde moet al bijna modder zijn voor dat dat ding op WET staat...
    gewoon een klein kuiltje graven, als je ziet dat de aarde droog is, water geven, anders niks mee doen.

    succes met je kweek.

    Comment


      #4
      Een wietplant staat liever niet te nat, dan groeien ze langzamer.
      Dus, giet water bij je plant tot ze goed staan, niet te droog, maar zeker niet te nat.
      Steek de meter in de grond en zet een streepje waar de wijzer staat.
      Je weet nu wat optimaal is, dus als de meter lager staat, zijn ze droger, en als-ie hoger staat dan staan ze te nat.

      De waardes op de meter zelf kloppen misschien niet, dus die moet je niet gebruiken, maar als indicator werkt het wel.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Thanks guys! Ga het zo proberen doen dan!

        bedankt voor de snelle reacties



        Comment


          #6
          Meter blijft heel vaak hangen dus als indicator werkt het vaak ook niet, spreek uit eigen ervaring.
          Ongeveer het zelfde als je hem in de vrieskist stopt of op de bq. legt.
          Ps.
          Geeft de meter 7 aan dan zal dat overal zijn, zelfs in het ijs van de noordpool.
          Of in de zee van Bonaire..........( nat droog, blijft altijd vaak op dezelfde stand staan)

          Last edited by Ipie; 7 June 2018, 22:23.

          Comment


            #7
            Eigenlijk zet ge best is eentje teveel en die geeft ge dan teveel water. Dan ziet ge hoe die bladeren bol gaan staan, hoe de groei achteruit gaat. Hoe ze gaan hangen. Zo leert ge wat uwe plant doet en zijn uw ogen uw meter. En dan liefst geen autoflower, maar een reguliere. Dan hebt ge nog een maand of 2 om die fouten recht te trekken.

            En dingen als een vinger in de grond steken da werkt ni. Dat water loopt weg en sommige delen zijn nat, sommige droog. Enkel als het regent wordt alles even nat. Dus voort zelfde geld steekt ge uwe vinger in zo'n droge plek en denkt ge dat die water nodig heeft. Beschadigt ge enkel wat wortels mee. Je moet maar is een plant water geven en dan een half uurtje later de kluit uit de pot trekken.

            Comment

            Bezig...
            X