Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower voor Buiten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower voor Buiten.

    Korting op 420shop

    #2
    Dan heb je niet heel goed gezocht denk ik, maar het kan ook heel verwarrend zijn alle verschillende informatie weet ik uit ervaring.

    ik heb ook niet veel ervaring maar wat ik weet zou ik even met je delen

    maar er zijn bepaalde zaden sites waar je kan selecteren op voor indoor of outdoor of beide.

    Maar om te beginnen na het ontkiemen van een autoflower kan je het beste het gelijk in een grote pot doen (met medium natuurlijk), want van overpotten houden autoflowers niet zo. Er zijn er die daar wat minder last van hebben maar daar ben ik nog niet mee bekend dus kan je daar niks over adviseren.

    over het gelijk naar buiten dat is bij mij goed gegaan maar het kan nadelen hebben maar die heb ik niet ondervinden.

    en hoe groot de pot moet zijn dat is geheel aan jou je kan ze ook in de volle grond zetten, dus alles daartussen is prima. Ik zelf heb 11 en 25liter potten en daar gaat ook goed.

    over aarde wat ik vooral gelezen en gehoord heb is dat autoflowers een luchtig medium nog hebben en aangezien alleen cocos veel gedoe is(mijn mening van beginnend kweker) heb ik Plagron cocos en potgrond 50/50

    en over voeding had ik laatst in een ander artikel gelezen dat bloeivoeding een afrader is wel bloeivoeding. Maar je moet niet vergeten dat er als je potgrond gebruikt er ook voeding inzit meestal voor 6/8 weken. Ik heb ook weleens gelezen dat je bij autoflowers maar de helft van het geadviseerde voeding moet geven maar ik zelf kijk altijd waarvan ik denk dat ze nodig hebben. En het verplaatsen ik die voor de helft op het balkon en de andere helft voor het raam ivm draaien van de zon en dat gaat prima.

    ik zoek het topic over voeding even dan Edit ik zo even de post

    Comment


      #3
      Hoi smoker,

      Ik heb voor mezelf een kleine newbie "buiten autoflower" handleiding geschreven voor volgend jaar (dit jaar is de kweek al bezig).
      Misschien is hij voor jou ook nuttig. Als er fouten in zitten (ik begin zelf pas) hoop ik dat anderen ze er uit halen. . Het idee is dat je kan starten met een eenvoudig bezoek aan je tuincentrum. De informatie heb ik bijeengesprokkeld uit het forum en andere sites. Disclaimer: dit is 1 manier om het te doen, andere mensen werken op andere manieren die even goed of misschien beter zullen werken. Ook geen garantie op succes.

      Pot
      • 12-15L, groter mag altijd. Max 20L. Een zwarte speciekuip of emmer kan je makkelijk bij een bouwcentrum of dergelijke vinden.
      • Zwarte kunststof (alleszins niet lichtdoorlatend, wortels zouden niet van licht houden)
      • Genoeg gaten in bodem, zodat overtollig water weg kan
      • Vierkant of rond: maakt niet uit

      Algemeen
      • Geen hydrokorrels of ander "hulpmiddel"gebruiken, altijd 100% grond gebruiken.
      • Pot steeds vullen tot de bovenrand van de pot. De grond zal door het water geven nog zakken.
      • Start tussen 15 mei en 15 juni (ten laatste!), dan kan je oogsten in augustus/september
      • Geef de pot/plant een vaste plaats, niet constant verplaatsten (enkel bij noodweer of te heet)
      • Temperatuur 's nachts niet onder 15 graden, te heet buiten is ook niet goed, zeker zolang de plant een zaailing is.
      • Geef regenwater of kraantjeswater dat een dag heeft gestaan (d.i. om eventuele chloor te laten verdampen). Als je kraantjeswater gebruikt moet je er zeker van zijn dat de ph niet te hoog is, dus afmeten met een ph meter.

      Keuzes:
      • We kweken in potten, buiten.
      • We zaaien het zaadje rechtsreeks in de pot (alternatief: voorkiemen a.d.h.v. bv. glas of koffiefilter)
      • Er wordt niet verpot, er wordt direct in de eindpot gezaaid.
      • Gebruikte grond is een combinatie van universele potgrond, zaai- en stekgrond en perliet (allen te vinden in een tuincentrum). Hoe te gebruiken lees je verder.

      Stappen
        1. Waarom zaai- en stekgrond? Zaai- en stek grond bevat minder voedingsstoffen dan univ. potgrond. Univ. potgrond bevat te veel voedingsstoffen voor het zaadje/zaailing, waardoor de groei vertraagd kan worden.
        2. Waaron nog niet opnieuw begieten? Bij een te natte grond zal een gekiemde zaadje/zaailing geen moeite doen om zijn wortels te doen groeien op zoek naar water.
      1. Prik in het midden van de pot, in de zaai- en stekaarde, a.d.h.v. een tandenstoker een gaatje van een halve cm diep.
      2. Steek hierin het zaadje. (optioneel: met de puntige kant naar beneden. De platte kant (waar een subtiel kuiltje waar te nemen is) dus naar boven. Als hij op z'n zij ligt kan je a.d.h.v. de prikker het zaadje goed krijgen. Uit de puntige kant komt de wortel, zo kan ie direct naar beneden groeien).
      3. Bestrooi het zaadje met een klein beetje grond.
      4. Benevel nu de zone waar je gezaaid hebt, ong. een cirkel van 10cm over het zaadje. De grond moet lichtjes nat zijn, maar niet doorweekt.
      5. Bedek de nu natte/vochtige zone met een plastieken koepeltje (bv. afgesneden bovenkant van een PET fles). Dit behoudt de vochtigheid die het zaadje nodig heeft om te ontkiemen.
      6. Plaats de pot binnen, in een ruimte met een constante temperatuur van 20-25 graden. Sommige kwekers laten hun pot tijdens het ontkiemen in het donker, andere niet. Gezien het zaadje met grond bedekt is lijkt me dit niet nodig. Ik zou er enkel op letten dat de wortel niet bloot kan komen te staan tijdens het ontkiemen, dus het zaadje niet te ondiep planten (0,5 cm is genoeg).
      7. Benevel een paar keer per dag: bv. 's ochtends voor je gaat werken, als je thuiskomt van het werk, voor het slapengaan. Zorg ervoor dat de zone rond het zaadje steeds vochtig blijft, maar niet te nat.
      8. Als het goed is komt er na een paar dagen een kopje piepen. Dit kan echter tot 7 dagen duren. Vanaf nu is je gekiemde zaad een zaailing.
      9. Wanneer de zaailing +/- 2-3 cm groot is haal je de koepel er af en zet je hem buiten op een plaatsje in de schaduw waar de regen er niet aan kan. Te veel regen/water zal de zaailing ontmoedigen om wortels te ontwikkelen. Te veel zon kan de zaailing verbranden.
      10. Houdt de zone rond de zaailing vochtig (dus niet zeiknat) tot de het eerste paar heel kleine, geribbelde blaadjes te zien is.
      11. De scheut/zaaling zal nu wortels ontwikkelen op zoek gaan naar het water dan in de universele potgrond. Eventueel kan je lichtjes bijsproeien bij te droge weersomstandigheden.

      Volgende stappen:
      1. Door het inwateren moet je de komende 7 dagen geen water meer geven, tenzij de buitenomstandigheden de aarde te snel doen drogen: wind en/of warmte/zon. Dan kan je een beetje bijsproeien. Als de blaadjes begint te hangen kan je ook wat water geven. Noteer dat 's avonds/'s nachts de blaadjes sowieso gaan hangen omdat de plant gaat slapen, dus dit telt niet mee.
      2. Na de 7 dagen, beetje bij beetje water geven. Hou er rekening bij dat een zaailing een minimale hoeveelheid water nodig heeft - de plant is immers nog miniscuul klein en kan dus sowieso niet veel water opnemen. Geef dus gevoelsmatig een hoeveelheid water in functie van de grootte van de plant. Of wanneer de blaadjes gaan hangen.
      3. Water geven doe je altijd rond de zaailing, nooit op de bladeren of tegen de stam.
      4. Hoe groter de zaailing wordt, hoe verder wag van de stam je moet bewateren. Hoe ver is ook een beetje op gevoel.

      Comment


      • Netbezig
        Netbezig commented
        Editing a comment
        Deze stappen volg ik ook

      #4
      Lees gewoon de kweekverslagen bij buiten wiet kweken
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Eigenlijk is mijn manier de beste maar dat durf ik hier niet te zeggen maar zoek op belladonna
        God was never on your side..

        Comment

        Bezig...
        X