Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOS Autoflowers! Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SOS Autoflowers! Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Beste heren
    Ook ik ben begonnen met deze prachtige hobby.

    Er staan 5 white widow autoflowers in de tent die nog 4 weken te gaan hebben.
    Nu maak ik me aardig druk over, de onderste bladeren en zijbladeren zijn allemaal aan het hangen en vergelen.
    De overige bladeren zijn diepgroen en hier en daar wat verbrand.

    Ik heb een stomme fout begaan door op een lightmix te kweken. Het is misschien wel ideaal voor autoflowers maar ik wist niet hoeveel voeding hier inzat en ben dus met mijn bio green starter kit gaan knooien na 2 weken. Het volledige pakket met 9 flesjes. Als het aan mij lag gebruikte ik een simpel bloeimiddel maar deze kreeg ik gratis bij de tent.

    Zoals jullie zien op de foto ziet de rechter plant er stukken mooier uit. Deze staat in welkoop universele kwekers grond en hier heb ik 4 weken niks aan gedaan. Er zijn een hoop dingen die ik nu al geleerd heb, en hoop ik volgende keer beter gaan, maar hebben jullie tips om de schade nog te beperken? Zijblaadjes zijn diepgroen en krullen naar beneden waarna ze later afsterven. Teveel water lijkt het me niet ivbm lightmix en drainage. Zodra ik ook maar iets water onderuit de pot zie komen geef ik niks meer voor 2 dagen.

    Ik hoop er nog 60 gram vanaf te halen onder een 250w hps, zodat ik kan roken tot de volgende klaar is na 56 dagen, maar heb mijn twijfels over of de plant de bloeifase wel eens doorkomt, want ik heb onderin toch al aardig wat bladeren weg moeten halen. HPS hangt nu op 2 meter, de planten zijn ong 1,60 hoog en volgroeid door dat ik ze in de groeifase al teveel voeding door de strot douwde.
    Hier de foto van de bladeren onderin https://i.imgur.com/Ny72ZHl.jpg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Is geen schande hoor!

    Iedereen is zo begonnen en vaak met de intentie om ze vol te proppen met voeding.
    Negen flesjes nog wel, en allemaal ergens goed voor zei de verkoper?
    Die bloeifase zie ik ze wel door komen maar ze hebben een flinke tik gehad!
    Het probleem is dat het afjes zijn en geen tijd meer hebben voor herstel....

    week zelf al vele jaren afjes met grond van de supermarkt.
    Eerste zes weken zit er voldoende voeding in de grond om ze groot te laten worden.
    Geef geen voeding tot aan de bloei en dan biologische tomaten voeding werkt prima!
    Blijf je volgen, houd je ons op de hoogte?


    Succes!!

    Comment


    • Krueg3r
      Krueg3r commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reactie
      6 weken jaah ?

      Ik zit nu 4 weken zonder (welkoop kwekersgrond) en merk dat de onderste bladeren gelig worden en gaan hangen, verder ziet hij er zeer mooi uit. Betekend dit dat ze wel wat kunnen gebruiken?
      Simpele info hou ik van, en lees overal andere informatie over de aanwezige voeding.
      Ook weet ik niet of ik nou beter welkoop universele grond of welkoop kwekers grond kan halen volgende ronde.

      Dus volledig laten volgroeien kan dus met universele grond, ondanks ze al staan te bloeien? En als tomaten voeding goed werkt moet ik hier maar eens een flesje van halen, kan je naar jouw ervaring gewoon de hoeveelheid geven die op het flesje staat?

      Btw ik zie nu al 3 dagen bijna geen verschil in de topjes, eerder zag ik duidelijk verschil als ik elke ochtend de tent open deed. Kan dit kloppen? Zijn de planten zich aan het voorbereiden op de bloeifase nu de voorbloei erop zit?

      PS inderdaad is het geen schande. Ik heb mij zo goed mogelijk ingelezen maar toch sla ik mezelf op mn kop omdat ik beter had moeten weten. Vanaf nu even geen lightmix en geavanceerde voeding totdat ik 5 autoflowers volledig onder de knie heb !
      Last edited by Krueg3r; 15 June 2018, 11:38.

    #3
    Universele grond vind ik eigenlijk het beste zoals veel mensen hier.
    Voeding kan ik niets over zeggen, weet niet wat je toegevoegd hebt...?
    Grond? Gewoon universele pot grond bij de Jumbo, AH enz. werkt prima!

    Ja, die voeding toevoegen wat erop staat geen probleem, ''alleen'''weet ik niet
    wat je er allemaal mee gedaan hebt en kan het hier vandaan niet zien.......
    Dus, zal daar maar even voorzichtig mee zijn, afjes blijven onkruid en hebben niet veel nodig.

    Oja, die 60 gram kan niemand voorspellen, blijft gissen dus afwachten maar!

    We horen weer hopelijk!

    Comment


    • Krueg3r
      Krueg3r commented
      Editing a comment
      Hey Ipie ik heb je advies opgevolgd en tomaten voeding gehaald bij de Welkoop

      Het betreft EcoStyle Moestuin Potager met een samenstelling van 2.7% stikstof 1.3% fosfor en 5.9% kalium.
      Hopen dat deze voldoet. Er staat 1x per week 10 ml toevoegen bij een enkele waterbeurt.
      Idee was om deze pas te gebruiken na 5 weken. Dus ongeveer wanneer de voorbloei erop ziot en tichromen beginnen te vormen.

      BTW Ik merk nu dat de bloeiharen van de meest verbrandde plant al bruin geworden zijn, ik hoop niet dat dit toprot word.
      Ik ben voor nu volledig gestopt met voeden met deze ronde, maar wat vind je van m'n plan voor volgende keer?

    #4

    Comment


    • Krueg3r
      Krueg3r commented
      Editing a comment
      Ik heb ze met pijn in mn hart omgehakt vandaag. De bladeren waren too far gone.
      Nieuwe zaadjes besteld, ditmaal geen autoflowers maar de normale white widow van wiezaadjes huismerk.

      Wil er 4 neerzetten in de 1x1x2 tent. en dan lekker lang laten groeien (zo'n 4-5 weken)
      4x 11 liter potten die ik helemaal volgooi tot de top met welkoop grond.
      Niet voeden gedurende groei omdat nu duidelijk is dat ze die goed doorkomen, en bij afro pruikjes pas lichtjes beginnen met tomatenvoeding.

      Het gevoel dat ik momenteel op niks zit te wachten werd me te erg en nu is het tijd voor een nieuwe ronde

      Aandachtspunten voor deze ronde :
      - Inwateren met 2L en voorlopig niet meer aanzitten, eerste 2 weken komen ze wel door.
      - Zaadje rechtstreeks in de grond ontkiemen.
      - Kiempjes laten wennen aan de omgeving voor je een HPS in hun gezicht duwt.
      - Ventilator niet op de jonge plantjes.
      - Niet teveel water, ik ga vanaf nu gewoon om de 2 dagen geven

    #5
    Ach wat jammer nou!
    Geen geduld om het af te wachten?
    Had toch best nog wel wat kunnen worden toch?

    Comment


      #6
      Klopt maar ik kon het de planten niet aandoen. Ze begonnen te krullen en zagen er niet mooi uit, de topjes waren kleiner dan de 5e plant die 2 weken achter liep. Die staat er nog

      Geleerd van mijn fouten hoop ik en ga nu voor een van de makkelijkst te kweken planten, de enige echte white widow

      Maar onderschatten doe ik het zeker niet. Ik zit met minimale afzuiging ivbm geluid, dus vraag ik me af of de kans op schimmels vergroot.

      Het toppen van de 4 planten wou ik doen bij de derde node,hierna 2 weken verder laten groeien en dan in de bloei zetten. Wish me luck..

      Comment

      Bezig...
      X