Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na het ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Na het ontkiemen

    Korting op 420shop
    Goede avond,

    Ik heb een verslag op het sub-forum micro kweekverslagen maar kom hier met kleine vraagjes tussendoor, nu stuit ik op het volgende ik lees een hoop op het forum en kom dingen tegen die ik niet meer hoef te vragen maar nu zie ik veel foto's met voorbeelden en valt het me op dat de plant na het ontkiemen bij vele snel bladeren groeien, nu ben ik nieuw en met alles voorzichtig omdat ik graag optijd wil zijn en valt het mij op dat mij plantjes hoog worden maar rustiger gaan met de bladeren, ik upload wat foto's en valt het wel mee of hangt het licht te hoog of te laag, etc?

    Ik groei onder 2x 55watt t-neon, heb 5, 11L AK47 autoflower van Greenhouse, temparatuur van 24/25 graden in het hok, en geef ze water van rond de 6.3 PH zonder voeding nog. Vandaag water gegeven 1L verdeeld over 5 potten.

    P.S. Op de foto zie je ze niet allemaal maar er is er nog een waarvan het steeltje zo dun is en bijna omkiept

    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet,
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ze krijgen te weinig licht waardoor ze gaan strekken. De lampen wat lager hangen of de potten wat hoger zetten. Het is verder geen probleem wanneer je de planten bij het overpotten wat dieper in de grond zet.

    Comment


      #3
      Had ze in de pot ontkiemt, en QnQ zij inderdaad dat ze wat dieper in de pot mochten. Zal de lampen verlagen bedankt!!

      Comment


        #4
        Nog een klein vraagje erbij, ik heb het ook als commentaar gekregen ik heb een te grote kast/ en 2x 55watt t-neon kan niet het hele oppervlakte verlichten nu merk ik dat ook in mijn kast dan ik het licht al wat schuin hang zodat het hele oppervlakte belicht word alleen wat raden jullie aan om op over te stappen wat wel het hele oppervlakte bedekt ik wil alleen kwa watt zo laag mogelijk blijven ook omdat ik niet super veel gram wil maar gewoon een leuk kweekje en er zelf van kan genieten. bedankt.

        Comment


          #5
          Je hebt goed nagedacht, maar je verspreidt dan dezelfde hoeveelheid licht over een grotere oppervlak. Voor 1m2 heb je zo richting de 350 a 400W nodig om de planten genoeg licht te geven, 110W is echt te weinig en ik verwacht dat je met heel veel strek (ook zijwaarts) te maken krijgt. Ik heb zelf geen T-Neon, maar volgens mij moet je die ook redelijk dicht op je plantjes zetten. Zoek ff op het forum, want er zijn meer mensen die het gebruiken in hun kastje.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
            Je hebt goed nagedacht, maar je verspreidt dan dezelfde hoeveelheid licht over een grotere oppervlak. Voor 1m2 heb je zo richting de 350 a 400W nodig om de planten genoeg licht te geven, 110W is echt te weinig en ik verwacht dat je met heel veel strek (ook zijwaarts) te maken krijgt. Ik heb zelf geen T-Neon, maar volgens mij moet je die ook redelijk dicht op je plantjes zetten. Zoek ff op het forum, want er zijn meer mensen die het gebruiken in hun kastje.
            Zal ik doen bedankt, ja is het ook een optie om 3 planten te behouden ipv 5 of blijf je dan met het 1m2 oppervlakte hetzelfde blijft? Zal me even verder inlezen op T-neon en volgende oogst toch naar de 300watt gaan want uiteindelijk wil ik toch een succesvolle oogst en dat bereik je niet met eigenwijs zijn

            Heb nu even heel creatief proberen te doen een 60watt toegevoegd op een heel simpele wijze en aluminium folie toegevoegd, dit heb ik nergens gelezen maar even bedacht dus dit kan stom zijn en heel onprofessioneel of een goede ''TIJDELIJKE'' oplossing dat hoor ik graag van jullie terug.

            Attached Files
            Last edited by Startinoff; 26 June 2018, 18:48.

            Comment


              #7
              Tneon moet vlakbij de plant blijven. Zo'n 10-20cm maximaal.
              Alles wat verder er vanaf zit krijgt onvoldoende licht.
              Dan kun je wel uitrekenen dat je nooit 1m2 met 1 tneon kan belichten.
              Zo'n armatuur kun maximaal zo'n 65x30cm mee belichten.
              Je zult ook moeten scroggen of binden om de toppen op dezelfde hoogte te houden anders wordt alleen de hoofdtop goed belicht.
              De rest zit immers meer dan 10-20cm van de lamp af.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Startinoff
                Startinoff commented
                Editing a comment
                Hier kan ik wat mee, als ik deze oogst nog wil proberen af te maken wat raad je me aan om te doen? Ik zal vanaf volgende oogst dan de juiste verlichting ophangen.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Je zou ze zoveel mogelijk plat kunnen houden, nu al.
                Maar da's een beetje experimenteel. Autoflowers stoppen op een gegeven moment gewoon met groeien en gaan meteen in bloei.
                Misschien een beetje buigen als ze tegen de bloei aanzitten, maar je wil ze ook niet teveel stressen op dat moment.
                Beter maak je eerst deze zo goed mogelijk af, dan zit er wiet in de pot, en kan je altijd nog eens gek gaan doen.

              #8
              Geen autoflower gebruiken zodat je kan voorgroeien en kan toppen/scroggen. Of een paar led lampen langs de zijkant van je plant hangen, heb laatste zelf leuke 4watt 400lm leds gevonden in 2400K met standaard kleine fitting. maar ben nog niet begonnen want had wat kiem/insect problemen met de eerste 2 zaden dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit echt goede resultaten geeft. Ik heb trouwens een 2x36 watt Tneon.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment

              Bezig...
              X