Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaden in volle grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaden in volle grond

    Korting op 420shop
    goedenavond jointjedraaiers

    na dat ik wat plantjes in de tuin heb genomen wou ik tog nog een paar anderen het blijft tog te leuk
    dus na het enthousiast zaden ontkiemen realiseerde ik mij dat er eigenlijk voorlopig nog geen extra ruimte in de tuin zou zijn voor nog meer potten
    dus ik heb nu op mijn Guerilla plek gaten gemaakt en opgevuld met eigen grond en de zaden met de worteltjes er al uit in de grond gedaan en er zijn nu inmiddels al 2 net boven de grond van de 7 hier dan de vraag ik had eigenlijk niet verwacht dat het nu zo lang volle zon zou zijn zonder een dag bewolking dus de grond droogt zo snel uit dus ik geef elke dag water om het vochtig proberen te houden hebben jullie een idee hoe ik het langer vochtig houdt zonder dat het erg glimt en wordt gezien door bijv een heli?
    en anders hoeveel % kans geven jullie dat ze boven komen met dit mooie weer als ik elke dag water geef?

    mvg kweki
    Last edited by kweki; 23 July 2018, 03:37.

    #2
    Als je minder blowt neemt de paranoia wel wat af

    Foto van de situatie zou duidelijkheid kunnen geven over je vraag.
    Cannabis staat liever wat te droog dan wat te nat, dus zou ze niet laten zwemmen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      ha stemma het is jammer genoeg niet de paranoia maar uit ervaring er vliegt hier dagelijks wel een heli
      en 2 jaar geleden had ik een mooie haze boom staan en die was op een dag ineens weg netjes opgeruimt
      geen idee hoe die anders gezien is geweest ik zal morgen/vandaag nog wel even een foto posten
      maar ik heb dus thuis de zaden ontkiemt en daar in de grond gestopt

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Wat Q zegt en vergeet de geur niet! Sommige soorten geuren extreem.
        Als je al eens bezocht bent door een ripper is de kans groot dat hij/zij nog een keer op visite komt.

      #4
      QnQ dat was ook mijn eerste gedachten natuurlijk maar de stam was helemaal uit de grond en netjes weer aangeschoffeld dat zou een dief niet doen

      en 5 uur is net te vroeg voor mijn doen :p dan ga ik wel na 12e snachts

      bedankt voor de andwoorden de foto komt nog vanavond

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        De politie gaat ook niet netjes te werk hoor, was vast een dief met verantwoordelijkheidsgevoel

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Precies. Een bekende zou dat doen.
        Eentje die net niet genoeg respect voor je heeft dat-ie de verleiding kan weerstaan, maar dan nog wel even alles netjes achterlaat.
        De politie trekt alles gewoon uit de grond, en schopt de potten om.
        Je kan een aardespoor volgen naar waar de auto heeft gestaan.

      #5
      hmm misschien dan tog :l nouja gebeurd is gebeurd ben zowieso al een paar hindernissen verder dit jaar
      denk dat ze daar wel helemaal veilig staan + geen haze meer haha

      Comment


        #6
        Als je de omgeving vochtig wilt houden kan je een door de midden geknipte doorzichtige fles over de plant zetten.
        Met of zonder dop. dat houdt de luchtvochtigheid hoog zodat de plant niet alles verdampt uit het blad.
        Het houdt een beetje zon tegen. Dus de plantjes kunnen gaan strekken. En krijgen een tik van de zon wanneer je de fles verwijderd en ze ineens de volledige UV stralen ontvangen.
        Doe dat dan tijdens een bewolkte dag indien mogelijk.
        Wanneer je de dop op de fles laat zitten vind er geen ontluchting plaats. Dat gecombineerd met het broeikaseffect van de fles in de volle zon zorgt ervoor dat de temperatuur in de fles snel op kan lopen. Soms wel tot een graad of 40/50. Dan is een kiemplantje binnen enkele zonuren wit van verbranding.
        Je kan ook zelf iets in elkaar flansen met stokjes en (kas)plastic. Om de bovengenoemde risico's te verminderen.
        Je kan ook niks doen, maar het is een tip omdat je vroeg hoe je kan zorgen dat zowel de plant als de aarde trager water verdampt.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • kweki
          kweki commented
          Editing a comment
          kijk dit is eigenlijk wat ik zocht :p dankjewel inmiddels zijn er nu 4/7 boven de grond
          2 zijn vertrapt door een beest dus geen idee of die nog wilt groeien

        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Hoe staat het nu met de kiemplantjes?

        #7
        heey stemma uiteindelijk zijn 3 van de 7 zaadjes niet omhoog gekomen maar de 4 anderen die wel wouden staan er mooi bij
        ze pakken bijna de hele dag zon dus ik ga nu tog nog dagelijks heen en weer om het wat te bevochtigen tot ze wat groter zijn
        als ze wat groter zijn heb je een fototje van me te goed :p

        Comment


          #8
          Met een foto is het idd makkelijker beoordelen als een lap tekst.
          Succes met je spruiten.

          sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

          Comment


            #9
            dankjewel brainwreck! als ik een foto had gepost zag je aleen een gat met grond in de aarde haha

            Comment


              #10
              Om de grond wat vochtiger te houden kan je je grond bedekken met houtsnippers. Het hout houd aardig vocht vast. Een groot deel zal nog wel verdampen maar er zal ook wat later de grond in zakken. Je kan je planten ook wel een dagje overslaan met water geven zodat de wortel actiever naar water gaan zoeken en dieper de grond in gaan. Voor houtsnippers kan je bij de plaatselijke dierenwinkel of hornbach kijken, het kost een eurotje of 5 voor een grote zak(beukenhout voor konijnen ofzo)

              Comment


                #11
                zo meeuwenkoning dat is heel mooi mee gedacht ja ga ik zeker doen lekker gecamoufleerd ook nog

                Comment


                  #12
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #13
                    hoi stemma inmiddels 2 weken verder plantjes staan er goed bij geen hout snippers gedaan ga zo weer effe langs dan post ik wel effe een fototje dus hou je vast haha

                    Comment


                      #14
                      Stemma
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 4 photos.

                      Comment


                      • Stemma
                        Stemma commented
                        Editing a comment
                        Dank je wel
                    Bezig...
                    X