Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel blad, weinig top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veel blad, weinig top

    Korting op 420shop
    Beste JD,

    M'n Fast Eddy AF van RQS ("8 to 9 weken tot oogst") zal morgen 11 weken oud zijn. Als ik m'n AF vergelijk met anderen vind ik dat de plant veel blad ontwikkelt in de toppen, maar dat het aspect 'bloem' zeer weinig aanwezig is. De trichomen blijven wit, hier en daar een ambertje, maar heel veel beweegt er niet, het lijkt alsof de plant stil staat. De zomerse temperaturen lijken ook niet veel effect te hebben op de bloemontwikkeling.

    Ik vroeg me af of dit een sisser wordt, of ik het mogelijks toch nog iets wordt?

    Wat denken jullie?

    Bedankt!
    M
    Attached Files

    #2

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      QnQ tijd voor JD's versie van de Fabeltjeskrant, Wiet-hoaxes

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Hoe kom je hier bij?

    • Bella
      Bella commented
      Editing a comment
      Ik heb met auto’s vaak genoeg meegemaakt dat de plant al aan het afsterven is voor de trichomen amber werden. Ze leven maar 3-4 maanden en dan houdt het op. Dat in dit geval die gele bladeren veroorzaakt zijn door een slechte verzorging is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

    #3
    Hey Bella,

    Die gele bladeren hebben ze al 4-5 weken, die hebben ze gekregen nadat ik ze niet in de gaten heb kunnen houden tijdens verlof. De bloeiharen zijn inderdaad wel weg als ik vergelijk met 4w terug (foto). Ik zal hem dit weekend oogsten..

    Thanks!
    M
    Attached Files

    Comment


      #4
      als je plant al 4 tot 5 weken signalen van 'tekorten' geeft; kan je die lijn doortrekken in je toppen...

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Hey philly (die foto, is dat je poes? ),

        4w terug heb ik een paar keer N bijgegeven, de bladeren hebben hierdoor weer mooi groen bijgekleurd. Ik geef ook wekelijks Green Sensation.

        Nu, ik denk wel dat je gelijk hebt dat het met voeding te maken heeft, ik denk gewoon dat ik te veel of te weinig op het verkeerde moment heb gegeven. Tijdens mijn week verlof is er die lange buienperiode geweest, ik denk dat hij te nat heeft gestaan en geen voeding heeft kunnen opnemen hierdoor. Het blijft gissen natuurlijk zonder meter.

        Alleszins, voor een eerste kweek doe ik niet moeilijk.

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
      als je plant al 4 tot 5 weken signalen van 'tekorten' geeft; kan je die lijn doortrekken in je toppen...
      kijk

      Ik denk dat je nu best tevreden kan zijn met je eerste kweekje; Je leert er elke keer van. Dus de volgende keer zal het weer iets beter lukken.

      Die poes, heb ik eens gefotografeerd bij vrienden, niet de mijne dus

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Schattig ding (de poes).

      #6
      Las je deze info ook ?
      QnQ
      #2.1

      @QnQ commented
      2 uur geleden

      De sprookjesmachine draait op volle toeren op JD de laatste tijd.
      Trichomen verkleuren altijd. Er komt altijd amber. Het is gewoon een rijpingsproces.
      Dit is verzonnen door n00bs die geen geduld hebben om te oogsten.

      God was never on your side..

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Hey belladonna, ja ik las het net op tijd. Niet makkelijk met al die verschillende meningen.

        Als QnQ met al z'n ervaring spreekt dan luister je natuurlijk... ik ben voor de middenoplossing gegaan: amberkleurige toppen heb ik geoogst, de anderen mogen nog even bruinen in de zon.

        Ik moet wel zeggen dat m'n cheapo microscoop de trichomen extra licht doet oplichten wanneer ik het ledje gebruik. Ik het gewone zonlicht zien ze er veel rijper uit.. goed nieuws dus.

      #7
      Nee wil jij zeggen dat die top ambertricomen had?
      God was never on your side..

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Mijn oorspronkelijke bezorgdheid was dat de plant veel blad en heel weinig draadjes en 'bloem' had zitten in de toppen, tov van planten van andere kwekers. Ik vroeg me dus af of ik de plant nog zou laten verder z'n ding doen (hopend op dikkere toppen) of dat ik, omdat er al (beperkt) ambertrichomen aanwezig waren, tevreden moest zijn met wat er was en al moest oogsten (want te laat is ook niet goed).

        Om op je vraag te antwoorden: de trichomen van de bovenste toppen waren vandaag voldoende 'veramberd' (zoals rechtsonder hier: https://www.growweedeasy.com/wp-cont...is-diagram.jpg), en heb ik dus verknipt. De onderste zien er nog licht uit.

      #8
      Dan is er verder niks aan de hand, maar ik las iets over dat autoflowers niet amber worden, en dat is onzin, dus daar moest ik even op reageren.

      Ik zag een Fast eddy op growdiaries die ook zoveel blad in de toppen had.
      Ik denk dat het gewoon in de soort zit, dus ga af op wat je ziet.

      Met 11 weken is deze ook nog niet zo oud.
      Wat RQS zegt, 8-9 weken van zaad tot oogst kan ook in de fabeltjeskrant.

      Als ik nieuwe zaden zoek is dat ook iets waar ik naar kijk : de hoeveelheid en soort blad dat uit de toppen groeit.
      Ik zie het liefst hele fanleaves, niet al teveel, en zeker niet al die kleine blaadjes, daar selecteer ik ook op.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie QnQ.

        Ik heb nu ook door dat die periodes die verkopers vermelden overschat zijn (vaarwel planning ).

        Eens de blaadjes waren weggeknipt bleef er toch nog wat 'bloem' over, dus ik ben tevreden, maar inderdaad iets om mee rekening te houden in de toekomst.

      #9
      Ik vind dat je het helemaal niet zo verkeerd hebt gedaan hoor!

      Of er veel blad in de top zit ligt inderdaad aan de soort en dat zie je pas tijdens de groei van de plant of als je mazzel hebt een bijgehouden kweekverslag tegenkomt.

      Mijn eerste ervaring met een CBD rijke AF was een MedGom 1 (uit mijn hoofd) en die hadden nog veel meer blad in de toppen en liepen toen door het vochtige weer in combi met de bushbush op hun stammetjes snel en veel toprot op. Daarna heb ik Stresskiller AF en Industrial plant Auto CBD, deze hadden gelukkig minder blad in de top maar bleven vrij klein, vooral de Industrial cbd AF waren dwergjes, wel allebei toprotvrij . Zelf dacht ik dat de groei achterbleef doordat ik ze in Allmix had gezet, heb voor de Fast Eddy meer lightmix door de grond gemixt. Vaak geldt 'less is more'.

      Ben benieuwd naar het effect en smaak, horen we dat nog?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Ik kijk op growdiaries naar vergelijkbare kweken (niet zo veel in dit geval), en daar waren de resultaten beter. Vandaar dat ik vind dat het beter kon.

        Ik heb ook gekeken naar die 3 soorten die je vernoemt, wat zijn je 'effect' ervaringen er mee? Ik ben nu een Honey Peach CBD auto aan het groeien (1:1.3 THC:CBD)... die gaat heel goed!

        Effect en smaak: ik probeer er aan te denken, maar de kans bestaat dat ik het over een paar weken wel vergeten ben. Ik kan je wel al zeggen dat de geur vegetaal/citrusachtig is (heheh doet me denken aan wijnproeverij )

      #10
      Als je maar lang genoeg wacht zul je zien dat alle trichomen uiteindelijk verkleuren, of je dat wil is een tweede. Zelf oogst ik als een gedeelte nog clear is omdat ik niet het 'zwaarste' effect van een plant wil en ik mij heb laten vertellen dat CBD gehalte op zijn piek zit als de trichomen nog clear zijn. Of dat wetenschappelijk bewezen is weet ik echter niet. Ik neem het aan als opinie en niet als feit.

      Even off topic, ik vind het best verwarrend dat je de naam Bella gebruikt. Voor mij is er maar 1 Bella op het forum en dat is Belladonna

      (Straks krijgen we nog een QoQ, Greyval of een Jointje raaien )



      Last edited by Stemma; 8 July 2018, 10:44. Reden: Uit emotie ruzie met de smileys!
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • Bella
        Bella commented
        Editing a comment
        Ik heb bij het aanmelden geen melding gekregen dat deze naam al bezet was.
        Kan je je naam nog aanpassen dan?

      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Ja dat kan altijd nog door contact met een Mod op te nemen bijv QnQ
    Bezig...
    X