Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF Plantjes stoppen maar niet met groeien enige trucjes daarvoor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF Plantjes stoppen maar niet met groeien enige trucjes daarvoor?

    Korting op 420shop
    Hey jd'ers

    ​​​​​​is er misschien enige manier om plantjes kleiner te houden mijn af's stoppen maar niet de ww af is nu 5 weken oud en zit aan 95 cm en groeit dagelijks ongv 5 cm, de blueberry af heb ik eens platgetrokken om kleiner te houden maar deze veranderd nu stillaan in een haag deze is 4 weken oud. Misschien zijn er simpele trucjes om ze kleiner te houden in het vervolg?
    Attached Files

    #2
    Da's geen groei, maar strek, door te weinig licht.

    Minder water geven, en meer licht.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Jannickjc
      Jannickjc commented
      Editing a comment
      Nog meer licht? Deze staat nu 8 cm onder de lamp al vanaf 60 cm maar moet steeds verhogen want anders groeit ze er tegen en elke dag staat ze droog dus moet wel dagelijks water geven ze staat in pot van 5,5l zal is een lampje bijzetten

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Allrite, ja, dan is de lamp misschien wat te zwak, dat kan ook.
      Normaal staat een plantje middenin de hete zon, dat kan bij ons wel oplopen tot meer dan 1000W per vierkante meter.
      In Afrika bijvoorbeeld kan dat al oplopen tot 2000W per vierkante meter. Dan blijft een lampje altijd een beetje behelpen natuurlijk.

    #3
    je lamp moet de zon min of meer vervangen he
    een plant zoekt licht en rekt zich daarvoor zoveel mogelijk
    ik had strek bij plantjes van 1 week oud onder lamp van 250 watt HPS omdat ze op meer dan 30 cm hing
    dus je lampen moeten genoeg lumen hebben of gewoon planten 14 uur minimum in de zon want zijn AF's
    een wietplant groeit normaal in de breedte als ze genoeg licht krijgt
    toppen en scroggen is beste oplossing maar dat lukt nauwelijks met AF omdat hun leven te kort is
    AF's gedijen beste buiten en binnen kweek je best fem planten daarmee doe je wat je wil
    en jouw AF's gaan nog minimum 2/3 weken groeien na begin ECHTE bloei die binnenkort normaal zou moeten beginnen bij jou als je dames 5 weken oud zijn

    Comment

    Bezig...
    X