Volledige groei en bloei periode?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ninoo
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2018
    • 31

    #1

    Volledige groei en bloei periode?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    ik was even heel het forum wat aan het doorkruisen toen ik plots dacht : hoelang duurt nu eigenlijk de groei en bloei periode juist? Hangt af van plant tot plant maar ongeveer ?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    De groeiperiode van gewone planten is onbeperkt.
    Je kunt ze jaren in groei houden.
    In bloei zetten als ze 40cm zijn, of als ze anderhalve meter zijn.
    De kweker bepaalt.

    De bloeiperiode is bij elke plant verschillend.
    Die kan zelfs verschillend zijn bij 2 planten van dezelfde soort.
    De bloeiperiode varieert grofweg tussen de 8 en 12 weken (echte bloei)
    Er zijn ook soorten van 7 weken, of 24 weken bloei, en alles daartussen.

    Autoflowers hebben een vaste groeiperiode van 4-5 weken, zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor de buitenkweek.
    Ze kunnen 30cm zijn als ze in bloei schieten, of een meter, of twee meter. Als kweker heb je daar geen controle over.
    Er kan ook nogal wat verschil zitten in de ene of andere soort.
    De lengte en intensiteit van het licht is erg belangrijk om in die korte groeitijd flinke planten te krijgen.
    Met een zomer als we nu hebben zit je goed met autoflowers buiten.

    Voor de duur van de bloei van autoflowers geldt ongeveer hetzelfde als hierboven variƫrend van pakkembeet 7 tot 12 weken met de gebruikelijke uitzonderingen.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Ninoo
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2018
      • 31

      #3
      Ik heb dit zaadje maar gekregen dus weet eigenlijk niet wat het juist is. Als het nu geen autoflower is hoe zet ik hem dan in bloei ?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Door ze 12 uur per 24 compleet donker te zetten.

        Als je dat dus bij een autoflower doet kost het je heel veel groei.
        Zou wel handig zijn om in ieder geval zeker te weten dat het geen autoflower is.
        Als het bijv. uit een zakje wiet komt is het geen autoflower. (dan is het hermafrodiet; een nieuw hoofdstuk)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Ninoo
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2018
          • 31

          #5
          Ik heb is geinformeert en het is een autoflower ofwel amnezia haze of bubblegum. Dus als ik het dan goed begrijp gaat deze vanzelf bloeien na ongvr 6 weken ? Isdie nu niet klein dan voor al 2 weken oud te zijn ? Dan gaat er niet veel bloeien denk ik ? Beter buiten zetten ook dan he ? En kan ik stekken nemen van een autoflower ? Sorry voor de vele vragen xD

          Comment

          • Ninoo
            Senior Stoner
            Member
            • Jul 2018
            • 31

            #6
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • Ninoo
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2018
              • 31

              #7
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • Bella
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2018
                • 125

                #8
                Ziet er mooi uit hoor! Ze mag wel al naar buiten. Wel langzaam aan de volle zon laten wennen, dus niet gelijk de hele dag in de zon zetten. Eerst een uurtje ochtendzon en dan de halfschaduw in. En aan het einde van de dag het laatste uurtje zonlicht meepakken. Dat elke dag wat uitbreiden.
                En pas op dat de grond niet te nat is want dan gaan de wortels rotten. En zet de plant zo snel mogelijk in een 12-15 literpot. De pot ziet er nogal klein uit.
                Succes met je kweek!

                Comment

                • Ninoo
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2018
                  • 31

                  #9
                  Ik heb maar zon tot 13.30u op mijn terras dus. De pot is maar 5 liter dus dan zal ik een grotere moeten halen

                  Comment

                  Bezig...