Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar vraagjes ivm stekken nemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar vraagjes ivm stekken nemen

    Korting op 420shop

    #2
    Geen stekken van de onderste nodes nemen, jongere nodes wortelen makkelijker en groeien sneller.

    Een snelle binnenkweek is maar betrekkelijk natuurlijk, dat gaat zeker een maand of vier duren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ach dan laat ik ze voor wat ze is, gaat echt wel een dikke plant worden als alles goed gaat! Ik ben gwn een beetje bang dat ze te groot gaat worden... Een kennis van mij heeft nog wel een paar auto zaadjes liggen, kan ik die er eens in zetten Moest hij ze niet elke keer vergeten mee te nemen... Maar normaal is een sog grow toch gwn een hoop stekjes 2 weken laten veggen en dan in de bloei smijten?

      Comment


        #4
        Als je nu al angst hebt dat ze te hoog wordt, dan gaat ze dat ook zeker worden.
        De groei gaat nog wel een week of 5-6 duren waarschijnlijk.
        En komende 10 dagen wordt er nog geen regen verwacht.
        -
        Twee weken groei voor een SOG met stekken is veel te lang. Eerder twee dagen.
        Als je met Amnesia 2 weken groeit krijg je planten van anderhalve meter.
        (Amnees is ook niet zo geschikt voor sog natuurlijk)

        SOG is inderdaad het hele kweekoppervlak vol zetten met kleine potjes (1-3Liter) en daar plantjes in die je van beneden tot boven dieft. (de nodes natuurlijk, het blad laat je zitten)
        Zonder zijtakken dus, zodat elke plant 1 top wordt.


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Tja, geur...
            Politie kijkt wel graag over de schutting, rippers ook.
            Tijd voor een verdedigingslinie ?

            Je kunt ook 1 of 2 stekjes pakken, en die binnen opgroeien tot moederplant waar je dan later weer stekken vanaf kunt halen om af te bloeien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Goh er is nog een laatste optie, ze staat nu voor de bamboe "muur" die zeker hoog genoeg is, maar deze muur neemt aan het linker einde een scherpe bocht naar links, dus stel je de bamboe muur voor in een L vorm. Ik kan m'n plant in de hoek van die L vorm zetten, en dan is ze zo goed als onzichtbaar moest er iemand komen pieken Alleen zal ze dan wel minder zon krijgen... Misschien een laatste optie voor als ze echt te veel stinkt?

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Tijd voor een verdedigingslinie ?
              Zoals? Vroeger had een een hond maar die is er helaas niet meer en het geld dat ik toen aan eten uitgaf komt de laatste tijd echt wel van pas, dus ik weet niet of ik het komende jaar een nieuwe hond neem... Het enige wat nog erger zou zijn voor een ripper zijn een paar lekker agressieve waakganzen :p

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ahja, dingen tegen rippers zijn wel wat topics over, ik herinner me vaag dat ik zelfs mogelijk weleens een topic daarover gemaakt heb.
                Een laserguided AK-47 is het meest effectief maar misschien niet zo geschikt in een woonwijk.

              • StarShpongledBanner
                StarShpongledBanner commented
                Editing a comment
                Hahah grappig genoeg ben ik zelf best een een mad scientist klusser :p Ken iemand die thuis een buitencamera heeft hangen die hij via wifi kan besturen om in de tuin rond te kijken... Kreeg al een hoop ideetjes om er een grotere versie van te bouwen die ook iets "meer" kon dan gwn rondkijken... One can dream :p Maar thanks ik zal eens zoeken naar die topics!

              #8
              Ik ga nog een eindspurtje trekken met 5 blueberry auto's van Dutch persoon. Ik ga ze in mijn tuintje op het zuiden zetten. Nu vroeg ik me af. Is er een bepaalde aarde soort die het beste is voor een buitenkweek in pot? Batmix van plagron bijvoorbeeld? Alvast bedankt!

              Comment


                #9
                De mijne staat in een 60l pot, had er eerst goedkope potgrond van Karwei in gekapt maar kwam niet toe dus verder afgevuld met een random huismerk van een tuinwinkel. Groeit als kool nu, bijna 2 maand oud en dikke meter 80 hoog en prachtig diep groene bladeren! Wou ook geen zaai/stekgrond kopen, dus een 50/50 mix gemaakt van gezeefde verse en oude potgrond uit een bloembak van vorig jaar :p

                De voedingsstoffen in potgrond gaan toch maar een aantal weken mee en daarna hangt het af van welke nutes je erbij giet, voor zover ik weet toch :p Ik gebruik nu Biobizz voor de eerste keer, nog geen klachten. Plus de lege zakken vallen minder op dan die van Plagron, niemand die dat koopt voor z'n tomaatjes denk ik :p

                Comment

                Bezig...
                X